Stage lopen bij stallen, kliniek ect.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elana183

Stage lopen bij stallen, kliniek ect.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 13:36

Hallo iedereen,

Ik zit nu in mijn examen jaar van de Havo en ga volgend jaar een tussen jaar nemen. In dat tussen jaar wil ik graag verschillende stages lopen om ervaring op te doen in de paarden sector, aangezien ik daar later graag in wil gaan werken. Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of stallen, paarden klinieken ect. weet. Ik heb al mijn mijn hoefsmid afgesproken dat ik bij hem op de kliniek stage mag lopen, hij gaat naar veel oproepen van de dieren bescherming waarbij paarden zijn gedumpt of verwaarloost. Het mag door het hele land zijn, alleen Limburg is mij te ver. Buitenland zou ook een optie kunnen zijn. Ik heb nog ee heel jaar, maar ga alvast een beetje op onderzoek uit wat mijn opties zijn :D

Elana183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 13:37

Elana183 schreef:
Hallo iedereen,

Ik zit nu in mijn examen jaar van de Havo en ga volgend jaar een tussen jaar nemen. In dat tussen jaar wil ik graag verschillende stages lopen om ervaring op te doen in de paarden sector, aangezien ik daar later graag in wil gaan werken. Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of stallen, paarden klinieken ect. weet. Ik heb al mijn mijn hoefsmid afgesproken dat ik bij hem op de kliniek stage mag lopen, hij gaat naar veel oproepen van de dieren bescherming waarbij paarden zijn gedumpt of verwaarloost. Het mag door het hele land zijn, alleen Limburg is mij te ver. Buitenland zou ook een optie kunnen zijn. Ik heb nog ee heel jaar, maar ga alvast een beetje op onderzoek uit wat mijn opties zijn :D

Oh ja vergeten te zeggen, ik ben bij die tijd 17 en hoef er niet betaald voor te krijgen.

Elisa2

Re: Stage lopen bij stallen, kliniek ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:43

Stage lopen zonder opleiding lijkt me lastig? Je kan wel vragen of je een paar maanden mee mag lopen op stallen.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:49

https://staldemersken.nl/ in Siegerswoude Friesland, hele lieve mensen waar je een hoop kan leren.
Fokker en hengstenhouderij, beleren paarden zowel onder het zadel als aangespannen, keuringsklaar maken.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:55

Kijk even goed hoe het verzekering technisch werkt. Ik was tijdens stages verzekerd via mijn opleiding (denk aan schade veroorzaakt door jouw handelen, ook een 'ongelukje' met schade). Is duur grapje als t niet goed geregeld is.
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 29-08-21 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:57

Ja dan moet je kijken naar vrijwillerswerk en vrijwilligersverzekeringen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:09

Eigenlijk heet het dan ook geen stage. Dan ga je of een jaar ergens werken, of je gaat vrijwilligerswerk doen. Een stage zit altijd gekoppeld aan een opleiding voor zover ik weet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:10

Dit topic hoort op school, studie en werk maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen maar moet hier een slotje op. Via de zoekfunctie zijn wel vergelijkbare topics met tips te vinden.