Bekapper/ hoefsmid Zutphen/Deventer/Apeldoorn - medisch onde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Bekapper/ hoefsmid Zutphen/Deventer/Apeldoorn - medisch onde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 20:11

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kwam vooral oudere namen tegen.

Wat is nu een echt goede bekapper/hoefsmid in deze regio? Iemand die evt ook medisch onderlegd is en veel verstand heeft van biomechanica van het paard.
Paard heeft sinds huidige bekapper altijd kneuzingen. Ik wil een second opinion.

upendo

Re: Bekapper/ hoefsmid Zutphen/Deventer/Apeldoorn - medisch onde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:49

Paul Krieger :)

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:11

Jos de mol :D natuurlijk bekapper heeft echt wonderen verricht bij mijn hafje

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:22

“Rik, Uw Hoefsmid” kan ik zeker aanbevelen. :) kon heel snel komen om mijn pony weer goed op zijn hoefjes te zetten na heel wat slecht bekapwerk. Afbeelding

daantje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:17

Jos de Mol...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:53

Ik heb Koen Scheltema. Hele fijne man, denkt goed mee. En heel rustig in de omgang. Voor alleen bekappen ben ik 30 euro kwijt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:00

N0a schreef:
Ik heb Koen Scheltema. Hele fijne man, denkt goed mee. En heel rustig in de omgang. Voor alleen bekappen ben ik 30 euro kwijt.

Komt hij uit Gorssel? Dan hebben wij hem ook. Wij noemen hem altijd koen de hoefsmid haha, dus weet zijn achternaam helemaal niet. :')

Hier zijn wij ook heel tevreden over. Hij kan mijn paard alleen en rustig beslaan, dat lukken andere hoefsmeden niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:12

nicole_floor schreef:
N0a schreef:

Komt hij uit Gorssel? Dan hebben wij hem ook. Wij noemen hem altijd koen de hoefsmid haha, dus weet zijn achternaam helemaal niet. :')

Hier zijn wij ook heel tevreden over. Hij kan mijn paard alleen en rustig beslaan, dat lukken andere hoefsmeden niet.

Ja volgens mij wel inderdaad. Doet het ook meer als hobby naast zijn andere baan :+
Ik zie hem ook bijna nooit, krijg een appje dat hij weer komt en dan hoef ik er zelf niet bij te zijn. Heerlijk zoveel vertrouwen :D

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:31

Jaa dan hebben wij het over dezelfde haha! Wij zijn er ook nooit bij, hoeven alleen maar te zorgen dat de paarden op stal staan. Ik vind het heerlijk.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 13:54

Hoi allemaal even een schopje omdat ik nog geen geschikte heb gevonden. Met toelichting op gedane suggesties;

Paul Krieger - heb ik gehad, bekapte te kort. Vond ik een man van weinig woorden. Kon slecht mijn vragen kwijt
Jos de Mol - natural balance bekapper. Wil liever een traditioneel iemand die een hoefsmid opleiding heeft gehad
Koen Scheltema - nog geen contact mee gehad, maar bekapt hij ook echt goed? En hoe is zijn medische kennis als hij het naast zijn baan doet?
Rik - Nieuw bedrijf, wil ik wel een kans geven

Zijn er verder nog aanbevelingen?
Hoe zijn de ervaringen met Anne Joling, Marcel Schiphorst, Berry Zwierenberg? Van de Graafschap kreeg ik Enko Santman door als goede orthopedische hoefsmid.
Zijn er meer aanbevelingen? Ik ga niet voor lage prijs. Ben bereid om die eens in de 6-8 weken ook goed te betalen voor reiskosten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:15

Joling komt hier op stal voor iemand, lijkt me een kundige dus die zou je wel kunnen proberen! Ik heb zelf Lars Tensen, maar hij zit volgens mij helemaal vol.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:49

Ik weet niet of het binnen zijn werkgebied valt, maar misschien Kevin Bovenkamp/Hoefsmederij Bovenkamp

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:27

Marigo schreef:
Hoi allemaal even een schopje omdat ik nog geen geschikte heb gevonden. Met toelichting op gedane suggesties;

Paul Krieger - heb ik gehad, bekapte te kort. Vond ik een man van weinig woorden. Kon slecht mijn vragen kwijt
Jos de Mol - natural balance bekapper. Wil liever een traditioneel iemand die een hoefsmid opleiding heeft gehad
Koen Scheltema - nog geen contact mee gehad, maar bekapt hij ook echt goed? En hoe is zijn medische kennis als hij het naast zijn baan doet?

Hoe zijn de ervaringen met Anne Joling, Marcel Schiphorst, Berry Zwierenberg? Van de Graafschap kreeg ik Enko Santman door als goede orthopedische hoefsmid.
Zijn er meer aanbevelingen? Ik ga niet voor lage prijs. Ben bereid om die eens in de 6-8 weken ook goed te betalen voor reiskosten.

Ik vind Koen zelf heel fijn, hij doet ook een paard bij ons die speciaal beslag nodig heeft. Ook gewoon aangesloten bij de vereniging voor hoefsmeden. Mijn paard staat keurig op zijn hoefjes.

Rik kan ik niet aanraden, slechte ervaringen mee.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 22:24

Enko slechte ervaringen mee

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 22:27

Fritjof bekius hoor je veel goede verhalen over

Enko is ergggg langzaam. Berry hoor ik ook wel goeie verhalen over

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 22:28

Joep Bont van JG hoefsmederij?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 22:58

N0a schreef:
Marigo schreef:

Ik vind Koen zelf heel fijn, hij doet ook een paard bij ons die speciaal beslag nodig heeft. Ook gewoon aangesloten bij de vereniging voor hoefsmeden. Mijn paard staat keurig op zijn hoefjes.

Rik kan ik niet aanraden, slechte ervaringen mee.

Rik hebben wij ook mindere ervaringen mee. Koen beslaat ook onze chronische hoefbevangen pony en dit gaat goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:04

Nicky1963 schreef:

Alleen als het paard heel braaf is. Ik ben heel heel zuinig op mijn smid...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:02

Marigo schreef:
Ben bereid om die eens in de 6-8 weken ook goed te betalen voor reiskosten.

Deze interval is ook wel erg ruim wanneer je problemen ondervind...... misschien ook daar eens naar kijken.
Ik heb zelf ook een cursus gevolgd om meer zelf te zien, begrijpen, en daarmee problemen voor te zijn.... dat kan ik ook echt aanraden.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:59

Anne_GTI schreef:
Nicky1963 schreef:

Alleen als het paard heel braaf is. Ik ben heel heel zuinig op mijn smid...

Wat bedoel je? Wil hij alleen brave paarden? Natuurlijk ben je zuinig op je smid.. Wie niet :+
Ik ben ook heel zuinig op mijn paard. :D