Award dressuurzadel te koop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25437
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:33

Jouw advertentie zou ik al overslaan als ik een zadel zocht. Er staat geen informatie over het zadel in de advertentie, alleen 17,5 inch. Wat is de boom maat, wat voor zit, merk, model, kleur ook nog in beschrijving voor de zoektermen, wat komt erbij en wat is de vraagprijs.

Als ik zou zoeken zou die van jou niet eens omhoog komen in resultaten omdat die gegevens er niet in staan. Dan zou ik hem toevallig moeten zien en eerst contact moeten opnemen terwijl er grote kans is dat het niet past bij paard. Zonde van de tijd voor allebei de partijen.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:41

Ik vind je advertentie ook helemaal niet aansprekend. Ook staat er geen prijs bij dus dat is voor mij al voldoende om de advertentie weg te klikken.

Maar helaas verkopen zadels niet goed.ik had destijds een Schutte zadel te koop, 3 jaar oud maar door verschillende blessures van mijn paard ook niet zo vaak gebruikt. 2300 voor betaald en uiteindelijk kunnen verkopen voor 800 euro...

kiki1976

Berichten: 16890
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:56

MyWishMax schreef:
Jouw advertentie zou ik al overslaan als ik een zadel zocht. Er staat geen informatie over het zadel in de advertentie, alleen 17,5 inch. Wat is de boom maat, wat voor zit, merk, model, kleur ook nog in beschrijving voor de zoektermen, wat komt erbij en wat is de vraagprijs.

Als ik zou zoeken zou die van jou niet eens omhoog komen in resultaten omdat die gegevens er niet in staan. Dan zou ik hem toevallig moeten zien en eerst contact moeten opnemen terwijl er grote kans is dat het niet past bij paard. Zonde van de tijd voor allebei de partijen.

Als ik de goede heb, geen idee hoeveel grijze erop staan.
Maar in de advertentie staat: Boommaat kan aangepast worden door koude pers. Nu staat hij vergelijkbaar m/w

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:23

Zadelmakers hebben meestal met een rekenmodel, eerste jaar ben je zo €600-€750 kwijt en daarna elke maand €50-€75 waarde vermindering.
Dan kom je ongeveer op het bedrag wat ze nu bieden, daarnaast is een zwart zadel altijd makkelijker te verkopen dan een andere kleur wat ook meespeelt in de prijsbepaling.

Persoonlijk ga ik ook geen €1000+ geven voor een tweedehands zadel zonder garantie van 3 jaar oud van een merk dat nog niet zo lang op de markt is en nog geen naam gemaakt heeft. Om van de berichten erover nog maar niet te spreken.
Iemand moet hier dus wel echt op zoek naar zijn en die zijn er niet veel. Om te verkopen is een handelaar jouw beste kans, maar dan krijg je een lagere prijs.

Maar wie weet heeft dezelfde handelaar ook een leuk zadel voor jou liggen en kan je zo met wat bijbetaling een fijn zadel kopen.

Edit, ik zag net jouw advertentie, er staat wel heel weinig informatie over het zadel in. (maat, breedte, voor welk type paard geschikt etc)
Verder, klinkt niet zo leuk, maar door de kleurstelling is het wel een heel apart zadel. Daar moet je wel liefhebber van zijn. Commercieel gezien is dit wel een dingetje, voor jouw prachtig, maar je moet maar net iemand vinden die dat ook mooi vind en er zijn niet veel mensen die ook voor deze kleurstelling zouden kiezen.

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 14:17

Dank je wel voor jullie adviezen. Ik heb er echt iets aan gehad. De advertentie heb ik aangepast..en begrijp waarom het soms moeilijk is om een zadel te verkopen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:31

Je hebt een zadel in een aparte kleur van een relatief onbekend merk. :-) Dat gaat inderdaad niet makkelijk verkopen en dat weten zadelmakers ook. :) Ik zou geen 1000+ euro uitgeven aan een 2ehands zadel van een merk dat zich nog op geen enkele manier bewezen heeft. :)
Daar komt nog bij dat als ik via bokt door klik naar je advertentie, de advertentie niet overeen komt met wat je hier zegt. :)
Dat zou al een 2e rode vlag zijn voor mij. De 3e zou het gebrek aan info zijn over het zadel. Zeker met een vrij onbekend merk loont het zich om wat uitleg te geven bij het zadel.

Iets waar je niet om gevraagd hebt maar wat IMO wel het vermelden waard is: Op lange termijn is werken aan je zit en balans waarschijnlijk op elk gebied goedkoper en handiger (ook voor je zelfzekerheid) dan een kuipstoel kopen die je op de rug van je paard kan leggen. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-05-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:33

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het zadel zelf niet zo mooi vind. (Daar heb je natuurlijk niets aan)
Maar het is echt een heel persoonlijke smaak.
Dat zal de verkoop nog lastiger maken ben ik bang.
Ik zou kijken naar een zadelmaker die inruilt en mijn verlies nemen. Dan kun je ondanks dat je veel bent verloren wel weer verder op een manier die voor jou fijn voelt. :o rijden met angst is natuurlijk al helemaal niet wat je wilt.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:42

Tweedehands zadels zijn gewoon moeilijk te verkopen, zeker in de hogere prijsklasse.
Wat ik wel gek vind is dat Award hem zelf niet terug wil voor een normale prijs. Zij staan toch achter het product wat ze verkocht hebben?

De advertentie op de Boktmarkt is niet duidelijk. Neem een pakkende titel, waarin je het merk, type en inchmaat in vernoemt.
Dan een duidelijke omschrijving.

Succes!

