Pensionstalling omgeving Twente

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSu

Pensionstalling omgeving Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 11:11

Omdat mijn nieuwe paardje over een maand komt, ben ik mij druk aan het oriënteren op stalling. Nu blijkt dit nog niet zo heel eenvoudig te zijn. Hebben jullie nog aanraders in Twente, het liefst op een straal van 15 km van Hengelo? Ik heb een voorkeur voor volpension, en wil dan graag niet heel ver boven de 300 euro uitkomen (iets erboven mag wel). Liever niet 24/7 buiten, mijn merrie doet het beter met 's nachts op stal. Alvast bedankt!

bonnie1998

Re: Pensionstalling omgeving Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:37

Misschien net iets te ver maar denk noem het toch even lutikhedde in goor.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:42

bonnie1998 schreef:

volgens mij zit die in Markelo

Ts
In hengelo heb je ook Stal Pegge nog geloof ik. Weet niet of dat wat is maar misschien wat om naar te kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:43

Stal Pegge wilde ik ook noemen, mooie en fijne stal

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 11:47

Pegge ga ik maar eens kijken dan, die vond ik er al erg goed uitzien. Hebben jullie ervaring met Stal Twekkelo?

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:50

maj0 schreef:
bonnie1998 schreef:

volgens mij zit die in Markelo

Ts
In hengelo heb je ook Stal Pegge nog geloof ik. Weet niet of dat wat is maar misschien wat om naar te kijken.

Stom, klopt valt net onder markelo de stal zelf ligt alleen wel echt dichter bij goor als bij markelo. Dus misschien het overwegen waard.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 11:59

Bedankt voor jullie reacties! Luttikhedde ziet er erg goed uit, maar ik zoek inderdaad eigenlijk iets dichterbij. Ik houd het iig wel even in gedachte.

Stallen waar ik zelf ben geweest of ervaring mee heb:

-Stal Scholten: heb ik bekeken maar ik vond het niks. Hele modderige weides waar de paarden een postzegel tot hun beschikking hebben. Bovendien moest ik van de eigenaresse direct beslissen of ik daar kwam staan, en dan haak ik meestal gelijk af :+
-Stal Houtmaat: heb ik een bijrijpaard gehad maar ik vond het echt teveel werk. Bovendien vond ik de sfeer niet top.
-Stal Twekkelo: heb ik bekeken en zag er goed uit.
-De Oale Greeuw: paddock paradise vind ik super maar is voor mijn toekomstige paard niet geschikt. Bij hun gewone stalling bieden ze geen volpension aan.
-Stal Kleine: heb ik gezien en vond ik niks, kleine stallen en erg druk, en te ver.
-Holzik Stables: hier volg ik op dit moment nog manegelessen, mooie faciliteiten maar ik wil liever niet op een manege staan, en het is te ver.

Op dit moment neig ik naar Stal Pegge of Stal Twekkelo... maar ik vind het erg lastig

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:16

Ik zou zelf gewoon gaan kijken en praatje maken met de eigenaar en de pension klanten die er eventueel al staan. Gewoon paar keer kijken en dan kijken wat je het beste vind passen bij jou.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 12:27

Goed advies, dankjewel! Sommige stallen lijken idd op papier heel mooi, maar vallen dan in het echt tegen. Ik heb iig Luttikhedde en Driene gemaild, en Pegge ga ik nog bellen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:17

Bij Pegge staan de paarden maar weinig buiten in de winter.
Ik vond het altijd lastig om een goede stal te vinden in de omgeving.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:48

Jansen in Enter?
€275 all in.
Zomers van smorgens tot savonds buiten.
Swinters alleen halve dag op de paddock.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 14:04

ClaudiaHS schreef:
Jansen in Enter?
€275 all in.

Dat klinkt ook wel goed! Luttikhedde zit helaas vol, dus dat wordt hem niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:11

IndianSu schreef:
ClaudiaHS schreef:
Jansen in Enter?
€275 all in.

Dat klinkt ook wel goed! Luttikhedde zit helaas vol, dus dat wordt hem niet.

