castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gerdy1973

castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 12:53

hoi hoi ik ben op zoek na iemand die aan stal komt om
mijn kleine jongen te castreren en die beetje leuke prijzen heeft
ik zie zoveel verschillende prijzen graag in gelderland wie kan mij helpen :D :o

_yvonne

Re: castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:03

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:23

ik snap werkelijk niet waarom iemand zo goedkoop mogelijk zijn of haar hengst wilt laten castreren, laatst ook al een topic met vraag om en "castreur". Laat het gewoon door een goede dierenarts doen. Wanneer er complicaties komen zit je in elk geval goed.
De meeste dierenartsen kunnen prima zelf castreren, al dan niet staand, liggen, op de kliniek.
Een paard kost geld, castreren dus ook....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:39

ElCamino schreef:
ik snap werkelijk niet waarom iemand zo goedkoop mogelijk zijn of haar hengst wilt laten castreren, laatst ook al een topic met vraag om en "castreur". Laat het gewoon door een goede dierenarts doen. Wanneer er complicaties komen zit je in elk geval goed.
De meeste dierenartsen kunnen prima zelf castreren, al dan niet staand, liggen, op de kliniek.

wij hadden altijd een castreur, helaas is de beste man overleden. Het voordeel is dat zo iemand doorlopend deze handeling doet en dus heel veel ervaring heeft.
Goedkoper wil niet altijd zeggen slechter. We betalen nu meer en de ponys hebben vaker last van zwellingen dan bij het oude adres.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:15

een castreur hadden wij ook ooit...ging goed tot een pony een slagaderlijke bloeding kreeg, toen was het snel de dierenarts bellen want de castreur kon er niets mee. Dat bedoel ik meer. Gwoon voor de complicaties die kunnen optreden

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:27

robert45 schreef:
ElCamino schreef:

wij hadden altijd een castreur, helaas is de beste man overleden. Het voordeel is dat zo iemand doorlopend deze handeling doet en dus heel veel ervaring heeft.
Goedkoper wil niet altijd zeggen slechter. We betalen nu meer en de ponys hebben vaker last van zwellingen dan bij het oude adres.

Dat komt door het verschil tussen open en (half) gesloten castraties. Als je open castreert zoals een castreur kan alle vocht etc eruit en is er dus minder zwelling, maar wel een fijne open verbinding vd buik met de buitenomgeving en dus meer kans op peritonitis en dat soort narigheden.. Dan liever een beetje zwelling

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:29

Na 2 keer de darmen hebben zien bungelen en einde paard bij een castreur is er bij mijn paarden altijd een dierenarts gekomen die liggend in de wei castreerd.

Ts bel in je omgeving wat praktijken. Onderling zit er vaak verschil.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:23

Heb redelijk recent twee keer een jaarling laten castreren door mijn eigen DA (in Gelderland dus, maar Gelderland is groot). Liggend onder narcose, thuis. Beide gevallen probleemloos, kosten waren iets meer dan 200 euro per paard.

Oftewel, zó duur is het allemaal niet, en zo moeilijk te regelen ook niet. Vrijwel iedere DA komt jonge hengsten aan huis castreren als er een béétje een schone werkplek is en veilige plek om op te staan is, dus bij voorkeur een (klein) weitje.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:38

Precies, hier ook in een schone lege opfokstal waar 8 paarden in staan.... Soms een heel ritje stallen met een knock-out ex-hengst erin.... gaan ze allemaal tegelijk en prima.. En ja, de boel zwelt op maar geen andere narigheden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:44

Succès TS je vind cast een fijne dierenarts.

Hier altijd paarden door vaste dierenarts laten castreren. 120 euro (altijd liggend in de wei onder volledige verdoving).
Buiten zwelling nooit problemen gehad qua bloedingen.

Andere dierenarts in de buurt vraagt 300 euro, da's evenveel als wat ze in de kliniek vragen.
Dus rondvragen is zeker geen overbodige luxe :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:48

ElCamino schreef:

Omdat niet elke goede dierenarts duur is en niet elke slechte dierenarts goedkoop? Iemand mag best even op zijn portefeuille letten hoor. Heb jij geen zak over te zeggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:53

Absolem ???? pardon ???? let even op je taalgebruik zeg.
"heb jij geen zak over te zeggen" mag best wat aardiger.....