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:27

Ik heb 2x geprobeerd een afspraak bij Award te maken omdat ik wel geïnteresseerd was voor een pas sessie voor de Award zadels, via de site contactformulier ingevuld en mailtje gestuurd maar nooit een reactie ontvangen :+

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 17:56

tijger22 schreef:
Ik heb 2x geprobeerd een afspraak bij Award te maken omdat ik wel geïnteresseerd was voor een pas sessie voor de Award zadels, via de site contactformulier ingevuld en mailtje gestuurd maar nooit een reactie ontvangen :+


Ik snap het ook niet. Ik heb dat andere topic zitten lezen op bokt en ben daar erg van geschrokken. Andere zadelmakers die ik vroeg om het zadel in te ruilen zei er 1 dat ze een groot meningsverschil heeft gehad met Award en dat ze nooit meer iets met hun te maken wilde hebben. Andere zeiden dat ze geen goede ervaringen hadden met Award en dat ze het zadel niet wilde. Ik had ook niet direct geen klik met Kelly maar ik had het idee dat ze er verstand van had. Nu ik me meer verdiept heb in zadels en zadelpassers weet ik dat er veel verschil in zit. Weet nu waar ik op moet letten en laat me niet meer iets aanpraten, wat dat betreft ben ik veel te goed van vertrouwen.Het is een dure les geweest.
Met bokt ben ik blij voor zadelpasser en zadelmerken ook altijd op bokt gekeken en veel bijgeleerd van ervaringen van anderen. Nu ook met dit zadel met de adviezen ben ik blij en een ervaring rijker, dank je bokkers, dikke pluim..

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Award dressuurzadel te koop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:59

Ondertussen zit je met een duur zadel dat je ws niet goed verkocht krijgt , dik balen, ik wilde je wijzen op het lopende topic hier op bokt, maar dat heb je al gevonden dus

Brigje1966
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 18:18

Simbaa schreef:
Tweedehands zadels zijn gewoon moeilijk te verkopen, zeker in de hogere prijsklasse.
Wat ik wel gek vind is dat Award hem zelf niet terug wil voor een normale prijs. Zij staan toch achter het product wat ze verkocht hebben?

De advertentie op de Boktmarkt is niet duidelijk. Neem een pakkende titel, waarin je het merk, type en inchmaat in vernoemt.
Dan een duidelijke omschrijving.

Succes!


Dank je. Ik heb mijn advertentie aangepast.
Ik moet zeggen Ik zit nog niet lang op bokt als lid, dus ik moet mijn weg nog beetje vinden.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:22

Brigje1966 schreef:
Ik heb een Award dressuurzadel te koop, nieuw merk en moeilijk te verkopen..vraag er echt de hoofdprijs niet voor.

Ik ben er een tijdje geleden afgevallen en wil graag een zadel wat me wat meer zitstevigheid geeft.

Nu heb ik aan Award gevraagd of ze het terug willen kopen, maar die geven schandalige lage prijs terug.
Daarna vertelde ze me dat ze het zadel wel voor mij wilde verkopen (dat was via advertentiemarktplaats waar ze om tweedehands Awardzadels vroegen). Toen ik zei dat ik het wel langs wilde brengen niks meer gehoord. Op de site van merkzadel zeggen ze ook dat ze tweedehands zadels opkopen. Ik alles netjes ingevuld, foto's erbij, nooit niks gehoord. Ik wordt er zo moe van.

Ik heb het geld niet op mijn rug zitten om weer een duur zadel te kopen zonder het geld van dit zadel bij te leggen.

Weet iemand een zadelpasser die deze zadels inneemt en waar ik gelijk een nieuwe kan kopen.
Ik heb al een paar maanden niet gereden en wil zo graag weer aan de gang. Ik ben onderhand wanhopig, wil zo graag ander zadel, zodat ik weer lekker aan de gang kan.
Kan iemand me helpen hier..

Ik heb het zadel op marktplaats en op allerlei andere sites staan.

Een wanhopige ruiter.



A3 zadelservice.
Hele fijne zadelmaker en neemt ook zadels ter inruil en verkoopt ook diverse merken nieuw en tweedehands.

Elisa2

Berichten: 37537
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:03

Brigje1966 schreef:
tijger22 schreef:
Ik heb 2x geprobeerd een afspraak bij Award te maken omdat ik wel geïnteresseerd was voor een pas sessie voor de Award zadels, via de site contactformulier ingevuld en mailtje gestuurd maar nooit een reactie ontvangen :+


Ik snap het ook niet. Ik heb dat andere topic zitten lezen op bokt en ben daar erg van geschrokken. Andere zadelmakers die ik vroeg om het zadel in te ruilen zei er 1 dat ze een groot meningsverschil heeft gehad met Award en dat ze nooit meer iets met hun te maken wilde hebben. Andere zeiden dat ze geen goede ervaringen hadden met Award en dat ze het zadel niet wilde. Ik had ook niet direct geen klik met Kelly maar ik had het idee dat ze er verstand van had. Nu ik me meer verdiept heb in zadels en zadelpassers weet ik dat er veel verschil in zit. Weet nu waar ik op moet letten en laat me niet meer iets aanpraten, wat dat betreft ben ik veel te goed van vertrouwen.Het is een dure les geweest.
Met bokt ben ik blij voor zadelpasser en zadelmerken ook altijd op bokt gekeken en veel bijgeleerd van ervaringen van anderen. Nu ook met dit zadel met de adviezen ben ik blij en een ervaring rijker, dank je bokkers, dikke pluim..


Heel zuur voor je, maar dit overkomt de beste! Zadels kopen en goed laten aanmeten etc. is allemaal nog niet zo makkelijk. Ik hoop dat de tips in dit topic je zullen helpen.