Ervaringen gezocht over Manege de Fruithof, Heteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Ervaringen gezocht over Manege de Fruithof, Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 19:46

Hallo!
Ik ben op zoek naar ervaringen over manege de fruithof in heteren!
Na een aantal jaar niet gereden te hebben na jaren intensief rijden mis ik het heel erg en wil ik het weer oppakken.
Deze manege ziet er wel goed uit, maar momenteel kunnen we natuurlijk niet zomaar even langsgaan om te kijken.
Zelf ben ik dus een roestige maar ervaren ruiter.
Maar mijn vriend wil gaan leren rijden. Hij is nu 45 en heeft zelfs wat paardenangst.
Dus zou er voor hem de juiste begeleiding zijn dat hij op een vertrouwde manier kan leren rijden?

Dus kom maar op met de ervaringen!
Ik wil alles weten

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:09

Ik heb zelf een keer een proefles gehad bij de fruithof. Ik vond de sfeer niet heel fijn en het voelde erg 'industrieel', alsof geld verdienen het enige was waar ze aan dachten.

Destijds was ik 17 jaar en ik ben erg lang, 1.85. Ik werd voor de proefles ingedeeld op een hele iele, smalle pony van amper 1.20m. Ik was altijd gewend om op paarden te rijden en had niet het idee dat ik de pony blij zou maken met mijn lengte. Ik moest een hoop stampij maken voor ik, schoorvoetend, een grotere pony kreeg.
De les zelf was ook niet heel bijzonder. Ik had het gevoel dat de instructie vooral het uur af liet tikken waarbij ze vooral zorgde dat de les veilig verliep (wat natuurlijk wel goed is) maar je werd verder niet uitgedaagd om jezelf of je paard te verbeteren.

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Ervaringen gezocht over Manege de Fruithof, Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:42

Ik heb daar vroeger een keer een proefles gevolgd, was niet echt mijn ding geloof ik. Weet er helaas niet veel meer van want is al erg lang geleden. Het beste is natuurlijk om er echt heen te gaan en even te kijken maar ik snap dat dat natuurlijk niet zomaar gaat.

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen gezocht over Manege de Fruithof, Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 21:28

Verder geen ervaringen meer?

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ervaringen gezocht over Manege de Fruithof, Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:32

Weet je TS, er zal een aantal mensen zijn met goede en een aantal met negatieve ervaringen. Dat zie ik bij elke manege waar hier ervaringen over gevraagd worden.
Als ik jou was zou ik gewoon een paar proeflesjes nemen, dan merk je het vanzelf

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Ervaringen gezocht over Manege de Fruithof, Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:35

Gelden ervaringen van 40 jaar geleden ook :')

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:10

Ik rijd er nu een aantal jaar en heb momenteel tijdens de lockdown 1 van de manegepaarden in de lease.
Vind het altijd erg gezellig op stal.
Als je de ambitie hebt om verder te leren op zowel eigen rijskills als verbeteren van het paard en hier ook enthousiast en gedreven in bent dan zijn er zeker mogelijkheden.
Instructie kijkt echt naar eigen niveau en je kunt natuurlijk altijd aangeven wat je graag wil leren en waar je jezelf in wilt ontwikkelen. Mijn ervaring is dat er daarin echt wel meegedacht wordt.

Meeste paarden van de manege zijn tot voor kort ook gebruikt voor gehandicapten lessen. (externe stichting met eigen instructeurs)
Allemaal erg braaf dus maar zeker niet flegmatiek of afgestompt. Als ze echt aan het werk gezet worden kun je ze rijtechnisch nog wel leuk voor elkaar krijgen.

Zelf een aantal jaar weer begonnen met echt lessen na een lelijke val en niet meer durven rijden.
Dit is heel fijn opgepakt en begeleid.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! :)