Ik vind dit bericht best moeilijk om te schrijven maar na een tijdje goed na gedacht te hebben wil ik voor mijn 15 jarige ruin opzoek naar een 4ever rust huis. Afgelopen jaar is bij hem kissing spines vast gesteld na een periode van 11 weken rust zijn wij begonnen aan een revalidatie proces in de hoop dat hij weer vrolijk en pijn vrij kan worden onder het zadel. Helaas merk ik aan hem dat hij ook na het inspuiten van Mesotherapie niet de gewenste vooruitgang laat zien. Dat is niet alleen vanuit mijn ogen zonde (ik zou nog wel een jaar verder willen trainen en geld uitgeven aan therapie) maar meer naar hem toe. Hij is niet het vrolijke paard dat hij Afgelopen zomer was toen hij verplicht 11 weken op rust stond op de wei. En begrijp me niet verkeerd het gaat mijn niet om het geld van de therapie(ën) want dat heb ik voor hem over maar het gaat mij er om dat hij de rust krijgt die hij verdient. Volledig 24/7 buiten en niks doen is niet voor hem weg gelegd want dan word hij vervelend en te sterk word.
Hij heeft tot z'n 11e bij het fjordenpaard gestaan en daar alles uit het rijden gehaald. Daarna is hij verkocht aan een meid die lekker de bossen in stapte vanuit stal. En 1.5 jaar geleden kocht ik hem en na eerst afvallen wegens overgewicht traden langzaam de problemen op. Maar de dierenarts vermoede geen kissing spines dus eerst geen foto's laten maken. Uiteindelijk wel foto's gemaakt dus en daar kwam kissing spines uit.
Hij is echt mijn maatje en het zou mijn hart echt pijn doen om hem nooit meer tezien. Maar hoe verdrietig hij nu in z'n stal staat en hoe weinig zijn hij heeft in het longeren doet mijn hart ook pijn.
Dus ben ik langzaam op zoek naar een huisje voor altijd. Waar hij lekker paard mag zijn en een vrolijk (semi) trainbaar paard mag zijn. Mits dat hij zomer en winter buiten mag staan en niet in een stal. Hij heeft 11 jaar dagelijks buiten gestaan. En een stal maakt hem simpel gezegd depressief. Hij voelt zich in een stal niet fijn! Wij hopen dat op het moment dat hij dagelijks 24/7 buiten is hij weer vrolijk word.
Weet iemand een goede. Plaats / stichting/ persoon / leaser ? Laat het weten. Het hoeft nog niet nu meteen en er is geen absolute haast achter maar ik wil me maatje weer vrolijk zien.
Groetjes Ginnie en Imor❤