Pension stalling gezocht rond om DH

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Opuim

Pension stalling gezocht rond om DH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 14:44

Hey!

Ik en mijn moeder hebben samen 2 paarden en zijn opzoek naar een nieuwe stalling in de buurt van DH.(max 30 min met auto vanaf centrum Den Haag.)
We hebben wel wat eisen waardoor het best lastig is om echt iets leuks te vinden. Als iemand tips heeft of iets leuks weet zeg het maar! :D

Eisen:
-buiten rij gebied (moeder rijd alleen buiten).
-plaats voor een koets (en men tuig)
-liefst buiten stallen.
-goed en voldoende ruw voer.
-een goeie rijbak en bak/paddock voor grondwerk/los gooien.

Eventuele eisen:
-Weide gang
-binnen en buiten bak
-instucteur van buiten af toegestaan

We betalen nu rond de 400+ euro in de maand.
We hebben liefst misschien wel iets goedkoper ivm met eventueel 3de paard en dat het anders wel erg duur gaat worden

Alvast bedankt iedereen ♡
Laatst bijgewerkt door Opuim op 17-08-21 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

HindaFree

Re: Pension stalling gezocht rond om DH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:59

Den helder of den haag?

Opuim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 15:02

HindaFree schreef:
Den helder of den haag?

Den Haag

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:11

Hippisch centrum Nootdorp voldoet aan veel eisen. Behalve aan die van de prijs. En ze hebben een wachtlijst.

Opuim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 19:12

Lieser schreef:
Hippisch centrum Nootdorp voldoet aan veel eisen. Behalve aan die van de prijs. En ze hebben een wachtlijst.

Wacht lijsten zijn ook erg lastig als je 2 boxxen wilt... :(

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:25

Volgens mij heeft alleen Liethorp nu plek. Maar Leiderdorp red je niet binnen 30 minuten vanaf het centrum van Den Haag.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:26

De Groene Meer in Stompwijk. Stond ik ook toen ik hartje Den Haag woonde. Weliswaar bij verkeer zo rond de 45 minuten en qua kosten aan je bovengrens, maar qua paardenwelzijn is het met je verdere lijstje niet te doen in de regio. De Groene Meer is een hele fijne stal waar je verder alles wat je wilt hebt.

Opuim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 15:16

Leo schreef:
De Groene Meer in Stompwijk. Stond ik ook toen ik hartje Den Haag woonde. Weliswaar bij verkeer zo rond de 45 minuten en qua kosten aan je bovengrens, maar qua paardenwelzijn is het met je verdere lijstje niet te doen in de regio. De Groene Meer is een hele fijne stal waar je verder alles wat je wilt hebt.

Groenemeer had ik ook al naar zitten kijken. Het is voor ons precies 30minuten rijden.

Weet je nog hoeveel je daar betaalde? Je krijgt daar wel veel meer voor wat je betaald dan dat we nu hebben dus dan is de prijs nog door de vingers te zien.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:35

prijs is 420, maar als je in de zomer paard 24/7 op het land gaat zijn de zomermaanden goedkoper. Volgens mij 230 of 240 nu. Weideseizoen is mei/okt ongeveer. Dus dat kan flink schelen in de kosten.
Overzicht van de prijs staat volgens mij gewoon op de website ook.

Ik sta hier ook en ik vind het een hele fijne stal. Groot maar behalve op zaterdagmiddag nooit heel druk, faciliteiten zijn goed, je kunt een aantal kanten op voor buiten te rijden. En een fijne sfeer op stal.
Maar volgens mij staat het nu wel vol, dat zou je even moeten checken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:48

Chardon?
Alleen is er geen vast weidegang, volgens meer zelf er even opzetten dacht ik?

Groenemeer ken ik zelf niet, maar hoor ik veel goede verhalen over.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:52

Lenexa schreef:
prijs is 420, maar als je in de zomer paard 24/7 op het land gaat zijn de zomermaanden goedkoper. Volgens mij 230 of 240 nu. Weideseizoen is mei/okt ongeveer. Dus dat kan flink schelen in de kosten.
Overzicht van de prijs staat volgens mij gewoon op de website ook.

Ik sta hier ook en ik vind het een hele fijne stal. Groot maar behalve op zaterdagmiddag nooit heel druk, faciliteiten zijn goed, je kunt een aantal kanten op voor buiten te rijden. En een fijne sfeer op stal.
Maar volgens mij staat het nu wel vol, dat zou je even moeten checken.

Hoe is de bodem van de (buiten)bak bij de Groene Meer?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:58

De grote buitenbak is met eb en vloed bodem, als er echt veel regen valt staat er die dag wel water in maar hij is altijd goed te rijden. Tenzij het zoals afgelopen winter een week Russisch koud is, dan istie bevroren.
De 'oude' buitenbak vind ik zelf als hij erg nat is minder fijn, maar daar die wordt vooral gebruikt voor springen, longeren of grondwerk en dan is hij snel prima. Hij wordt hele jaar gewoon gebruikt maar zelf vind ik hem in de winter te nat. Maar ik ben een miep en we hebben nog andere opties haha. Anders zou ik ongetwijfeld ook meer gebruiken
Bodem in het binnenbakje is prima.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:29

Lenexa schreef:
De grote buitenbak is met eb en vloed bodem, als er echt veel regen valt staat er die dag wel water in maar hij is altijd goed te rijden. Tenzij het zoals afgelopen winter een week Russisch koud is, dan istie bevroren.
De 'oude' buitenbak vind ik zelf als hij erg nat is minder fijn, maar daar die wordt vooral gebruikt voor springen, longeren of grondwerk en dan is hij snel prima. Hij wordt hele jaar gewoon gebruikt maar zelf vind ik hem in de winter te nat. Maar ik ben een miep en we hebben nog andere opties haha. Anders zou ik ongetwijfeld ook meer gebruiken
Bodem in het binnenbakje is prima.

Dank voor je reactie!