Ervaringen stal Boshuis, Stoeterij Geere-Stein en Plijnaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janien30

Ervaringen stal Boshuis, Stoeterij Geere-Stein en Plijnaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 19:32

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze stallen. Hieronder een aantal punten die ik wil voor mijzelf en mijn paard:

- Veel buiten! In de zomer zoveel mogelijk 24/7 buiten of alleen snachts op stal en in de winter op de paddock minimaal 10 uur. Mag alleen(wel aangrenzend ander paard) of samen.
- Er wordt gevoerd en gemest
- Bij een goed onderling afwisselend schema wil ik binnen en buiten zetten (max 2x per week), echter wil ik wel dat het mogelijk is om op vakantie te kunnen gaan en dat mijn paard dan dus gewoon doorverzorgd wordt (daar voor in ruil wil ik natuurlijk best diensten opvangen van een ander die met vakantie gaat)
- Een goede buitenbak 20x60 en binnenbak (binnenbak hoeft niet maar twee bakken is wel fijn zodat ik altijd kan springen), longeer cirkels(liefst 2), springmateriaal (voldoende voor een parcour of helemaal top als er al een parcour staat), poets en wasplaats evt solarium
- Naast het bos
- Grote zadelkast of 1 zelf neer mogen zetten
- kantine en wc
- dat er mogelijkheden zijn voor af en op doen van dekens of beenbescherming (voor zon) bij binnen en buiten zetten. In ieder geval al ik op vakantie ga.

Dit zijn een beetje de dingen qua service en faciliteiten. Wat ik verder vooral belangrijk vind is een stal waar het gezellig is! Waar je daadwerkelijk met elkaar een drankje doet of even kletst( zonder naar geroddel), elkaar helpt als jij of een ander dat wilt, samen een buitenritje maken of op wedstrijd, leuke clinics organiseren, een stal waar altijd bedrijvigheid is maar het nooit te druk is! Want wachten tot een longeercirkel eindelijk vrij is of waar de poetsplek, wasplaats etc altijd bezet is of je nooit met minder dan 3 personen in de bak rijd daar wordt ik niet vrolijk van haha. Qua soort mensen is het natuurlijk ook leuk als dit aansluit en daarin vind ik het belangrijk dat er een slappe lach qua gekheid kan maar ook een serieus gesprek en ben ik een sportruiter die lessen en wedstrijd leuk vind van dressuur maar vooral springen en crossen, maar ook een buitenrit is leuk en vind ik het welzijn van mijn paard erg belangrijk.

Ik vroeg me af of er Bokkers zijn die op 1 van bovenstaande stallen staan die mij kunnen vertellen of ik zal vinden wat ik zoek op deze stallen:) Ik ben heel benieuwd en alvast bedankt voor de ervaringen!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:04

Ik weet niet wat je budget is?
Maar bij Geere Stein en Plijnaar gaan ze niet heel lang naar buiten. Zeker geen 10 uur!

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:03

Met deze wensenlijst kun je alledrie de stallen schrappen. En ik denk 90% van de stallen in Utrecht.

future_vet

Re: Ervaringen stal Boshuis, Stoeterij Geere-Stein en Plijnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:13

Ik vrees dat je je wensenlijstje aardig moet aanpassen om in deze regio iets te kunnen vinden.

Enige wat ik zou kunnen bedenken wat in jouw eisenlijstje omtrent paardenwelzijn een beetje zou vallen is de groepsstalling met paddockuitloop van Stal van Brenk.

De luxe stallen die je noemt, staan de paarden zeker geen 10 uur per dag buiten.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 22:38

Hoi allemaal,

Nee klopt. Geerestein zegt de eigenaar in de zomer kan de hele dag of 24/7 op de wei en in de winter 4 uur op een dag. Ik ben vooral benieuwd van mensen die daar staan of dit ook zo is. Stal Boshuis staan ze wel zo veel buiten. Van Plijnaar weet ik het niet dus die valt dan sowieso af als ze daar maar 2 uurtjes buiten staan ofzo

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:41

Ik gok dat stal Boshuis aardig in de buurt komt. Nu staan ze daar in de winter niet 10uur buiten maar gok op zn minst 6-8uur.

Ik zou er gewoon eens een afspraak maken.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 22:53

Saaams schreef:
Ik gok dat stal Boshuis aardig in de buurt komt. Nu staan ze daar in de winter niet 10uur buiten maar gok op zn minst 6-8uur.

Ik zou er gewoon eens een afspraak maken.

Oke dankje ja ik ben er al een keer langs geweest. Echter van langsgaan kom je er niet achter hoe het daadwerkelijk is om op een stal te staan en gezien ik mijn paard niet onnodig wil verhuizen gezien ze ook prima staat is dit toch ook fijn om te weten :) Vandaar de vraag.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:15

Ik heb tot 2014 op stal Boshuis gestaan. Altijd met heel veel plezier. Ze gingen toen echt lang buiten. In de winter minder, maar er zijn nu volgens mij veel meer paddocks dan toen.

De sfeer was toen heel prettig. Stond van alles wat en iedereen liet elkaar in zijn waarde. Regelmatig bleven we wat hangen om nog met een aantal wat te drinken of een broodje te halen bij tankstation tegenover.

Zou zo terug gaan moest ik weer in die regio wat zoeken.