Valtraining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Valtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 14:50

Is er eigenlijk ergens waar je een uitgebreide valtraining kan volgen?

Ik zou heel graag mijn reflexen willen trainen om te zorgen dat ik soepel onvrijwillig kan afstijgen als het zich voordoet.

Ik zou het echt graag willen oefenen in een gymzaal met van die valbakken ofzo. Zodat je je vol overgave lekker comfortabel ter aarde kan storten :D Ben best bereid ervoor te reizen!

Iemand suggesties, ervaringen of ideeën waar zoiets kan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:55

Yos Lotens heeft bij onze rijvereniging valtrainingen gegeven. Dat was dus bij ons op locatie. Hij had er de benodigde materialen voor meegenomen. Het was interessant voor jong en oud. En het is een mega enthousiaste kerel. :j Ik weet niet of hij deze trainingen ook individueel aanbiedt op een vaste locatie.

Odetje92

Re: Valtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:35

Welke regio? Tessa van Rijkunst In Beweging organiseert regelmatig ruitertrainingen ism sport docent en natural movement trainer Michael Tijsterman van Evolae

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:47

Ik raad je aan hiervoor als het weer mogelijk is judo training te volgen. Ik heb daar erg veel aan gehad en tijdens het vallen is het een “ reflex “ geworden hoe je het beste kunt vallen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:16

Ga een keertje boulderen :D

Dan klim je aan de muur tot ongeveer 4,5m hoogte en eraf springen of jezelf laten vallen is er vanzelfsprekend onlosmakelijk aan verbonden. Sowieso onwijs goed voor je core, lichaamsbewustzijn en balans, alles wat je prima kunt gebruiken op een paard. Sinds ik wat boulderervaring heb opgedaan weet ik een stuk veiliger de grond te raken :) en daarvoor ging het vaak heel lomp tot aan onnodige blessures toe.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:57

Als het je echt om de valkuil (blokkenkuil) gaat: huur met wat anderen een gymzaal die dat heeft. Is in alle grote steden wel te vinden - en met mazzel ook in een dorp of kleine stad. Dit kan via de gemeente.

Valtrainer/judoka/turner/free-runner erbij aanwezig voor tips. Misschien kun je wel een clinic organiseren? Dan hoeven de kosten per persoon niet al te hoog te worden.

Boulderen is wel een stuk makkelijker te regelen ;)

Anley4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:09

Mocht je iets gaan organiseren ben ik wel geïnteresseerd om mee te doen evt!