Addertjes onder het gras bij het opzeggen van verzekering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frodo77

Addertjes onder het gras bij het opzeggen van verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 21:14

Hallo,

Mijn paard is inmiddels 15 jaar oud en dus al 15 jaar verzekerd bij Hippo horse insurance (voorheen hippo zorg en excellent horse).

Als je paard 15 jaar oud is ga je elk jaar 1% van de verzekerde waarden meer betalen. Prima, maar ik wil hem dus uit de verzekering halen.
Ook omdat ik een potje heb voor hem, mocht er wat gebeuren dat dat te betalen is.
Want nu zit koliek er niet meer bij eerste 100 euro is voor jezelf en je hebt nog 25% eigen risico. Vind het maar duur geworden allemaal.
Dus ik ga zelf verder sparen op het bedrag wat ik al apart heb gezet.

Nu een paar vragen aan mensen die ook hun verzekering hebben stop gezet.

Er staat 2 maanden opzeg termijn.
Betekend dat je dan nog 2 maanden premie betaald?

Of betaal je gewoon nog door tot je nieuwe jaar weer in zou gaan?

Ik heb hem in februari verzekerd. Dus als ik hem nu stop zet, betaal ik dan alleen nog 2 maanden of betaal ik mijn jaar dus tot februari af?

En wat zijn ongeveer de kosten van het stop zetten van de verzekering?

En als er verder nog dingen zijn die jullie weten, waar ik aan mort denken enz. Hoor ik dat ook graag.

Zo heb ik weleens gehoord dat je je paard terug moet kopen van de verzekering als hij is afgekeurd. Dan halen hun hem op. Of je moet hem terug kopen zodat je hem kunt houden als weide paard of zelf kunt laten in slapen.

Dus vandaar een beetje mijn vragen het klinkt mij te makkelijk om de verzekering zo op te kunnen zeggen met 2 maanden opzeg termijn. En dus nog maar 2 maanden hoef te betalen dan.
Denk dat er ergens nog wel 'addertjes onder het gras zitten'

Bedankt alvast!

Moska

Re: Addertjes onder het gras bij het opzeggen van verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:18

Je geeft bij de verzekering aan dat je per eerst mogelijke datum wilt opzeggen. Dan betaal je de premie tot die datum en dat is het. Meer niet. Daar zitten geen verdere kosten aan verbonden en je paard terugkopen van de verzekering is hier niet aan de orde. Je doet immers geen beroep op de verzekering. Je zegt deze alleen maar op.

Enige tip die ik je wil geven is dat je het opzeggen schriftelijk/via mail doet en om een bevestiging vraagt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:19

Wat staat er in de voorwaarden? Bij een gewone verzekering is het zo dat wanneer je 2 maanden opzegtermijn hebt je nog 2 maanden betaald.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:27

Als het goed is kun je per direct opzeggen als je je paard zou verkopen. Anders zou je hooguit een maand opzegtermijn hebben want verzekeringen die al langer lopen mogen niet meer per jaar verlengen.

Opkopen door verzekering is alleen maar als jij aanspraak maakt op de uitkering bij ongeschiktheid bij de verzekering. Paard os van jou dus bepaal je zelf of je al dan niet aanspraak wilt maken.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:17

Aangezien je hem al heel lang daar hebt verzekerd zal het inderdaad 1 maand opzegtermijn zijn:

10.1.3. Zodra de verzekering is verlengd, kan de verzekering op elke gewenst moment altijd tussentijds door u worden opgezegd. De opzegging moet per brief
of per e-mail worden gedaan, waarbij rekening moet worden gehouden met een opzegtermijn van 1 maand.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:18

Terugkopen is alleen als je een overname verzoek heb gedaan ivm ongeschikt voor arbeid. Je krijgt dan het verzekerde bedrag (meestal minus 10٪) en zij nemen het paard over. Ze halen hem dan op voor slacht, andere opties zijn zelf in laten slapen of terugkopen. Ik vond de bedragen daarvan erg meevallen.

Opzegging lijkt inderdaad met 1 maand te kunnen, ivm verlenging van de verzekering. Had ik niet verwacht eigenlijk.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:47

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 21:58

Bedankt!
Dan lijkt het allemaal wel mee te vallen.
Dan ga ik hem op zeggen.