Paddock paradise in Overijssel/Drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Paddock paradise in Overijssel/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 16:48

Hoi allemaal!

Rustig aan ben ik op zoek naar een nieuw plekje voor mijn lieve, sociale merrie van vier jaar. De paddock paradise stopt er helaas mee. Tot 1 oktober mag ze daar blijven staan.

Ik woon zelf in Hardenberg en zoek iets op max 20 minuten rijden. Ik vind het belangrijk dat ze veel contact heeft met anderen paarden en het ruwvoer van goede kwaliteit is.

(Een plek waar ze heel veel buiten komen is ook nog een optie).

Hoor graag of iemand nog een mooi plekje kent!

Marith_Ov

Re: Paddock paradise in Overijssel/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:56

Dat is in deze omgeving heel erg lastig. Ik heb ook op dezelfde stal (in ander beheer) gestaan, waar jij nu staat, maar ik was op tijd weg voor alle overnames en dergelijke.

Ik had de mazzel dat ik een plekje aangeboden kreeg bij een particulier waar alles dag en nacht buiten staat. En dat is denk ik de enige optie, een particulier vinden die er wel een pensionpaard bij wil hebben die de paarden buiten heeft staan.

Alle officiële stallen zijn een drama qua buiten staan. Allemaal gaan ze op zijn minst in de nacht op stal en dan is het ook nog maar afwachten of er genoeg hooi wordt gevoerd.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 17:03

Yep, dat is ook mijn ervaring inderdaad. Het is zó lastig om in deze buurt iets te vinden wat zowel voor het paard als voor de eigenaar een fijn plekje is ;(

Super dat je een fijn plekje hebt kunnen vinden! Ik heb ook nog niet zo gek veel connecties hier in de buurt, ben een jaar geleden verhuisd van Limburg naar hier. Dus dat werkt ook nog niet lekker mee :Y)

Mocht je nog iets horen dan houd ik me graag aanbevolen!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:06

Mocht ik wat horen dan laat ik je het weten, maar je moet er wel toevallig tegenaan lopen. Ik sta nu al 3 jaar bij deze particulier en heb nog nooit zo veel vrijheid gehad. Heerlijk is dat, dat je voor het grootste deel zelf kunt bepalen wat je wilt voeren en hoe. Ik hoop voor je dat je ook zo'n plekje gaat treffen en misschien komt er nog iemand met iets op de proppen in dit topic.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:11

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:27

Ik denk inderdaad dat het lastig is. Hier ook iemand uit Hardenberg, maar dat, toen ik afgelopen jaar nog een paard had, kon ik ook niet vinden.
In Stegeren zit wel een paddockparadise, maar helaas wel met een kleine bak/paddock, en dat was voor mij toen wel een eis.. En geen dekens/ijzers.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 20:16

@ marith: is er bij jullie nog niet een plekje vrij? Haha! In ieder geval bedankt voor je tip om het particulier te zoeken, misschien kom ik via via nog ergens moois terecht.

@pearl: daar had ik ook al geïnformeerd, maar inderdaad het niet hebben van een goede bak stond mij daar ook tegen. Lastig deze omgeving..

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:43

Liiesjjj schreef:
@ marith: is er bij jullie nog niet een plekje vrij? Haha! In ieder geval bedankt voor je tip om het particulier te zoeken, misschien kom ik via via nog ergens moois terecht.

@pearl: daar had ik ook al geïnformeerd, maar inderdaad het niet hebben van een goede bak stond mij daar ook tegen. Lastig deze omgeving..

Nee, ik denk het niet, alhoewel we momenteel echt gras te veel hebben. Maar ik sta bij een ouder echtpaar en die willen ook niet al te veel volk om het huis hebben lopen. We lopen er al met 5 man, 1 verzorgster van hun eigen pony en 4 personen van de 2 pension paarden.

Maar wie weet komen ze ooit nog met de vraag of we nog iemand weten.

