Jobs in de paardenwereld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkerbb

Jobs in de paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 12:02

Hallo

Ik ben momenteel bezig aan mijn bachelor dierenzorg op de hogeschool. Hiermee behaal ik mijn diploma dierenartsassistent, hoewel dat niet is wat ik wil doen doe ik deze bachelor voor extra ervaring en als backup. Hierna zou ik graag een opleiding paardengedrag volgen met als doel zelfstandig te worden. Ik weet dat het hard is om er te komen in de paardenwereld maar ik denk dat zeker in deze tijd mijn idee wel kan pakken. Graag zou ik een plek openen waar ik zowel hippotherapie aan mensen geef als gedragstherapie aan probleempaarden. Ik ben opgegroeid tussen de paarden zowel aan moeders kant als aan vaders kant en heb dus wel wat mensen waar ik op kan terugvallen. Toch blijven heel wat mensen mij zeggen dat dat nooit genoeg gaat zijn om van te leven en dat zoiets maar zelden lukt. Wat denken jullie bokkers, is het zo onmogelijk om te overleven in de paardenwereld?

MissNienke1

Re: Jobs in de paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:12

De insteek van je bedrijf maakt veel uit voor de kosten en opbrengsten: heb je een eigen accommodatie nodig en eigen paarden, of ga je naar mensen toe. Hoeveel klanten kun je dan op een dag hebben? Is dat ook reëel voor de omgeving waar je je bedrijf hebt, of zijn daar al veel andere aanbieders? Wat kun je dan vragen per klant. Etc. Er zijn genoeg mensen die hun geld verdienen in de paardenwereld, maar kijk wel goed naar hoe zij het hebben opgezet. Wat maakt hen uniek?
In het begin zul je waarschijnlijk naast een andere baan een eigen bedrijf kunnen opzetten, en als je klantenkring dan uitbreid, kun je kijken of dat voldoende is voor een volledig inkomen.
Een goede naam is wel belangrijk, de meeste klanten krijg je over het algemeen via mond-tot-mond reclame.
Succes

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:39

Dat is van zo veel dingen afhankelijk, waaronder je eigen verwachtingen en dromen.
Ik zit inmiddels 2 jaar als zelfstandige in "de paardenwereld" en heb daarvoor flink wat geld in moeten leveren, nog veel meer tijd en bijna mijn volledige sociale leven.
Voor mij is het dat waard, maar of dat voor jou ook geld, kan alleen jij bepalen natuurlijk :)

Ik heb er nog een andere baan bij en ik zie op dit moment voorlopig niet gebeuren dat ik zonder die baan kan. Dit houdt wel in dat mijn werkweken zo rond de 90 uur per week liggen.

Als ik je openingspost lees, ga je met jouw visie/idee een vijver in die op dit moment echt overvol zit, dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Je zult iets moeten vinden wat jou uniek maakt of waarbij je in ieder geval klanten kunt aantrekken, naam opbouwen en (allerbelangrijkste) behouden en dan ook nog eens genoeg om van te leven (wat dat ook inhoud voor jou persoonlijk)

Paardenmensen zijn over het algemeen behoorlijk veeleisend en kritisch, je zult enorm hard moeten werken voor (in het begin) heel erg weinig.
Als mensen je proberen te waarschuwen dat zoiets zelden lukt, waaronder ik by the way, laat je dan niet ontmoedigen als je dit echt wilt.
Als dit echt je ultieme droom is, waar je werkelijk alles voor over hebt, go for it en vecht/werk ervoor! Je kunt alles bereiken als je er voor wilt gaan :)

Bokkerbb

Re: Jobs in de paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 16:40

Wij hebben nog een leegstaande weide, piste en stallen. Dat is het huis van grootouders maar leven enkel nog in het woonhuis en houden er geen dieren meer. Ik denk dat dit mij toch al veel geld zou besparen in het begin aangezien ik al een accommodatie heb en mijn mama geeft zelf ook hippotherapie maar dan voor hele kleine kindjes dus ik denk dat ik wel sprongetje voor ben op iemand die van 0 begint

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:55

Je kan kinder feestjes met ponies organiseren inclusief poetsen en foto s maken met unicorns krijt ,ritjes in een Shetlander kar en dan lekker pannenkoeken eten op een hooiberg .En dan voor groepjes vriendjes van de jarige zo iets ?
Ook zijn er veel mensen die graag eens paardrijden maar angstig zijn door nare ervaringen.Speciale angst lessen met veel aandacht voor ademhaling poetsen en alleen stappen lijkt me ook wel een idee.