Pensionstal/kleine stal omgeving Twente/haaksbergen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mielia

Pensionstal/kleine stal omgeving Twente/haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:14

Hallo iedereen,

Ik ben op dit moment opzoek naar een pensionstal of kleine stal in de omgeving Twente/haaksbergen

Er zijn een paar voorwaarden die ik belangrijk vind:
*dagelijks weidegang (met buiten en binnenhalen)
*het liefste in groepjes of met minstens 2 paarden naar buiten
*mooi gebied om buiten te rijden want mijn paard en ik rijden alleen maar buiten

Het maakt mij dus niet uit of er een rijbak aanwezig is. Ik kan niet dagelijks naar stal dus het zou fijn zijn als het een en ander al geregeld worden.

Nu zag ik zelf al een stal 't langeloscheveld en zag dat hier een supermooi gebied is om te rijden. Iemand bekend met deze stal en hoe het zit met de weidegang en de paarden buiten en binnenhalen?

Mocht het in de omgeving Eibergen zijn sta ik hier ook voor open. Een grote of kleine stal maakt mij niet zoveel uit als de paarden maar elke dag buiten op de weide komen :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:32

Stal Bokdam in Rietmolen/Haaksbergen, zit je heel dichtbij het assinkbos, Daar komen zo sowieso veel buiten.
Pensionstal Hermelink in Neede, zit je dichtbij het achterveld om buiten te rijden
Ruitersportcentrum Capriole in Haaksbergen (wel wat groter) ook vlakbij het assinkbos
En dan weet ik er nog een in Haaksbergen aan de Kalkdijk(weet zo niet hoe die heet)

Mielia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:56

melissa_93 schreef:
Stal Bokdam in Rietmolen/Haaksbergen, zit je heel dichtbij het assinkbos, Daar komen zo sowieso veel buiten.
Pensionstal Hermelink in Neede, zit je dichtbij het achterveld om buiten te rijden
Ruitersportcentrum Capriole in Haaksbergen (wel wat groter) ook vlakbij het assinkbos
En dan weet ik er nog een in Haaksbergen aan de Kalkdijk(weet zo niet hoe die heet)

Bedankt voor de reacties :)

Weet jij zo ook of ze bij Stal Bokdam in groepjes naar buiten gaan, of staan ze in hun eentje op een klein stukje weide?
Hoe ziet een staldag hier eruit? Worden de stallen ook schoongemaakt of moet ik dit dan zelf doen?

Sorry voor al deze vragen maar ik ben wel nieuwsgierig geworden hiernaar ahah :D

melissa_93

Re: Pensionstal/kleine stal omgeving Twente/haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:52

Naar mijn weten komen ze in groepjes buiten en staan ze de hele dag buiten op de weides. Of de stallen gedaan worden durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen. Wel hebben ze een buitenbak en een binnenbak.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:55

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Lay_D

Re: Pensionstal/kleine stal omgeving Twente/haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:59

De stal aan de kalkdijk heeft altijd Horstewronge geheten, heeft nu nieuwe eigenaren. Ik dacht onder de zelfde naam maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb er in het verleden ( lees meer als 11 jaar) met veel plezier gestaan!