Stalling omgeving Boxmeer, Cuijk, Heijen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Stalling omgeving Boxmeer, Cuijk, Heijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 08:32

Het is de bedoeling dat ik in mei ga verhuizen. En natuurlijk mag mijn paard mee :+ Nu ben ik op paardengebied niet bekend in de omgeving dus ik moet me er nog verder in verdiepen.

Wat zoek ik? Bij voorkeur een kleinschalige stal met uitrijmogelijkheden. Paard ‘s nachts op stal, overdag buiten. Het liefst jaarrond weidegang, maar als dit niet kan is een paddock in de winter ook goed.
Zelf uitmesten is geen probleem, maar er moet wel de mogelijkheid zijn dat het voor je gedaan kan worden als je met vakantie gaat. Een goed begaanbare buitenbak is een vereiste, binnenbak hoeft niet omdat het dan meestal alweer grootschalig is. Er moet ook een mogelijkheid zijn om een trailer te stallen.
Geen manege of pensionstal waar veel kinderen rondlopen.
Wie weet er kleinschalige stalling?

Fitzroy

Re: Stalling omgeving Boxmeer, Cuijk, Heijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 09:36

Zijn er zo weinig stallen in die omgeving %)

kirstgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:56

RT Stables Sint Anthonis, fijne pensionstal met binnen- en buitenbak, dagelijks staan de paarden in groepen buiten, s nachts binnen. Ook stampmolen aanwezig. Uitrijden kan richting Staatsbos st. Anthonis. Is misschien iets groter dan wat je zoekt maar een prettige en toch ook rustige stal met vooral recreatieve ruiters!
In Heijen zit ook nog een pensionstal, dressuurstal Deenen. Dichtbij bos, ook goede voorzieningen.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:58

Is Middelaar te ver weg voor je? Wij hebben nog plaats voor een paard erbij, weide met uitloop

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 10:12

RT stables is heel erg gericht op menners toch? Ik had hen al wel gevonden.

LvdO, hebben jullie ook individuele stalling s nachts of echt alleen een uitloopstal?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:29

Je zult toch moeten gaan kijken hoe een pensionstal er in het echt uit ziet. En of je met de stalhouder overweg kunt. Dat er bij RT goede faciliteiten voor menners zijn wil niet per se zeggen dat er vrijwel alleen menners staan. Gewoon eens gaan kijken en praten zou ik zeggen.

In Boxmeer heb je nog de Verberktshoeve (dat is een andere locatie dan de dresssuurstal in Sambeek), in Heijen is aan de rand van het bos Peters (Peeters?) en een andere Bokker heeft een tijdlang in Afferden gestaan. Er zijn er vast nog wel meerdere maar zo goed ken ik die omgeving ook niet.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:41

Fitzroy schreef:
RT stables is heel erg gericht op menners toch? Ik had hen al wel gevonden.

LvdO, hebben jullie ook individuele stalling s nachts of echt alleen een uitloopstal?

uitloopstal alleen. de bedoeling is dat ze 24/7 binnen-buiten kunnen naar eigen keuze

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:03

Eigenaar RT stables ment zelf ja, maar staan vooral gewoon ruiters. En de grote menbak is ook in te rijden. Stal Peeters in Heijen moet je vooral heel ver bij uit de buurt blijven. Verder is de stal in Boxmeer volgens mij ook wel prima. Aanbod in de regio is helaas niet groot. Maar wellicht bij mensen aan huis?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 12:07

RexRolfo, uiteraard ga ik kijken ;) Maar ik kan niet alle stallen af in de omgeving dus ik maak alvast een schifting.
Dressuurstal Deenen geeft bv ponylessen, dus kinderen. Die valt dan al af.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:16

Ik ken de stalhouder van RT Stables en weet een beetje wat voor mensen daar rondlopen. Het merendeel van de pensionklanten zijn geen menners, maar gewoon dressuur/spring/recreatieruiters.

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:36

Wat ook vaak werkt is op marktplaats zoeken in de rubriek "Dieren en toebehoren" en dan filteren binnen bijv. 10 km van je nieuwe woonplaats.
Succes met je zoektocht, er is vaak meer te vinden dan je in eerste instantie denkt.

kirstgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:54

Moonlight17 schreef:
Ik ken de stalhouder van RT Stables en weet een beetje wat voor mensen daar rondlopen. Het merendeel van de pensionklanten zijn geen menners, maar gewoon dressuur/spring/recreatieruiters.

dit klopt inderdaad! ik sta daar zelf met mijn paard, en merendeel zijn "rijdende"ruiters :)