Paardrijles kind zuid Limburg (Sittard-Heerlen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LizeAnne

Paardrijles kind zuid Limburg (Sittard-Heerlen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 21:47

Wie kan mij helpen?
Mijn dochter van ruim 7 is sinds kort begonnen met een aantal paardrijlessen op de manege.
Ze vindt het erg leuk maar ook ontzettend spannend. Zó spannend dat het plezier er een beetje afgaat.

Zelf vind ik dit ontzettend jammer!
Ik rij zelf al heel mijn leven paard en wil haar zo graag laten ervaren hoe ontspannen en leuk het is, stukjes natural horsemanship, het luisteren naar je paard én naar jezelf, en dit alles op een speelse leuke manier!

Ik zoek dus iemand die haar hierin kan lesgeven.
De manege is zeker leuk, maar vraag me steeds meer af of het allemaal niet te snel gaat voor haar, en vooral…ik weet dat het ook ‘anders kan’.

Wij wonen in zuid Limburg, omgeving Heerlen-Sittard-Landgraaf en omstreken zou perfect zijn.

Alvast heel erg bedankt!!!

xJurdyWonanx

Re: Paardrijles kind zuid Limburg (Sittard-Heerlen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:45

Mireille Gehlen van Humaan met paarden zit in Bocholtz of Sanya Drinjakovic van Sparkling Horsetraining in Hoensbroek.
Weet niet of beide ook deze leeftijdscategorie als doelgroep hebben, maar wellicht het proberen waard!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:22

Ga eens kijken bij Spirithorses.be. Belgische kant van M’tricht dus buiten je zoekgebied. Maar wel een magische plek, zelfs voor een super-rationeel persoon als ik. Gewoon 1x gaan.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 05:14

Ik woon denk ik ook net buiten je zoekgebied in Bree (België).
Anders was jouw dochter van harte welkom om bij mij, op eigen tempo, les te komen volgen.
Bij mij kan het zeker ook anders. En het is zo belangrijk voor de jongste kinderen he. Ik zie heel veel kinderen die echt gewoon wat meer tijd nodig hebben..

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 06:54

Ik sta met mijn pony's gestald in windraak.
En ben in het bezit van een 10 jarige c pony. Een ontzettend lief en vriendelijke dier waar al vaker jongere kinderen op hebben gereden.
Van neckrobe rijden tot bitloos.

Alles vind de pony prima voor te doen en is hij altijd eerlijk in alles wat hij doet.

Ze mag rustig vaker op die van mij rijden voor meer vertrouwen te krijgen in het rijden. Ik zelf rijd ook al 14 jaar lang paard. Dus heb ook wel de enige ervaring.