En we hebben ook geen bak helaas, maar dat is voor onze paarden ook niet nodig. Hun eigen paard is met pensioen en de 2 pensionpaarden zijn blijvend geblesseerd en kunnen alleen nog maar buitenritten maken.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:49

Hier in de buurt is gewoon niks te vinden :(
We willen het dolgraag ook zelf ergens beginnen maar met de huidige prijzen is dat ook niet te doen...

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:59

Ja, het is echt lastig inderdaad!

Er is wel een andere stal in Dedemsvaart die erg goed is, maar geen 24/7 buiten. Wél zo lang mogelijk buiten, onbeperkt ruwvoer op stal in netten en buiten staan ze per 2 of 3 op de wei met onbeperkt ruwvoer (zomer en winter). Goede buitenbak en een longeercirckel. En echt hele fijne mensen! Maar volgensmij staan die vol.. Maar voor meer info doe je maar pb, kan altijd navragen namelijk :D.
Heb daar zelf ook een tijd gestaan namelijk

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:55

Ik ken De Lange Ransuil stal/paddock paradise niet persoonlijk, maar het past wel bij je wensen, denk ik. Geen idee of ze plek hebben, maar ik kwam het toevallig online tegen https://langeransuil.nl/paardenpension/
Laatst bijgewerkt door Susan88 op 28-05-21 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:04

Susan88 schreef:
Ik ken De Lange Ransuil stal/paddock paradise niet persoonlijk, maar het pas wel bij je wensen, denk ik. Geen idee of ze plek hebben, maar ik kwam het toevallig online tegen https://langeransuil.nl/paardenpension/

Daar ben ik ook wezen kijken! Wel tidje geleden toen ze nog in opbouw waren. Track/wei etc was super! Bak was net aangelegd dus nog wat mul, maar dat wordt vanzelf prima.
Inloopstal vond ik wat minder fijn(/veilig) en ze hadden toen ook geen zadelkamer. En maar 1 hooiruif.
Maar wie weet is dat nu aangepast? Wel het kijken waard denk ik :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:52

Die stal heb ik tijdje bekapt. Sluit het nu definitief of komt er wederom een overname?
Zonde eigenlijk.

Het blijft in deze omgeving super lastig. Zelf zit ik meer richting Enschede maar dat is ook vreselijk.
Ik ben aan het aftellen tot ze aan huis komen. Ik gok dat Losser te ver is voor je? Mocht dat niet zo zijn. Stuur mij een bericht. Mijn oude plek is overgenomen door 2 lieve mensen maar zoeken nog wel iemand erbij.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:59

De stal wordt verkocht wat ik zo begrepen heb, dus er zal vast wel weer iemand daar starten met iets gok ik, maar wat voor type stal en of het een pensionstal wordt is dan maar de vraag.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:05

Bestaat de Fjordenhof nog?
Het is erg lang geleden dat ik daar heb gestaan.
Paarden komen erg veel buiten en ze hebben een binnen- en buitenbak.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 10:48

xPearl schreef:
Susan88 schreef:
Ik ken De Lange Ransuil stal/paddock paradise niet persoonlijk, maar het pas wel bij je wensen, denk ik. Geen idee of ze plek hebben, maar ik kwam het toevallig online tegen https://langeransuil.nl/paardenpension/

Daar ben ik ook wezen kijken! Wel tidje geleden toen ze nog in opbouw waren. Track/wei etc was super! Bak was net aangelegd dus nog wat mul, maar dat wordt vanzelf prima.
Inloopstal vond ik wat minder fijn(/veilig) en ze hadden toen ook geen zadelkamer. En maar 1 hooiruif.
Maar wie weet is dat nu aangepast? Wel het kijken waard denk ik :D

Ben ik ook wezen kijken. Niet verkeerd inderdaad, maar liep tegen hetzelfde aan als jij. En ook geen uitrijmogelijkheden. Dus helaas geen match.

De stal waar ik nu sta wordt verkocht inderdaad. De kans bestaat dat de koper het als pension wil blijven aanbieden, maar wil daarin niet te afwachtend zijn.

Losser is helaas te ver voor mij.

Of de fjordenhof nog bestaat durf ik niet te zeggen. Als ik erop Google dan vind ik een camping.