Hulp met trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue258

Hulp met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 15:29

Hallo bokkers,

na aanleiding van het ongelukje in de trailer de vorige keer en de mogelijkheid te hebben om mijn bijna 2 jarige (EINDELIJK!) te verplaatsen naar een kudde ben ik opzoek naar iemand die mij kan begeleiden en helpen met de trailer.

2 maanden terug is mijn paard gaan steigeren en bokken in de trailer waarna hij over de stang is gekomen en is omgevallen. Een hele enge ervaring! Hij had daarvoor al 2x eerder in een trailer gestaan.

Nu ik misschien de mogelijkheid heb om hem dan eindelijk in een kudde verband te plaatsen ben ik enthousiast maar.... Ik durf hem eigenlijk niet meer te vervoeren in een trailer en aangezien lopen geen optie is ben ik opzoek naar iemand die echt verstand heeft van het trainen van jonge paarden, trailerladen en rijden met de trailer.

Het trailer laden zelf is nooit een probleem geweest maar als hij er eenmaal instaat en we gaan rijden slaat de paniek toe. Zelf vermoed ik een balansprobleem. Ik wil hem dan ook ABSOLUUT geen sedatie of iets toe dienen omdat ik bang ben dat de angst alleen maar groter gaat worden.

Iemand die mij kan helpen/begeleiden. Tips zijn welkom!

OMGEVING Heerhugowaard

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:59

Je zou kunnen kijken naar iemand die hem met een vrachtwagentje kan vervoeren en dan eentje zonder stangen en dergelijke. Daar kan hij dan los in staan en kan dan ook niet over de stang komen.

Dan kun je hem in ieder geval vervoeren en op de nieuwe plek rustig gaan oefenen met de trailer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:22

Paardentaxi werkt hier ook veel beter, en ik ben nooit bij het laden ik ben te gespannen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:30

Ik heb een super fijne ervaring met Paardentaxi Amsterdam. Zij hebben mijn jonkie uit de opfok gehaald. Hij is in alle rust met de vrachtwagen verhuist. Hij heeft hier los in kunnen staan doordat ze de vrachtwagen zo hebben kunnen aanpassen met de schotten.

Onderweg super veel updates gehad zodat ik er zelf heel prettig achteraan heb kunnen rijden.

Ik had van te voren gevraagd of zij hem wouden laden vanwege mijn eigen zenuwen :D Uiteindelijk door hun vertrouwen het toch zelf kunnen doen zonder problemen!

Echt helemaal top gegaan dus!

Bowo

Re: Hulp met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:48

In wat voor trailer(s) heeft hij nu gestaan? 1 of 2 paards? En hoe stond hij vast? Hoeveel ruimte had hij tussen de voor- en achterstang?

Blue258

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 16:58

Hij heeft 2x in een twee paards trailer gestaan. Hoeveel ruimte voor en achter precies durf ik niet te zeggen. Is een vrachtwagentje fijner dan een trailer voor paarden.?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:16

Paarden zouden het prettiger vinden om schuin of achterwaarts te reizen (een paard dat los staat, draait vaak bij in die richtingen), en in dat opzicht is een vrachtwagentje (waar ze niet vooruit staan) dus vaak fijner. De meeste hebben ook geen stang waar ze overheen kunnen komen, dus het zou inderdaad een optie zijn.

Als je geen vrachtwagentje kunt vinden, is het misschien verstandig om eens te kijken hoeveel ruimte hij voor en achter zich had. Als hij vrij 'klem' staat, heeft hij in principe niet echt de ruimte om over een stang heen te komen. Daarbij is het natuurlijk ook makkelijker om het evenwicht te bewaren omdat hij aan alle kanten steun kan zoeken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:55

Ik heb er geen idee van of je je paard inmiddels vervoerd hebt, maar het zou makkelijker zijn als hij zou kunnen leren dat een trailer ok is om mee vervoerd te worden. Een trailer is gewoonweg vaker voor handen als je plotseling iets moet met je paard ( als je zelf geen vrachtwagentje hebt) en er zijn toch ook ngo wel een heel aantal paarden die de klep van een vrachtwagentje ( die vaak steiler is) eng vinden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:29

Ik heb vrij veel paarden op de vrachtwagen met dit probleem, op de auto reizen ze allemaal zonder probleem. Ze kunnen de sprong hierop niet maken door de gesloten voorzijde.
Geen auto pakken waarop ze enkel achter een stang staan, je mag mij altijd een berichtje sturen.

Blue258

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 20:07

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb jullie tips meegenomen.
Mijn bijna 2-jarige gaat volgende maand (begin mei) verhuizen naar een stal waar ze paarden in kuddeverband houden. Hier wilde ik altijd al heen en er is nu eindelijk een plekje vrij.

Ik heb nu een paardenauto'tje gehuurd voor 5x in de maand april. We kunnen dus 5x zoiezo oefenen. Dit is een hengstenuitvoering dus er is geen schot waar hij over heen kan gaan oid. Hij word hierin dus ook achterwaarts vervoerd en ik hoop/dacht dat er ook een camera in zat...

A.s dinsdag is de 1ex oefenen. Spannend. Hopelijk werkt dit.