Dat is van zo veel dingen afhankelijk, waaronder je eigen verwachtingen en dromen.
Ik zit inmiddels 2 jaar als zelfstandige in "de paardenwereld" en heb daarvoor flink wat geld in moeten leveren, nog veel meer tijd en bijna mijn volledige sociale leven.
Voor mij is het dat waard, maar of dat voor jou ook geld, kan alleen jij bepalen natuurlijk
Ik heb er nog een andere baan bij en ik zie op dit moment voorlopig niet gebeuren dat ik zonder die baan kan. Dit houdt wel in dat mijn werkweken zo rond de 90 uur per week liggen.
Als ik je openingspost lees, ga je met jouw visie/idee een vijver in die op dit moment echt overvol zit, dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Je zult iets moeten vinden wat jou uniek maakt of waarbij je in ieder geval klanten kunt aantrekken, naam opbouwen en (allerbelangrijkste) behouden en dan ook nog eens genoeg om van te leven (wat dat ook inhoud voor jou persoonlijk)
Paardenmensen zijn over het algemeen behoorlijk veeleisend en kritisch, je zult enorm hard moeten werken voor (in het begin) heel erg weinig.
Als mensen je proberen te waarschuwen dat zoiets zelden lukt, waaronder ik by the way, laat je dan niet ontmoedigen als je dit echt wilt.
Als dit echt je ultieme droom is, waar je werkelijk alles voor over hebt, go for it en vecht/werk ervoor! Je kunt alles bereiken als je er voor wilt gaan