Gezocht Osteopaat die rectaal behandeld(hengstigheid)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphnee2091

Gezocht Osteopaat die rectaal behandeld(hengstigheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 10:27

De osteopaat die mijn paard behandeld gaf aan iemand te kennen die ook rectaal behandeld vanwege de heftige hengstigheid van mijn merrie, diegene kan ook eventueel een echo maken. Maar diegene komt uit België. Hierdoor lopen de reiskosten erg op.

Nu vroeg ik mij af of er iemand is die een osteopaat of dierenarts kent die ook rectaal kan behandelen voor de eierstokken en baarmoeder en eventueel een echo kan maken. Hiermee hoop ik dat mijn paard minder last ervan gaat hebben. Ze zit zichzelf heel erg in de weg. Is niet meer te rijden, erg explosief en heel erg gericht op andere paarden.
( ik heb al verschillende supplementen, regumate enz geprobeerd)
En ik zoek iemand die het liefst op locatie kan komen. ( omgeving den haag)
Of heeft iemand nog andere ideeën die kunnen helpen?
Dan hoor ik het graag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:34

Volgens mij kan dat gewoon op iedere grotere paardenkliniek gebeuren en ik denk ook wel dat de grotere klinieken rond den haag een mobiele service hebben. (Raaphorst, Paardenkliniek Honselersdijk) Zou kunnen dat je merrie een tumor op de eierstokken heeft. Dan moet je idd een echo laten maken.
Probeer anders dierenkliniek de Delta in Maasland even. Die komen ook in Den Haag
https://www.dierenkliniekdedelta.nl/mobiele-kliniek/

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:39

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:47

Ik heb een dierenarts uit belgie gehad die osteopaat achtige massage technieken toepast op de eierstokken, baarmoeder en zelfs haar blaas een beetje heeft verplaatst. Heeft me +/-250,- euro gekost om mijn merrie haar hengstigheid te minderen en die ze tot nu toe elke cent waard geweest. Het is al een stuk minder, maar helaas is ze nog wel lichtelijk zelfdestructief voor haar staart in haar hengstigheids periode. Hier probeer ik momenteel homopatisch een oplossing voor te vinden, zodat ik niet aan de regumate/knikker hoef te beginnen.

Daphnee2091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 11:19

Babootje schreef:
Volgens mij kan dat gewoon op iedere grotere paardenkliniek gebeuren en ik denk ook wel dat de grotere klinieken rond den haag een mobiele service hebben. (Raaphorst, Paardenkliniek Honselersdijk) Zou kunnen dat je merrie een tumor op de eierstokken heeft. Dan moet je idd een echo laten maken.
Probeer anders dierenkliniek de Delta in Maasland even. Die komen ook in Den Haag
https://www.dierenkliniekdedelta.nl/mobiele-kliniek/

Ik zelf zit bij de raaphorst. Nog geen navraag gedaan of die het ook doen, maar ze heeft 3 jaar geleden door mijn paardenarts(esmeralda) een echo gehad en daar bleek uit dat ze meerdere eitjes had op haar eierstokken. Die raden toen regumate aan. Heeft even geholpen maar daarna helaas niet meer.

Daphnee2091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 11:21

Moonlight17 schreef:
Ik heb een dierenarts uit belgie gehad die osteopaat achtige massage technieken toepast op de eierstokken, baarmoeder en zelfs haar blaas een beetje heeft verplaatst. Heeft me +/-250,- euro gekost om mijn merrie haar hengstigheid te minderen en die ze tot nu toe elke cent waard geweest. Het is al een stuk minder, maar helaas is ze nog wel lichtelijk zelfdestructief voor haar staart in haar hengstigheids periode. Hier probeer ik momenteel homopatisch een oplossing voor te vinden, zodat ik niet aan de regumate/knikker hoef te beginnen.

Dat kan dan wel is dezelfde zijn. Diegene is inderdaad ook dierenarts. Maar omdat ze dan mogelijk alleen voor mij moet komen kan het erg duur uitvallen. Mijn osteopaat komt volgende week weer en dan hoor ik ook hoe of wat qua kosten en of ze naar Nederland komt ivm corona. Maar dacht als er 1 meer in de buurt zit kan dat wel wat uitmaken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:57

Daphnee2091 schreef:
Moonlight17 schreef:

Dat kan dan wel is dezelfde zijn. Diegene is inderdaad ook dierenarts. Maar omdat ze dan mogelijk alleen voor mij moet komen kan het erg duur uitvallen. Mijn osteopaat komt volgende week weer en dan hoor ik ook hoe of wat qua kosten en of ze naar Nederland komt ivm corona. Maar dacht als er 1 meer in de buurt zit kan dat wel wat uitmaken.

Zou zeker kunnen, mijn behandelaar heeft er 3/4 bij elkaar verzameld in een straal van een km over 80. Zo konden de kosten een beetje binnen de perken blijven. Kan je ostheopaat niet kijken of er via collega's nog andere gegadigden kunnen zijn. Kan dan zijn dat je een paar maanden moet wachten. Bij mij is ze afgelopen oktober geweest, net zo voor de 2de golf ongeveer.

Odetje92

Re: Gezocht Osteopaat die rectaal behandeld(hengstigheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:30

Daphnee2091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 19:32

Odetje92 schreef:

Ik kreeg ind de naam door van margo. Zag dat ze daar werkte zal contact met ze opnemen.
Heb jij ervaring met ze?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:20

Daphnee2091 schreef:
Odetje92 schreef:

Ik kreeg ind de naam door van margo. Zag dat ze daar werkte zal contact met ze opnemen.
Heb jij ervaring met ze?

Cauda equina is van Margo dacht ik :)

Ja, in de zin dat ze samenwerkt met mijn osteopaat en ik laatst een hele mooie casus van hun gezien heb die zij samen hebben behandeld met prachtig resultaat

Daphnee2091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 13:10

Margo van cauda equina is een paar weken geleden geweest.
Ze heeft een echo gemaakt en daar was gelukkig niks op te zien. Bij het voelen bleek haar baarmoeder naar rechts gezakt en de eierstokken heel erg stijf. Dit heeft ze goed gelegd en gemasseerd.
Ik heb mijn merrie nog niet heftig hengstig gezien en ga nu de supplementen afbouwen.

Had ik dit maar veel eerder gedaan. Arme paard heeft gewoon veel pijn gehad tijdens de hengstigheid.

sorbetje

Re: Gezocht Osteopaat die rectaal behandeld(hengstigheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:24

Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn en welke klachten hadden jullie?