Jansen heeft sws plek.
Als je zelf mest is het €225.
Paarden krijgen nagenoeg onbeperkt hooi.
Er is een binnenbak, grote buitenbak met springmateriaal en een longeercirkel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:25

Ter Denge in Losser, misschien?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:02

Stal Pegge heb ik gestaan. Ben er weggegaan omdat in de winterperiode het paard maximaal 2 uren op de paddock of 45 minuten stapmolen. Voor de rest prima. Verder er rekening mee houden (voor mij pluspunt) dat je paard geen stalgebrek mag hebben.
Recentelijk contact gehad, helaas die 2 uren/ 45 minuten paddock is niet gewijzigd. Dus dat wordt het voor mij niet. (Sta nu particulier, helaas stopt dit wegens opheffing). Ik volg graag.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:09

Ik heb op Driene gestaan. Hele fijne, relaxte, prettige stal was het toen, maar we stonden toen niet vol pension. Maar misschien is dat veranderd.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:29

IndianSu schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Luttikhedde ziet er erg goed uit, maar ik zoek inderdaad eigenlijk iets dichterbij. Ik houd het iig wel even in gedachte.

-Stal Scholten: heb ik bekeken maar ik vond het niks. Hele modderige weides waar de paarden een postzegel tot hun beschikking hebben. Bovendien moest ik van de eigenaresse direct beslissen of ik daar kwam staan, en dan haak ik meestal gelijk af :+
-Stal Houtmaat: heb ik een bijrijpaard gehad maar ik vond het echt teveel werk. Bovendien vond ik de sfeer niet top.
-De Oale Greeuw: paddock paradise vind ik super maar is voor mijn toekomstige paard niet geschikt. Bij hun gewone stalling bieden ze geen volpension aan.
-Stal Kleine: heb ik gezien en vond ik niks, kleine stallen en erg druk, en te ver.
-Holzik Stables: hier volg ik op dit moment nog manegelessen, mooie faciliteiten maar ik wil liever niet op een manege staan, en het is te ver.

Op dit moment neig ik naar Stal Pegge of Stal Twekkelo... maar ik vind het erg lastig

Als je zou moeten kiezen uit Pegge en Twekkelo. Ik ken persoonlijk meerdere stallers die van Pegge naar Twekkelo zijn gegaan. Ze willen niet terug en nemen de mindere buitenrij mogelijkheden Twekkelo voor lief. Ook accepteren ze de mindere rijbodems van Twekkelo. Het meest lastige van Twekkelo is voor mij o.a. de mindere kwaliteit hooi/ voordroog en dan ben ik echt niet de enige.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 15:43

Nico12 schreef:
IndianSu schreef:

Als je zou moeten kiezen uit Pegge en Twekkelo. Ik ken persoonlijk meerdere stallers die van Pegge naar Twekkelo zijn gegaan. Ze willen niet terug en nemen de mindere buitenrij mogelijkheden Twekkelo voor lief. Ook accepteren ze de mindere rijbodems van Twekkelo. Het meest lastige van Twekkelo is voor mij o.a. de mindere kwaliteit hooi/ voordroog en dan ben ik echt niet de enige.

Is dat vanwege de 2 uur paddock in de winter? Dat snap ik hoor... Het is zo lastig iets te vinden waar ze in de winter lang naar buiten mogen, maar de weide dan niet 1 blubberboel is. Bij Twekkelo heb je dat, alleen vind ik het wel jammer dat ze daar alleen op een klein stukje weide staan.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:36

Nico12 schreef:
IndianSu schreef:

Is dat vanwege de 2 uur paddock in de winter? Dat snap ik hoor... Het is zo lastig iets te vinden waar ze in de winter lang naar buiten mogen, maar de weide dan niet 1 blubberboel is. Bij Twekkelo heb je dat, alleen vind ik het wel jammer dat ze daar alleen op een klein stukje weide staan.[/quote]

Destijds zijn er ongeveer gelijktijdig met mij 5 stallers bij Pegge vertrokken. Inderdaad 2 uur paddock was het probleem en die 2 uren was toen voor mijn paard van 5 tot 7 uur in de ochtend.
Recentelijk nog contact gehad met ShiningStar Deurningen kosten € 419,- . Dit is niet doorgegaan omdat ze alleen een 3x3 m. stal beschikbaar. Dat is veel te klein, paard is 1.79m en is gewend 3,6 x 4 m.
Twente is een drama kwa stallen en daarom overweeg ik te stoppen. De particuliere stal waar ik sedert 4 jaren sta is een perfecte stal en ik mag nu nog 3 maanden blijven, weet het al sedert december vorig jaar.
Ik stuur je een pb met een suggestie welke je niet mag delen.