Hypnose bij angst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feike2502

Hypnose bij angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 21:39

Beste,
Ik begrijp dat dit misschien een gevoelig onderwerp kan zijn maar heeft er iemand ervaring met hypnose voor angst bij paardrijden? Je mag me natuurlijk een PB sturen. Ik overweeg hypnose. Alvast bedankt. Grts

petra8

Re: Hypnose bij angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:57

Geen ervaring met hypnose maar wel zeer goed ervaring met EMDR en angst bij paardrijden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:00

Ja ik heb dat gedaan. Was een mooie eerste stap maar ook daarna moet je nieuwe positieve ervaringen gaan op doen die de eerste keer toch wel weer spannend zijn. Een quick fix is angst over het algemeen niet

Feike2502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 22:05

petra8 schreef:
Geen ervaring met hypnose maar wel zeer goed ervaring met EMDR en angst bij paardrijden.

Kun je daar als je wilt misschien iets meer over vertellen eventueel PB? Thx

Feike2502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 22:06

belle_boef schreef:
Ja ik heb dat gedaan. Was een mooie eerste stap maar ook daarna moet je nieuwe positieve ervaringen gaan op doen die de eerste keer toch wel weer spannend zijn. Een quick fix is angst over het algemeen niet

Ja en als je dan weer wat negatieve dingen opdoet dan wordt het niet makkelijker denk ik.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:10

Feike2502 schreef:
belle_boef schreef:

Ja en als je dan weer wat negatieve dingen opdoet dan wordt het niet makkelijker denk ik.

Nee maar dat werkt met EMDR net zo. Ook daarna zal je nieuwe ervaringen moeten op doen. EMDR haalt de emotie er wat van af zodat het niet meer zo heftig is.

Kijk vooral hoe je op een prettige manier die nieuwe ervaringen op kan doen zodat het een succes wordt. Dan heb je wellicht helemaal geen andere dingen nodig

petra8

Re: Hypnose bij angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:16