Ervaringen met online trainingen / cursussen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Ervaringen met online trainingen / cursussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 21:37

Ben nu al ruim een halfjaar aan het zoeken naar een fijne instructrice. Inmiddels een hele fijne gevonden voor het rijden.

Iemand vinden die ons verder kan helpen met het werken aan de hand krijg ik maar niet gevonden.
Dat ik er nu aan zit te denken om het werken aan de hand pakket van Bastiaan de recht aan te schaffen om toch bezig te kunnen blijven.

Het lijkt mij een mooie aanvulling maar of het ook kan dienen als vervanging van 1 op 1 lessen betwijfel ik.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met online trainingen kun je daar echt mee verder?

Tilmar

Re: Ervaringen met online trainingen / cursussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:06

Ik ben zelf lid van DressagePro. Moet zeggen dat ik het wel heel leuk en leerzaam vind. Helaas niet heel veel tijd om alles te lezen/kijken en mijn paard is helaas geblesseerd dus kan nu ook niet echt oefenen.
Maar het is wel leuk om toe te passen wat je online leert, geeft ook zeker motivatie!

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:12

felicity schreef:
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met online trainingen kun je daar echt mee verder?

Je komt er zeker verder mee, maar het is wel afhankelijk van een aantal factoren.

1. De kwaliteit van de instructie zelf (spreekt voor zich denk ik)
2. De kwaliteit van het beeldmateriaal ((semi-)professioneel gefilmd met goede audio vanuit goede hoeken is veel makkelijker mee te werken dan een scheve camera op een krukje in de hoek van de bak met verwaaide audio en een instructeur die met de rug naar je toe wat staat te mompelen, enzovoort en zo verder)
3. Realistisch zijn over je eigen kunnen, zelfreflecterend vermogen, kritisch zijn over jezelf
4. Jezelf filmen en dan factor 3 kunnen toepassen en je komt echt heel ver

Het is zeker zo dat je met live instructie soms/vaak sneller verder komt, maar die instructie is nu eenmaal niet altijd voorhanden om wat voor reden dan ook. Goede online instructie is beter dan matige tot slechte live instructie!

Ik heb zelf veel gehad aan zelfstudie, zowel met online lesmateriaal als met boeken.

Linde99

Re: Ervaringen met online trainingen / cursussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:27

In welke regio zit je precies? Ik ben zelf instructrice en ken wel aantal mensen door het land heen die je evt kunnen begeleiden :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 19:36

Noord brabant omgeving Roosendaal

Alle tips zijn welkom ;)

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:26

Ik kan er helemaal niks mee, eerlijk gezegd.
Het is voor mij niet leerzamer dan dat ik m'n training film en zelf terugkijk. Ik gebruik mijn instructeur juist vooral om mee te sparren tijdens het rijden. Ik begin de les met vertellen waar ik mee bezig ben geweest, en/of waar ik tegenaan loop. Dan zegt hij 'laat maar eens zien dan' , en gaan we daar samen mee aan de slag. Tijdens het rijden zegt hij wat hij ziet (en uiteraard hoe ik dat kan verbeteren/oplossen), maar ik ook wat ik voel. Waar hij dan meestal wel weer een verklaring of oplossing bij kan geven, zodat we dat meteen aan kunnen pakken. En van daaruit pakken we er weer iets bij, of werken we iets verder uit. OF doen we juist een stap terug. Net wat op DAT moment nodig is. Achteraf zou het voor mij stomweg soms 'te laat' zijn als ik dan hoor 'hier had je beter voor deze training tevreden kunnen zijn en verder alleen nog ..... '
De feedback achteraf van een online-systeem is voor mij onvoldoende van toegevoegde waarde. Als ik mezelf terugzie, zie ik ook wel wat er aan schort en hoe dat op te lossen is. Bovendien weet ik dan ook vaak wel hoe het op dat moment voelde.