Zadelmaker Regio Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 18:48

Ik ben (helaas weer) op zoek naar een zadelmaker voor een zadel voor mijn 11-jarige KWPN merrie in de regio van Utrecht, ze staat gestald in Culemborg.

Afgelopen november heb ik een nieuw zadel gekocht voor haar, maar omdat deze totaal niet past ben ik op zoek naar een andere zadelmaker die ons aan een ander zadel kan helpen. Mag nieuw, mag een fatsoenlijke tweedehands zijn. Ze heeft geen moeilijke bouw, maar wel ontzettend gespierde schouders die een beetje vrijheid wel kunnen waarderen :+

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en welk bedrijf jullie aanraden (of juist niet). Tot nu toe heb ik Van Rijs op mijn lijstje staan om te bellen en ik hoorde van stalgenoten wat positieve verhalen over Bregmans. Maar na mijn laatste negatieve ervaring ben ik bang voor nog een miskoop.

Alvast bedankt :D

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:52


mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:57

Ellen van Gastel, zeer fijne zadelmaakster.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:23


November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 14:57

Bedankt allemaal! Ik ga ze eens even bekijken. Ik neem aan dat jullie zelf dus hele goede ervaringen met deze zadelmakers hebben :D?

Padoertje
Berichten: 1538
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:48

Van Rijs komt bij mij al een aantal jaren en altijd goede service en mocht er onverhoopt iets niet helemaal lekker liggen, dan wordt het in orde gemaakt. Ik heb Gydo meestal.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:10

A3 zadelservice.
Hele fijne zadelmak, diverse merken ook tweedehands en ruilt ook in.
Zadel krijg je ook op proef.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 18:48

Padoertje schreef:
Van Rijs komt bij mij al een aantal jaren en altijd goede service en mocht er onverhoopt iets niet helemaal lekker liggen, dan wordt het in orde gemaakt. Ik heb Gydo meestal.


Dat klinkt in ieder geval heel fijn! Op de site lijkt het ook alsof ze een zeer ruim aanbod hebben qua merken zowel nieuw als tweedehands, dat sprak mij wel aan.

A3 gaat ook op het lijstje om te kijken, dank :D

Parisse
Berichten: 90
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:19

Ik ben ook heel erg tevreden over van Rijs/Gydo! Ze hebben ook huurzadels die je alsnog kan kopen na 3 maanden (dan krijg je de huur ook terug) Heel fijn als je paard erg veranderd in de bespiering of nog groeit!

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:34

BugsFunny schreef:
A3 zadelservice.
Hele fijne zadelmak, diverse merken ook tweedehands en ruilt ook in.
Zadel krijg je ook op proef.

A3 is hier vandaag geweest. Vond het een prettige man, gaf fijne uitleg en denkt goed mee.
Begreep wel dat ie momenteel, door de grote paardenhandel momenteel, maar een beperkte voorraad 2ehands heeft en dat veel nieuwe zadels pas in juni/juli/augustus geleverd gaan worden. Maar daar zullen meer zadelmakers tegenaanlopen gok ik. Maar hij denkt goed mee in oplossingen om evt. tijd te overbruggen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:53

Wij hebben hele goede ervaringen met John Kool.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:12

SusanH schreef:
Wij hebben hele goede ervaringen met John Kool.


Ik dus absoluut niet.


Ik heb nu een Graziozo, zo'n super fijn zadel.
En op zowel paard als ruiter afgestemd.
Ze kijkt echt naar beide.
Afbeelding

Afbeelding

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 20:35

Bedankt weer voor de reacties, ga ik weer even naar kijken allemaal!

@BugsFunny mag ik weten wat je negatieve ervaring was?

