Nou hier ben ik met (het zit bij mij natuurlijk weer net wat anders dan bij andere maar dat zeggen we allemaal) het zelfde verhaal

Ik ben (bijna) 17, ik heb volgend jaar een tussen jaar en ik wil onder andere heel graag mijn kennis over paarden vergroten! Paard natuurlijk gericht ben ik al het een en ander op het pad maar ik wil eigenlijk ook wel graag de andere kant van de paarden wereld zien (en die wereld is groot kom ik steeds opnieuw weer achter

Nou zit ik dus enorm te zoeken naar waar en hoe ik die ervaring het best kan vinden. Zo zou 1 of meer keer per week privé les op de paarden van de les gever me een oplossing lijken, maar ook “working student” of trainingsweken zijn opties en er zullen er nog wel veel meer zijn.
Maar waar vind je dan wat je zoekt? Ik wil vooral graag meer uren maken in het zadel (naast het paard uiteraard ook maar daar ben ik nu niet naar opzoek), en meer ervaring opdoen. En uiteindelijk krijg je dat natuurlijk door veel te rijden. En rijden kost natuurlijk geld dus dat is een ingewikkeld puntje.
Nou, genoeg inleiding denk ik zo

- kennen jullie mischien goeie trainings weken, waar je zonder eigen paard aan mee kunt doen? (Ik heb sinds kort wel een eigen paard (gelukkigste mens op aarden hier zo

En ik zoek dan ook wel echt een trainingsweek, geen ponykamp en ook geen plek voor mensen die echt hoge sport willen starten, was ik maar zo ver

- is er eigenlijk überhaupt de mogelijkheid om op ander mans paarden privéles te volgen? En waar kan ik daarvoor dan het besten zoeken?
- is working studens iets wat jullie aanraden? Zowel full time als part time? En raden jullie dan binnen of buitenland aan? (Ik ga waarschijnlijk zeker ook weg naar polen, Engeland of noem maar op maar ach er is natuurlijk ZO veel mogelijk en waar doe je dan toch goed gaan

Nou, ik hoop dat er misschien wat bokkers zijn die me een duw de goeie richting op kunnen geven!