Horse Degree of DressagePro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Plantje15

Horse Degree of DressagePro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 18:52

Ik twijfel een beetje om een van beide Elearning platformen op te starten. Horse Degree is iets goedkoper dan DressagePro. Bij DressagePro hou je na een jaar betalen wel toegang... dat weet ik niet hoe dat bij Horse Degree is.

Iemand ervaring met beide systemen?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:28

Ik ben lid van horse degree sinds het begin.
Zelf heel tevreden over omdat er echt communicatie tussen de verschillende trainers is en de ruiters.
Eveneens pakken de trainers ook echt onderwerpen aan die je aan hun persoonlijk vraagt (elke trainer heeft een subforum).
Maar eveneens worden er ook onderwerpen aangesneden die in het algemeen gesteld worden.
Dit van de echte basis basis (hoe zie je dat een zadel voor paard en ruiter past. En hoe moet je als ruiter zitten) tot zig zag appuyement in galop...

Maar in de community tussen de verschillende ruiters word er ook onderling geholpen en besproken.
Bovenop, doordat er verschillende trainers zijn (en een voedingsdeskundige) kun je meenemen wat handig is en werkt voor jou als combinatie.

Het is dus niet echt een trainingsmethode. Maar alle trainers geven een blik achter de schermen in hun trainings methodes (zo is suraya Hendrix momenteel bezig aan de vraag: hoe het paard het been laten accepteren) en hoe zij hun paarden iets aanleren (of juist afleren). Maar ook hoe gedrag van de paarden ontstaat/kan ontstaan door het voedsel.

Per maand mogelijk en per jaar.
In beide gevallen is het bij niet meer betalen ook de training afgesloten.
Je kunt ook altijd een bericht sturen via sociale media naar horse degree voor meer informatie. Ciska of Tess geven je met alle plezier antwoord :)

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 21:13

GUSTIxBILL schreef:
Zelf heel tevreden over omdat er echt communicatie tussen de verschillende trainers is en de ruiters.
Eveneens pakken de trainers ook echt onderwerpen aan die je aan hun persoonlijk vraagt (elke trainer heeft een subforum).
Maar eveneens worden er ook onderwerpen aangesneden die in het algemeen gesteld worden.
Dit van de echte basis basis (hoe zie je dat een zadel voor paard en ruiter past. En hoe moet je als ruiter zitten) tot zig zag appuyement in galop...

Maar in de community tussen de verschillende ruiters word er ook onderling geholpen en besproken.
Bovenop, doordat er verschillende trainers zijn (en een voedingsdeskundige) kun je meenemen wat handig is en werkt voor jou als combinatie.

Het is dus niet echt een trainingsmethode. Maar alle trainers geven een blik achter de schermen in hun trainings methodes (zo is suraya Hendrix momenteel bezig aan de vraag: hoe het paard het been laten accepteren) en hoe zij hun paarden iets aanleren (of juist afleren). Maar ook hoe gedrag van de paarden ontstaat/kan ontstaan door het voedsel.

Je kunt ook altijd een bericht sturen via sociale media naar horse degree voor meer informatie. Ciska of Tess geven je met alle plezier antwoord :)

Ok, klinkt inderdaad heel fijn! Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Wat me een beetje tegen houdt is inderdaad dat ik minder zicht heb op de ‘methode’ van de trainers, waar ik bij Rien al veel meer gezien heb en echt ‘klik’ met het systeem. Ik twijfel sowieso al snel aan mezelf en ben bang in de war te raken met verschillende dingen te horen.

Is de community heel actief?

Maandelijks opzegbaar is natuurlijk ook wel top... dus ik zou het wel eens een maandje kunnen testen

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:16

Plantje15 schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Ok, klinkt inderdaad heel fijn! Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Wat me een beetje tegen houdt is inderdaad dat ik minder zicht heb op de ‘methode’ van de trainers, waar ik bij Rien al veel meer gezien heb en echt ‘klik’ met het systeem. Ik twijfel sowieso al snel aan mezelf en ben bang in de war te raken met verschillende dingen te horen.

Is de community heel actief?

Maandelijks opzegbaar is natuurlijk ook wel top... dus ik zou het wel eens een maandje kunnen testen

De community is niet extreem actief
Maar komt denk ik vooral omdat het platform nog jong is en het beetje kat uit de boom kijken is.
Maar vermoed dat dit wel los gaat lopen op termijn.

Zelf negeer ik bevoorbeeld de filmpjes van 1 ruiter omdat haar stijl mij niet aanstaat.
Terwijl ik dan weer heel fel uitkijk naar het advies en de filmpjes van Jan & Liselot dupont (vergelijkbaar met het oude klassieke Duitse rijden. Alles valt of staat met kunnen zitten.) en suraya Hendrix (een van mijn paarden is door haar ouders gereden).
Ook de filmpjes van paard en voeding zijn enorm interessant (over en ondergewicht, koliek, luchtwegen,...)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:38

Ik weet dat het topic al even stil ligt
Maar voor andere met twijfel:

Er is sinds kort ook de afdeling zit en houding.
Zowel op de grond, als op de simulator...

Het is dus niet alleen het rijden wat aangepakt word. Maar ook de ruiter en voeding..

Zoals een van de zit en houding trainers (Philippe Minguet van equitraining) zegt; “de huidige paardenwereld heeft meer nood aan ruitersport dan aan paardensport”