Ik kom zelf van een Skyway Pandora af die echt niet paste en waar ik ook niet meer in kon zitten. Ben echt een beetje huiverig voor een volgende miskoop :'). Mijn zadel had (net als jouw zadel denk ik van de foto) best een gesloten zit, maar mijn paard is echt heel makkelijk alleen op je zit te rijden en ik kreeg mijn bekken niet fijn gekanteld en bleef met holle rug rijden, waardoor zij snel een versnelling hoger pakt. Op mijn Anatomica Octant had ik daar geen last van, maar die was voor mijn inmiddels pensionado en past mijn andere merrie niet. Zadels, wat een drama :+

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:19

November108 schreef:
Bedankt weer voor de reacties, ga ik weer even naar kijken allemaal!

@BugsFunny mag ik weten wat je negatieve ervaring was?

Ik kom zelf van een Skyway Pandora af die echt niet paste en waar ik ook niet meer in kon zitten. Ben echt een beetje huiverig voor een volgende miskoop :'). Mijn zadel had (net als jouw zadel denk ik van de foto) best een gesloten zit, maar mijn paard is echt heel makkelijk alleen op je zit te rijden en ik kreeg mijn bekken niet fijn gekanteld en bleef met holle rug rijden, waardoor zij snel een versnelling hoger pakt. Op mijn Anatomica Octant had ik daar geen last van, maar die was voor mijn inmiddels pensionado en past mijn andere merrie niet. Zadels, wat een drama :+



Ja ik vond hem heel gehaast en uiteindelijk niet aan de gemaakte afspraken gehouden.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:25

BugsFunny schreef:
A3 zadelservice.
Hele fijne zadelmak, diverse merken ook tweedehands en ruilt ook in.
Zadel krijg je ook op proef.



Hier geen goede ervaring met A3 helaas. Nieuw zadel gekocht en na een tijdje laten checken en opvullen omdat het niet lekker meer lag. Lag daarna nog slechter en toen ik vroeg of hij nog eens langs wilde komen om het zadel te checken kon het pas een paar maanden later. Dat vind ik geen nette service, zeker niet omdat ik het opvullen en checken ook gewoon betaald had.

Inruilen van een zadel kan wel, maar duurde bij mij maanden en ik hoorde maar niks en hij had mijn zadel uiteraard. Ben hem toen maar weer op gaan halen en zelf verkocht via Marktplaats, ging een stuk sneller en kreeg er ook meer voor.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 01:11

Blackberry28 schreef:
BugsFunny schreef:
A3 zadelservice.
Hele fijne zadelmak, diverse merken ook tweedehands en ruilt ook in.
Zadel krijg je ook op proef.



Hier geen goede ervaring met A3 helaas. Nieuw zadel gekocht en na een tijdje laten checken en opvullen omdat het niet lekker meer lag. Lag daarna nog slechter en toen ik vroeg of hij nog eens langs wilde komen om het zadel te checken kon het pas een paar maanden later. Dat vind ik geen nette service, zeker niet omdat ik het opvullen en checken ook gewoon betaald had.

Inruilen van een zadel kan wel, maar duurde bij mij maanden en ik hoorde maar niks en hij had mijn zadel uiteraard. Ben hem toen maar weer op gaan halen en zelf verkocht via Marktplaats, ging een stuk sneller en kreeg er ook meer voor.


O nou dat heb ik zeker niet ervaren.
Kreeg meteen een aanbod voor mijn zadel en die prijs werd in mindering gebracht op de nieuwe.
Ook nacheck en opvullen hoefde ik maar kort op te wachten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 05:47

Wij hebben John al 15 jaar bij onze paarden. Heb hem nooit als gehaast ervaren. Ook altijd goed afspraken met hem kunnen maken, zadels op proef gehad, passend leenzadel toen we een tijd op de levering moesten wachten ivm corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 06:38

Blackberry28 schreef:
BugsFunny schreef:
A3 zadelservice.
Hele fijne zadelmak, diverse merken ook tweedehands en ruilt ook in.
Zadel krijg je ook op proef.



Hier geen goede ervaring met A3 helaas. Nieuw zadel gekocht en na een tijdje laten checken en opvullen omdat het niet lekker meer lag. Lag daarna nog slechter en toen ik vroeg of hij nog eens langs wilde komen om het zadel te checken kon het pas een paar maanden later. Dat vind ik geen nette service, zeker niet omdat ik het opvullen en checken ook gewoon betaald had.

