Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jojoleinee schreef:Op Facebook is hier een leuke groep voor, "Paarden oppas in huis in Natura".
In natura dus er wordt niet voor betaald. Soms mogen mensen hun eigen paard meenemen of mogen ze rijden op de paarden die daar wonen. Dat bepaalt degene die de oppas zoekt helemaal zelf of in overleg. Neus er maar eens rond
Ik had een profiel op de website Pawshake, dit is eigenlijk voor kleine huisdieren. Maar ik ben verschillende keren benaderd door mensen met paarden die dan meestal ook katten of honden hadden. Ik ging dan op bezoek om te kijken het klikte met de eigenaar en de dieren. Veel eigenaren wilden het eerst voor een weekendje proberen. Dan zagen ze dat ik het aankon en dan gingen ze lekker 2-3 weken op vakantie zonder zorgen
Ik stuur regelmatig updates met foto's etc. en meld eventuele gebeurtenissen ook altijd onmiddellijk.
Ik rijd de paarden niet, dat vind ik zelf veel te gevaarlijk om helemaal alleen te doen met een relatief onbekend paard. De paarden die ik verzorg zijn wel altijd recreatiepaarden die sowieso niet veel gereden worden en dus wel enkele weken stil kunnen staan. Ik doe verder alles klusjes die de eigenaar ook zou doen: voeren, stal en/of weide uitmesten, dekens wisselen, medicatie geven, vliegenmaskers aandoen, verplaatsen naar andere weide, borstelen, de hond uitlaten, de kippeneitjes in de koelkast leggen, met de kat op schoot chillen in de tuin, de planten water geven, ...

) We doen in principe met gesloten beurs, omdat het wel een soort vakantie is voor degene die op komen passen. Paardenfan25 schreef:jojoleinee schreef:Op Facebook is hier een leuke groep voor, "Paarden oppas in huis in Natura".
In natura dus er wordt niet voor betaald. Soms mogen mensen hun eigen paard meenemen of mogen ze rijden op de paarden die daar wonen. Dat bepaalt degene die de oppas zoekt helemaal zelf of in overleg. Neus er maar eens rond
Ik kan deze groep niet vinden, maar kan aan mij liggen![]()
Ik vind wel een algemene paardenoppas groep. Heb jij de exacte titel van de groep?