Zadelpasser gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellalover

Zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:36

Ik ben opzoek naar een zadelmaker/passer die met (vzh en spring) zadels op locatie komt om te passen en aan te meten. Wel heb ik een budget van €400 totaal (zadel, reiskosten, passervice).

Locatie is Lutje Lollum, Friesland (bij Franeker).
Ik heb zadellab en fanleer al bericht maar die hebben geen geschikte zadels. Topruiter is bij mij bekend maar doet geen aanpassingen aan het zadel. Zadelgemak in Witmarsum is momenteel niet werkzaam.

Wie kunnen jullie mij aanraden ?

Marie111

Re: Zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:50

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:57

Budget €400,- ? Zelfs een goed tweedehands kom je niet ver daar mee . Minimaal allles bij elkaar nog €800- €1000 erbij

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:01

Is het geen mogelijkheid om verder door te sparen? Ik ben vaak alleen al ongeveer 125 aan alleen een pas afspraak met voorrijkosten, en voor 275,- ga je waarschijnlijk geen knap tweedehands zadel vinden, (behalve mischien wintec)

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 15:10

proudmama schreef:
Budget €400,- ? Zelfs een goed tweedehands kom je niet ver daar mee . Minimaal allles bij elkaar nog €800- €1000 erbij

Ik ben niet opzoek naar reacties over mijn budget. Mijn dressuurzadel heb ik ook voor rond de €400 inclusief alle kosten gekocht met zadelmaker erbij.

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 15:12

LiannePuthzy schreef:
Is het geen mogelijkheid om verder door te sparen? Ik ben vaak alleen al ongeveer 125 aan alleen een pas afspraak met voorrijkosten, en voor 275,- ga je waarschijnlijk geen knap tweedehands zadel vinden, (behalve mischien wintec)

Ik spring veel en met een dressuur zadel zijn de hoogtes niet fijn om te doen, daarnaast heb ik weinig kans om te sparen dus dan komt het er niet van. Mijn dressuur zadel heb ik ook voor rond de €400 gekocht incl alle kosten met zadelmaker dus ik weet dat het kan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:21

ellalover schreef:
proudmama schreef:

Ik ben niet opzoek naar reacties over mijn budget. Mijn dressuurzadel heb ik ook voor rond de €400 inclusief alle kosten gekocht met zadelmaker erbij.

Diezelfde zadelmaker vragen?

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 15:29

Dat was zadelgemak, die is helaas op het moment even niet werkzaam.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:00

Ik moet er nog even over nadenken maar mijn springzadel komt binnenkort waarschijnlijk te koop. Zadel is in oktober 2020 nog nagekeken. Er zitten wat rimpels in het zitvlak waar ik mij zorgen om maakte (ivm breken boom), maar dat was gelukkig niet het geval!

Ik woon ook in het noorden en rij regelmatig richting Drachten en Harlingen. Eventueel is het mogelijk om het zadel eerst op het oog even te passen en dan een zadelmaker te vragen hiernaar te kijken? Mocht de zadelmaker dan aangeven dat het zadel akkoord is en pas gemaakt kan worden op jouw paard, kunnen we eventueel tot koop overgaan. Een zadelmaker zoeken voor het aanpassen van een zadel terwijl je zelf over een zadel beschikt maakt de zoektocht wellicht ook wat makkelijker.

Het gaat om een JC Saphir springzadel. Ik dacht 17 inch (of heel misschien toch 17,5). Zadel is in nette staat maar helaas is het leer van het zitvlak wat gaan rimpelen. Prijs is hier dan ook wat op aangepast. PB maar mocht je interesse hebben.

Afbeelding

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:12

ellalover schreef:
proudmama schreef:

Was goed bedoelt hoor, zeker voor de gezondheid en rug van je paard, succes.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:24

Wellicht kan Feike Bruinsma iets voor je betekenen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:44

Zadel en tuigmakerij van den Bosch uit Nijeholtpade
Proudmama. Voor 400 euro kun je echt een prima tweedehands zadel kopen. Mijn Stubben romanus en Euroriding diamant zijn onlangs voor die prijs verkocht en dat waren hele goede zadels. De markt in tweedehands zadels is zo groot dat je te kust en te keur kunt uitzoeken.