Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Op facebook vind je meer, want daar wordt vaker iets gedeeld over de Equissage. Maar wel best veel behandelaars. Weet er zo al minimaal 6 die hem hebben.
ingvdh schreef:superpony schreef:Op facebook vind je meer, want daar wordt vaker iets gedeeld over de Equissage. Maar wel best veel behandelaars. Weet er zo al minimaal 6 die hem hebben.
Dat klopt, als je het op commerciële basis wil exploiteren vraag ik me af of er nog ruimte is in de markt of waarmee je jouw bedrijfje zich kan onderscheiden van de anderen. Iedereen heeft dezelfde cursus gevolgd en heeft hetzelfde apparaat. Klanten stappen dan niet snel over naar een ander.
Ik heb zelf geen ervaring, zie op Facebook veel ontspannen paarden staan, maar vraag me af wat een enkele behandeling tot toegevoegde waarde heeft. Dan zou je het al snel wekelijks of tweewekelijks moeten doen en dan wordt het wel een dure grap.
sevke schreef:De paarden zullen het wel aangenaam vinden, maar ik denk niet dat dit echt een effect heeft. Als je een half uur gaat staan aaien met lange stroken over de rug zullen ze ook soezen en indommelen. Of een half uurtje solarium.
Het is meer een soort modeverschijnsel. De equissage behandelaars schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik ken er al veel die hem hebben.
Waar ik wel in geloof is de koelmachine van diezelfde verdelers. Voor paarden met beenblessures kan dit echt de genezing versnellen.
Maar die equissage? Nee, sorry. Dat doet volgens mij helemaal niks, tenzij een beetje 'wellness' voor het paard.
superpony schreef:Ik vind heel veel dingen onzin en veel is voor het compenseren van te weinig vrije beweging en teveel of te zware training.
Goed afwisselen in de training, niet kapot trainen, rust dagen en veel buiten moeten het doen. Ik zette ze altijd al na het rijden weer buiten of los en sinds ze 24/7 buiten lopen, gaat dat vanzelf natuurlijk dat ze nog lekker bewegen en herstellen. Maar ook zelf hun rust pakken.
Daarnaast is het te veel trainen en altijd maar in de bak ook een punt waar je veel kan verbeteren.
Misschien zouden ze een vorm van massage lekker vinden, maar denk dat ze daarna weer lekker willen rondlopen en rollen etc. Dus hoeveel waarde paarden echt hechten aan welness??? Ik denk alleen op dat moment.
Maar de grootste verschillen zul je merken als het management wat minder is of de training te zwaar en teveel.
Padoertje schreef:superpony schreef:Ik vind heel veel dingen onzin en veel is voor het compenseren van te weinig vrije beweging en teveel of te zware training.
Goed afwisselen in de training, niet kapot trainen, rust dagen en veel buiten moeten het doen. Ik zette ze altijd al na het rijden weer buiten of los en sinds ze 24/7 buiten lopen, gaat dat vanzelf natuurlijk dat ze nog lekker bewegen en herstellen. Maar ook zelf hun rust pakken.
Daarnaast is het te veel trainen en altijd maar in de bak ook een punt waar je veel kan verbeteren.
Misschien zouden ze een vorm van massage lekker vinden, maar denk dat ze daarna weer lekker willen rondlopen en rollen etc. Dus hoeveel waarde paarden echt hechten aan welness??? Ik denk alleen op dat moment.
Maar de grootste verschillen zul je merken als het management wat minder is of de training te zwaar en teveel.
Mijn paard komt winter en zomer buiten en ik ben zelf mimimaal 2x per dag op stal en soms 3x. Dus wat betreft komt hij niets te kort en krijgt hij genoeg vrije beweging. Niet ieder sportpaard wordt in bubbeltjesplastic op stal gezet heDeze gaat gewoon mee het bos in
sevke schreef:Amado : ik zeg nergens dat het kwaad kan.
Integendeel : voor of na de training zal het zeker wel deugd doen als ontspanning, net zoals ik de mijne dan een half uurtje onder het solarium zet. Maar of het een blijvend effect heeft? Dat niet, nee. Zoals ik al zei : wellness voor het paard. Niks mis mee, maar je moet er ook niet meer van maken dan het is.
Muze schreef:sevke schreef:Amado : ik zeg nergens dat het kwaad kan.
Integendeel : voor of na de training zal het zeker wel deugd doen als ontspanning, net zoals ik de mijne dan een half uurtje onder het solarium zet. Maar of het een blijvend effect heeft? Dat niet, nee. Zoals ik al zei : wellness voor het paard. Niks mis mee, maar je moet er ook niet meer van maken dan het is.
Ben wel benieuwd waarom jij denkt/ vindt dat koelte therapie wel helpend is, zoals je eerder aangaf?