gezocht: ervaringen broncorrector

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

purplediva

gezocht: ervaringen broncorrector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 11:11

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een broncorrector.
- wat was de aanleiding dat je hiervoor hebt gekozen?
- heb je resultaat / verandering gemerkt? (goed of slecht)
- wat zijn de kosten hiervan, eenmalig of terugkerend?
- Is er iemand bij wie een onderzoek is gedaan en er niets geplaatst hoefde te worden?

Als je van mening bent dat dit kwakzalverij is, respecteer ik dat. Maar dan zou ik je willen vragen dat niet hieronder te zetten. Het is niet helpend voor mensen die misschien wel er iets inhoudelijks over willen delen. Graag begrip hiervoor :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:36

Ik heb ervaring.
Heb je nog interesse in meer informatie?

Eatshay

Re: gezocht: ervaringen broncorrector

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:56

Ja, ervaring.
Aanleiding: paarden aan 1 kant van de stal al lange tijd continue terugkerende hoefzweren, andere kant van gangpad niet. Exact zelfde strooisel, stalmanagement etc. Bij wisselen van de paarden bleven de klachten aan 1 kant van de stal voorkomen.
Resultaat: goed. Vanaf een paar weken ofzo (weet het niet precies meer) na plaatsing was het afgelopen met de zweren, terwijl we niets veranderd hebben in strooisel/management etc. Plaatsing is overigens in de herfst gebeurd; het natte seizoen was al aan de gang. Dus met opmerkingen van sceptici dat het wel aan een nattere buitenbodem zal hebben gelegen, kon ik niet zoveel.
Van de kosten heb ik geen idee meer eerlijk gezegd, en zou denk ik ook niet repre meer zijn want dit speelde al een jaar of 15 geleden. Was een eenmalig iets en er was iets van een garantieregeling maar ik weet er echt het fijne niet meer van.
Een toenmalige kennis heeft er ook een gehad; die hadden een 'kille' kant in hun boerderij die niet verklaarbaar was, en iedereen kreeg daar ook echt koude voeten en zelfs blauw aanlopende vingers terwijl de temperatuur niet te laag was. Was op z'n minst bijzonder te noemen. Die hadden gewoon meteen de dag daarna dus al resultaat. Wat ik daar ook apart vond: toen ging hun kat ook weer aan die kant van de boerderij slapen en jagen. Deed hij daarvoor niet, die was daarvoor altijd alleen aan de achterkant.

Grappig, ik heb er nooit meer aan gedacht tot ik dit topic zag.
Ik ken alleen deze 2 gevallen, en bv niet iemand waarbij niets geplaatst hoefde te worden. Wat op zich niet raar zou zijn, want dit soort dingen ga je niet uitzoeken als er niets aan de hand is/er geen klachten zijn. En ik denk dat mensen eerst naar andere oorzaken en oplossingen zoeken. Wij destijds wel in ieder geval. Had er nog nooit van gehoord, en vond het ook uitermate vaag en zweverig. Nog steeds wel eigenlijk, maar hey, het werkte, en dat is uiteindelijk toch waar het om ging.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:14

Ervaring mee en het ding net teruggebracht van de week.

Pony met regelmatige koliek waar we de oorzaak niet van konden achterhalen. Dus wou alles uitsluiten en ook naar aardstralen laten kijken. Liep een ader door de stal. Ding in de grond, heeft er een half jaar gezeten. Maar geen verbetering, ook voor m'n andere paarden niet en ook niet voor de koeien.

Enerzijds geloof ik er wel in (ik kan ze zelf ook meten) maar hier had het geen effect.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:23

Amy223 schreef:

Pony met regelmatige koliek waar we de oorzaak niet van konden achterhalen. Dus wou alles uitsluiten en ook naar aardstralen laten kijken. Liep een ader door de stal. Ding in de grond, heeft er een half jaar gezeten. Maar geen verbetering, ook voor m'n andere paarden niet en ook niet voor de koeien.

Enerzijds geloof ik er wel in (ik kan ze zelf ook meten) maar hier had het geen effect.

Wat had jij dan voor een broncorrector? Omdat je zegt: 'in de grond'.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:40

Olympia96 schreef:
Amy223 schreef:

Wat had jij dan voor een broncorrector? Omdat je zegt: 'in de grond'.

Was een beugel die je in de grond begraaft :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:02

Ohhh dan heb jij niet de variant die ik ken. Dat originele broncorrector is geen beugel volgens mij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:17

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:38