Gezocht: instructie werken aan de hand ZO Brabant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaaa

Gezocht: instructie werken aan de hand ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 08:52

Hi,

Mocht iemand ideeën hebben voor fijne instructie aan huis in ZO Brabant, voor in eerste instantie werken aan de hand?

Wel gericht op “sport”, liever geen academische achtergrond. Idealiter in de richting van Kelly de Geus of Rodrigo Laserna. Ik heb een ruim budget en wat minder vaak les is ook geen probleem (bijv. 1x per maand).

Paard is helaas (nog) niet geschikt om te reizen na langer periode van ziek zijn.

felicity

Re: Gezocht: instructie werken aan de hand ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:07

Ik lees even mee.
Hoop dat er in deze omgeving ook fijne instructie zit.

Ik ben helaas nog niks tegen gekomen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 11:39

Helaas heb ik nog niemand gevonden. Aantal mensen gesproken maar het is allemaal te ver weg. Waar zit jij (mag per PB), wellicht zit iemand bij jou in de buurt?

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:42

Ik volg ook even.. volgens mij gaat Rodrigo op een eigen locatie lesgeven. Die zal niet meer op route komen. De fysio raad me Joyce Mulder aan, maar weet tot welke locaties zij reist. Heb nog geen contact opgenomen

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:04

Je zou eens kunnen polsen bij Anita van https://www.rijkunstinbalans.nl
Weet niet of ze tot bij jou komt en waarop het gebaseerd is, maar ik vind haar lessen en manier van denken erg fijn ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:10

biancaaaa schreef:
Helaas heb ik nog niemand gevonden. Aantal mensen gesproken maar het is allemaal te ver weg. Waar zit jij (mag per PB), wellicht zit iemand bij jou in de buurt?

De keuze is al niet reuze en ik krijg ook steeds te horen dat het buiten hun regio valt. Echt zo balen.

Ik zit in Roosendaal

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:23

Lena82 schreef:
Ik volg ook even.. volgens mij gaat Rodrigo op een eigen locatie lesgeven. Die zal niet meer op route komen. De fysio raad me Joyce Mulder aan, maar weet tot welke locaties zij reist. Heb nog geen contact opgenomen

Als je met meerdere ruiters iets kan regelen komt hij nog wel op locatie. Voor 1 paard doet hij inderdaad niet meer. Hij is wel begonnen met 1 dag in de week vanuit een vaste locatie in Amersfoort.
Laatst bijgewerkt door guppekop op 26-08-21 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:27

@Guppekop, dat had ik gehoord idd! Ik heb zelf twee paarden waarmee ik WADH wil doen, maar zou het ook graag zelf willen leren. Rodrigo werkt zelf met de paarden en geeft geen les dacht ik of inmiddels wel?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:36

Nee op dit moment geeft hij er geen les in, hij vind het een te groot risico aangezien je lesklanten dan op een best gevaarlijke plek bij het paard zitten, waarbij een paard zo over je heen kan komen.

Hij werkt liever de paarden aan de hand en geeft daarnaast de ruiters instructie hoe zij onder het zadel met dezelfde resultaten komen. Hij geeft wel clinics, en is open voor meerdere locaties om clinics te geven, met een clinic is het wat laagdrempeliger om te kijken of het wat voor jou en je paard is.
Op zijn website staat meer informatie over wat hij precies doet met zijn werkwijze www.rodrigolaserna.com

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:43

Ik ken het, hij heeft al een aantal keer met een van mijn paarden gewekt. Zal het in mijn achterhoofd houden iig

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 09:50

Bedankt voor de info Guppekop! Train jij zelf met je paard daar?

Ik wil zondag inderdaad misschien even gaan kijken in Waverveen als het beetje in de planning past.

Iemand die mijn paard traint is ook prima! Of als ik met een ander paard op locatie kan trainen, sta ik ook voor open. Ik wil dit gewoon heel graag voor mijn paard realiseren en ik investeer liever in echt goede instructie dan weer iets dat (net) niet past.

Jammer dat ik hier gewoon niemand kan vinden. Zou best hier wat willen organiseren (in ZO Brabant). Helaas is reizen met mijn paard op dit moment geen optie.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:54

Waar zit jij zelf Biancaaaa?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:56

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 10:04

Valkenswaard, tegen Belgische grens aan.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:05

O dat is een beetje uit de buurt om te combineren denk ik, de mijne staan in Schaijk

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 10:09

Dat is inderdaad nog een eind rijden. Sowieso nog weinig “professionals” kunnen vinden hier. Ik woon zo dicht bij de paarden boulevard, maar teveel springruiters denk ik :+