Ik ben (met enige tijdsdruk) op zoek naar een stalling voor mijn gevoelige ruin. Ik woon zelf in hartje Rotterdam en heb geen rijbewijs (wel mee bezig) maar gelukkig wel een auto (met bijbehorende vriend met rijbewijs

Eisen zijn:
- Goed voerbeleid en goed hooi, ivm paard wat snel maagzweren krijgt
- Zomers weidegang, 's winters in ieder geval genoeg ruimte en tijd in paddocks (of wei)
- Volledig volpension
- Binnenbak en buitenbak, beide met (zéér) goede bodem
- Professioneel/kundig personeel, met oog voor rust en regelmaat
- Het liefst geen manegebedrijf
Prijs is hierin voor ons enigszins onbelangrijk. Voor de juiste service willen wij best (flink) betalen. Ook zou het een plus zijn als het zodanig volpension is dat wij niet elke dag hoeven te komen, en het paard dus genoeg buiten komt en eventueel gereden/gelongeerd wordt door goed personeel. Een trainingsstal waar je niet volledig in training hoeft en voor langere tijd kan blijven zou dus ook een optie zijn.
Afstand willen we liever niet meer dan 30 minuten in de auto, ook afhankelijk van of het wel/niet goed aan te rijden is tijdens de spits. Maar ook hier geldt dat wij het niet erg vinden om minder naar ons paard te gaan als dat betekent dat ons paard volledige, goede verzorging krijgt.
De stal waar we nu staan zijn we verplicht zeer binnenkort te beslissen of we blijven of niet, maar de meeste stallen in de omgeving hebben gigantische wachtlijsten. Een stal die binnen nu en 6 maanden een plek vrij heeft is voor ons dus ook echt een pré.
Wie weet heeft er iemand de gouden tip!