Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 17:49

Hey bokkers,

Mijn studie loopt op z'n einde en mijn vriend gaat waarschijnlijk binnenkort in Arnhem studeren.
Ik denk erover na om mee te verhuizen, maar mijn ponybeest moet dan natuurlijk ook mee.

Mijn eisen:
Goede uitrijmogelijkheden
Hele jaar door (liefst 24/7) buiten (winterwei of paddock maakt dan niet uit)

Het welzijn van mijn paard staat daarin veel hoger dan luxe voor mij. Zolang ik mijn spullen veilig op kan bergen heb ik verder 0,niks nodig.

Wie kan mij aan goede adressen helpen?

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:55

Ik zou als ik jou was eens in dit topic gaan kijken [ED] Stalling regio Arnhem :)
En verder wel handig om te weten tot maximaal hoeveel km je vanaf Arnhem zoekt?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:56


VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:56

De Paardenmaat, nog altijd de beste optie voor paardenwelzijn!

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 17:57

Em_, dat is een beetje afhankelijk van hoe de rest uitspeelt. Mijn vriend wil nog best een stuk moeten reizen, dus iets als Rheden, Rozendaal, Velp, en dergelijke is nog best goed te doen.

We willen niet in het centrum gaan wonen maar wat meer rustig buiten de stad, maar dan wel graag in de buurt van mijn pony. Vandaar dat het even puzzelen is hoe het mooi in elkaar past.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:14

Succes, het is een drama qua aanbod in die regio. Voornamelijk omdat er ook veel pensionstallen mee gestopt zijn

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:25

Misschien is Stal van Westeneng arnhem noord, vlak bij de dierentuin, een optie?

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:33

Ik heb ts haar topics stilletjes meegelezen en meen dat haar Merens snel te dik is. Dat is daar wel een dingetje, zeker als ze vol op het gras staan. Verder een hele mooie plek, er is wel een wachtlijst.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 23:14

swartbeessie schreef:
Ik heb ts haar topics stilletjes meegelezen en meen dat haar Merens snel te dik is. Dat is daar wel een dingetje, zeker als ze vol op het gras staan. Verder een hele mooie plek, er is wel een wachtlijst.



Dit klopt inderdaad wel ja, dik van lucht. Dus altijd op gras is niet ideaal, het concept "stoppen wanneer je vol zit" is haar vreemd.

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:42

Heel eerlijk zou ik eerst op zoek gaan naar een woning en dan kijken waar je je paard gaat stallen. Het woningaanbod rondom Arnhem is een drama. Voor sociale huur hebben jullie te weinig meettijd (schrijf je wel meteen in op Entree!) en vrije sector huur is erg duur. Daarnaast heb ik gemerkt dat verhuurders niet zo zitten te wachten op studenten (ivm lager inkomen).

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Stal/wei/paardenhuisvesting Arnhem en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 22:25

Ik zal part-time of fulltime kunnen werken, dus echt puur studentenloon is het niet. Maar bedankt voor het meedenken!

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:30

Nala schreef:
Ik zal part-time of fulltime kunnen werken, dus echt puur studentenloon is het niet. Maar bedankt voor het meedenken!

Begrijp ik, mijn vriend werkte al een aantal jaar fulltime toen wij afgelopen zomer wilden verhuizen. Verhuurders hebben alle keuze dus kiezen nu vaak voor tweeverdieners. Daarnaast moet je vaak 3,5 of 4x de huur verdienen, dus dat tikt best aan als huizen pas vanaf €800 worden aangeboden. Het zal jullie vast lukken hoor, maar ik denk dat je gaat balen als je wel een plek hebt voor je paard en nog niet voor jezelf!