Mijn paard kon smorgens al hij uit zijn stal kwam erg veel spanning hebben. Meestal was dat ook van geluid soms was het niet te achter halen waarom hij zoveel spanning had. Als je hem dan naar de wei bracht was de kans groot dat hij recht omhoog ging en hij is al erg groot. Als hij met het rijden spanning opbouwt, wat gelukkig niet vaak gebeurt, dan komt er altijd een flinke bok. Ook harde regen op het dak van de stal dan kon hij helemaal gek worden. Ik heb toen in de eerste instantie een craniosacraal therapeut gebeld, zij kon hem op dat moment niet behandelen omdat het heel hard regende en onweerde en hij helemaal gek was. Zij adviseerde daarna om hem op kpu te laten testen en zijn waardes bleken flink verhoogd. Ik ben hem daarvoor gaan behandelen en nog een cranio behandeling laten doen. Ik heb vooral het idee dat de kpu behandeling helpt met supplementen met zink, msm, vitamine b6 en b12. Hij gaat nu elke morgen relaxed naar buiten en zijn haar onder zijn ogen begint weer aan te groeien en hij had nog al heel lang een kale plek waar nu ook ineens weer haar op staat. Dus voor mijn gevoel doet het zeker iets maar zeker met de spanning die veel minder is ben ik erg blij.