Inruilen van een zadel kan wel, maar duurde bij mij maanden en ik hoorde maar niks en hij had mijn zadel uiteraard. Ben hem toen maar weer op gaan halen en zelf verkocht via Marktplaats, ging een stuk sneller en kreeg er ook meer voor.


Ik heb dezelfde ervaring helaas.

esc
Berichten: 443
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:16

ik ben heel tevreden over Hans Zuidweg van Bestfit, die heeft ook een pasgarantie van 2 jaar op nieuwe zadels. Ik heb er een dressuur en springzadel van en zou niet anders willen. Je krijgt het zadel eerst op proef (huur) voordat je tot koop over gaat.

Van Rijs hoor ik ook goede verhalen over van een vriendin van mij

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:24

Van Rijs hoor ik echt wisselende verhalen over. De een loopt er mee weg, maar de ander kan er niets mee. Alleen al door de extreme wachttijd zou ik er nooit voor kiezen.

Zelf laat ik voortaan Het Gareel uit Schijndel komen, ondanks dat ik helemaal niet in de buurt woon. Mia is echt een verademing. Neemt de tijd, is heel rustig en nauwkeurig, probeert je geen zadel te verkopen als het niet nodig is en staat open voor alle vragen/is heel toegankelijk. Wachttijd is ook niet extreem, een afspraak binnen een maand is het uitgangspunt.

Succes met je keuze!

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:41

Een zadel op maat door Daaleman!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 08:59

Ik ga alle tips weer even bekijken! En bedankt voor alle ervaringen :D

@Simbaa ik hoorde ook al van een bokker dat Van Rijs nauwelijks meer op locatie komt... Dus dan houdt het sowieso op. Ben net van het gedoe af met een zadelmaker waar ik elke keer heen moest, kost zoveel extra tijd -O-

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Zadelmaker Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:03

Arno Bosch van Bosch Horsesupplies? Hij werkt ook gedeeltelijk voor Country Mill.
Ik heb hele goede ervaringen met hem. Is ook altijd erg betrokken bij hoe het gaat met onze pony's. Doet echt veel moeite om ons te helpen; 1 van onze pony's is wat lastiger qua rug.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:04

John kool zou ik ook absoluut niet doen.

Ik vind de gegeven opties inderdaad goed, maar wil daar nog aan toevoegen dat je zeker eens bij Dana van DS leather service moet kijken. Zij is zo mega rustig, heeft de tijd voor je en kijkt naar het hele plaatje. Dus ook of jij zelf er bijvoorbeeld scheef op zit.

Countrymill ben ik jaren lang klant geweest maar bevalt mij niet meer zo heel erg. Zeker Bert niet, Herman gaat nog enigszins. Arno deed het wel aardig maar vind hem wel een beetje een rare kwiebus in de omgang. (En tevens hebben ze 3 jaar lang flinke inschattingsfouten gemaakt waar ze later ook van terug zijn gekomen, maar toen had ik al een paard met littekenweefsel op z'n rug)

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:11

@ElSea ik heb ook minder goede ervaringen met Herman inderdaad. Vooral zeer slechte communicatie.

Ik herken niet wat je over Arno zegt, maar ik snap helemaal dat dat heel persoonlijk kan zijn.
Mijn dochter had laatst een hele nare val van 1 van de pony's. We hebben tijdelijk een leenzadel van Arno dus ik vroeg of hij dat toch even wilde komen checken. Staat hij mijn dochter een half uur les te geven/ te begeleiden omdat hij merkte dat ze zich door de val wat onzeker voelde. Echt superlief.

@TS ik heb ook zeer goede ervaringen met Heleen Klumper. Ik heb geen idee of ze ook jouw kant op komt maar wellicht doet ze dat? (Wij hebben nu Arno omdat we perse een springzadel willen en dochter de K&M springzadels niet fijn vindt. Wij hebben wel het dressuurzadel van K&M bij haar gekocht)