Strandrit Zeeuws Vlaanderen: wie weet een leuk plekje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hasufel

Strandrit Zeeuws Vlaanderen: wie weet een leuk plekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 19:48

Komende zomer gaan we op vakantie in Zeeuws Vlaanderen en dan zou daar een strandrit doen wel heel tof zijn!
Nou kan ik me van een ander topic dat ik niet meer kan vinden herinneren dat er een plek was waar we in ieder geval niet moesten zijn.. maar dat heb ik niet onthouden (toen nog geen vakantieplannen)

Wie weet er een leuke manege voor een strandrit daar? Wij zitten in de buurt van Breskens.
Moet ook geschikt zijn voor mijn twaalfjarige dochter die dan twee jaar manege ervaring heeft

Alvast bedankt!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:52

hasufel

Re: Strandrit Zeeuws Vlaanderen: wie weet een leuk plekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 19:57

Dank je! Die had ik wel gezien maar hij is 7 jaar oud... daar kan een hoop veranderd zijn, vandaar toch een nieuw topic
Die tweede is heel handig!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:02

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:12

Die ziet er inderdaad ook leuk uit.

http://www.deijslander.nl/
Deze hadden wij gevonden

Wat ik op basis van websites niet zo goed kan inschatten is hoe de begeleiding is.. en of de paarden ook een rem hebben bijvoorbeeld (dat las ik in een ander topic, dat dat ergens niet goed was en veiligheid staat voor mij wel op één)

Heel erg bedankt voor het meedenken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:22

Kidde schreef:
Deze kwam ik ook nog tegen: https://www.bbhetzoetepeerd.com/paardrijden-in-zeeland Officieel moet je 3 jaar ervaring hebben, maar goed dat kan je zelf het beste inschatten of dat zou kunnen of niet. Het aantal jaren zegt ook niet altijd wat

Die zitten wel een eindje van het strand.

@TS, de paarden van manege Nieuwvliet zijn prima opgevoed, blijven netjes bij de groep, het blijven natuurlijk wel paarden. Ze zijn het strand en de zee gewend en zijn er braaf. Als je dochter gewoon leuk rijdt, dan gaat ze het in Nieuwvliet prima naar haar zin hebben, denk ik. Ze zal zelf moeten poetsen en opzadelen, een pluspunt volgens de meeste gasten. Bijna alle type paarden/pony's vind je er, zelfs een comtois <3.

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:35

Oh dat klinkt goed! Ze heeft al eerder een strandrit gedaan op Ameland, dat was ook erg goed. Ze kon toen net goed meekomen en nu zijn we alweer een jaar verder.
Dank!

Edit: ik rij zelf ook graag mee :o het gaat niet alleen om dochter

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:40

hasufel schreef:
Oh dat klinkt goed! Ze heeft al eerder een strandrit gedaan op Ameland, dat was ook erg goed. Ze kon toen net goed meekomen en nu zijn we alweer een jaar verder.
Dank!

Edit: ik rij zelf ook graag mee :o het gaat niet alleen om dochter

Ow, sorry :))! Er rijden wel vaker moeder-dochter teams mee, ze proberen daar altijd wel rekening mee te houden, maar veiligheid en logica (ruiter passend op het paard/de pony) gaat wel voor.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:46

hasufel schreef:
Die ziet er inderdaad ook leuk uit.

http://www.deijslander.nl/
Deze hadden wij gevonden

Wat ik op basis van websites niet zo goed kan inschatten is hoe de begeleiding is.. en of de paarden ook een rem hebben bijvoorbeeld (dat las ik in een ander topic, dat dat ergens niet goed was en veiligheid staat voor mij wel op één)

Heel erg bedankt voor het meedenken!

De ijslander heeft momenteel geen ritten ivm droes, ook is dat nog wel een eind vanaf breskens..
Pony's zijn "braaf" zolang je niks van ze vraagt, ik zie ze dagelijks langskomen in een treintje, flinke galop op het strand en afremmen op de palen.

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 21:03

Ja precies, remmen op plek ipv commando, dat lijkt me niks.
De manege die kritisch is op publiek klinkt goed! Liever beide een fijne rit dan samen een minder fijne rit
Vorig jaar bij nella Dorien geweest en die waren niet zo kritisch maar wel heel alert, kenden hun paarden goed en de voorste begeleider bepaalde waar wat gebeurde, niet de paarden. Hielden een goed oog op dochter en stoppen kon op elk moment (was gelukkig niet nodig). Dat was echt een toprit.
Ook bedankt voor de reactie!