Therapie met paarden omgeving Drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Therapie met paarden omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 20:03

Goedenavond bokkers!

Ik zit nu ongeveer 4 jaar in het vak werken met mensen met een verstandelijke beperking. In die tijd heb ik een opleiding gevolgd ( persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg niv 4) en ben ik officieel werkzaam bij een kleinschalige instelling voor mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking. Ik kom nu bijna 4 jaar op deze locatie en heb het er ontzettend naar mijn zin. Maar mijn werkgever vindt het vooral bij de jonge mensen ontzettend belangrijk dat er ontwikkeling blijft.

Nu ben ik eigenlijk stiekem nog heel erg geïnteresseerd in Therapie met paarden het liefst met de doelgroep mensen met een verstandelijke beperking , maar lijken andere doelgroepen mij ook ontzettend interessant. Ik heb al eens een weekje stage gedaan op een manege speciaal voor mensen met een beperking toen ik een jaartje of 15 was en vond dit zo leuk! Daarnaast heb ik nog stage gelopen op een dagbesteding waar ik onder andere ook al wat ervaring op heb gedaan met mensen met een beperking en paarden. Dit vond ik ook heel bijzonder om te zien , en ik merkte dat ik zelf ook heel erg enthousiast werd van het werk. Want je grootste hobby combineren met het werk wat je leuk vindt om te doen hoe top is dat?

Nu ben ik op zoek naar bokkers die een bedrijf aan huis hebben en therapie geven met paarden. Het liefste wil ik wel heel graag eens meekijken bij mensen thuis hoe een bedrijf als dit werkt. Ik heb het nu gezien vaak in groepsverband maar wil dit ook graag eens zien hoe dit bijvoorbeeld één op één gaat.

Wat informatie over mijzelf: Ik ben 24 jaar oud en heb ervaring met mensen met een matige tot zwaar verstandelijke beperking ondanks dat ik wel een diploma heb , merk ik wel dat ik nog steeds veel te leren heb en dat ook komt door wat meer te gaan oriënteren ( leuke aan dit werk je stopt nooit met leren). Daarnaast wat lichte ervaring met paarden in combinatie met mensen met een beperking ( van licht tot zwaar en of lichamelijk).
Verder ben ik in bezit van een paardenhouderij diploma niv 3 en heb ik zelf twee Fjordenpaarden. Ik heb ongeveer 17 jaar ervaring met paarden.

Omdat ik via internet zoveel adressen tegenkom , vindt ik het wel fijn om eerst het een en ander te lezen van verschillende bedrijven.

Tips van mensen die bijvoorbeeld iemand kennen is ook zeer welkom!

het liefst in de provincie Drenthe , maar Groningen is ook prima.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:17

Paard4kracht misschien?

Ontzettend leuk mens, vroeger mijn instructice geweest en op de manege en toen is ze voor zichzelf begonnen.
Ben er nog een aantal keer geweest, maar nu is ze verhuisd naar Drenthe helaas. (Voor mij dan _O- )

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:25

Sterre98 schreef:
Paard4kracht misschien?

Ontzettend leuk mens, vroeger mijn instructice geweest en op de manege en toen is ze voor zichzelf begonnen.
Ben er nog een aantal keer geweest, maar nu is ze verhuisd naar Drenthe helaas. (Voor mij dan _O- )

Ik ken Karin vanuit de instructeursopleiding bij Emiel Voest en ik kan alleen maar beamen dat zij mooie dingen doet :j

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:36

Hilary schreef:
Sterre98 schreef:
Paard4kracht misschien?

Ik ken Karin vanuit de instructeursopleiding bij Emiel Voest en ik kan alleen maar beamen dat zij mooie dingen doet :j

Ja ze is een ontzettend mooi mens. Heel puur, mooi vanuit de emotie kunnen werken en echt geduld voor iedereen.