Paard met weiderust, waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Paard met weiderust, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 15:00

Hoi allemaal,

I.v.m. een vervelende peesblessure overweeg ik mijn paard een langere periode op weiderust te zetten. Dat staat nog lang niet 100% vast maar ik wou me alvast orienteren wat de mogelijkheden zijn. Er zijn namelijk onwijs veel stallen online te vinden die weidegang voor geblesseerde paarden aanbieden en ik zie door de bomen het bos niet meer :?

Het gaat om een warmbloed merrie, zij heeft vaker 24/7 in de kudde gestaan en is daar heel makkelijk in, echt onwijs sociaal naar andere merries toe. Met ruinen wil het weleens toch geen klik zijn, maar meestal gaat het redelijk. Op het moment is ze pijnvrij, behoeft verder geen bijzonder beslag oid.

Mijn verwachtingen:

- 24/7 weidegang, merrie is heel onrustig op stal dus bij voorkeur ook in het najaar 24/7 buiten
- voldoende toezicht en goede communicatie
- bij voorkeur max. 1-1,5h reistijd vanuit ZH, ik woon in de buurt van Den Haag en wil mijn paard alsnog met enige regelmaat kunnen bezoeken
- prijs is een vraagteken, ik heb geen idee hoeveel normaal is? Ik neem aan dat er minder gevraagd wordt dan bij gewone pensionstalling, ik zou zeggen max. €250 p/m (?)

Sas_Mon

Re: Paard met weiderust, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:25

Op veel plekken in NL is het hele jaar rond weidegang wegens de bodem niet te doen. Ze lopen alles stuk. Hier op pension zijn een aantal buitengroepen (met wachtlijst) die aan je vraag voldoen maar ook die staan in het hele natte seizoen 24/7 op de paddock met hooi en een schuilstal. Stalgeld voor deze optie is bijna 300 euro inc mesten en hooi. Regio Barneveld. Er staat idd een vrouw uit den haag met haar paard met blessure hier om precies de reden die je aangeeft. Die plekken zijn er wel, maar je moet goed zoeken en ze zijn niet per se goedkoper dan een simpele pensionstal.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:30

Misschien een paddock paradise? Daar lopen ze dan in het najaar ook buiten maar voornamelijk op de paden en een paddock. Maar dus niet opgesloten op een stal.

Zelf heb ik geluk dat ik een wei gevonden heb waar ze jaarrond 24/7 buiten kunnen zonder al te veel modder. Sterker nog de paddock is vaak modderiger dan de wei.
Ik heb ook een paard wat erg onrustig wordt op stal dus begrijp je wel.

Blackberry28

Re: Paard met weiderust, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:06

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:11

Paardenrusthuis Van der Kruis in Heeze en Leende. Kun je zowel kiezen uit weidegang met groepsstalling of zonder. En ruim onder je budget. Staan meerdere paarden die er ook tijdelijk staan. En ook toezicht, ze hebben een speciale medewerker die de paarden dagelijks nakijkt. O ja, en je bent altijd welkom op bezoek. Misschien iets verder rijden dan 1,5 uur vanuit Den Haag, maar dan weet je zeker dat je paard een gouden en ook een betaalbare plek heeft.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:15

Mazida schreef:
Paardenrusthuis Van der Kruis in Heeze en Leende. Kun je zowel kiezen uit weidegang met groepsstalling of zonder. En ruim onder je budget. Staan meerdere paarden die er ook tijdelijk staan. En ook toezicht, ze hebben een speciale medewerker die de paarden dagelijks nakijkt.

100000% een aanrader, al is het iets buiten je max. reistijd. Mijne staat in hun natuurweide stalling in Heeze, ik ben qua ondergrond wel een zeikerd maar de winter is bijna voorbij en het is écht geen vieze bende geworden daar, hooiruiven worden wekelijks verplaatst, en ze hebben gewoon zeeën van ruimte om te lopen. De paarden worden elke dag gecontroleerd, echt allemaal worden ze langs gelopen. Petra, de eigenaresse, is een schat van een mens en stuurt je met alle plezier beeldmateriaal op. Ik heb me nog geen moment druk gemaakt of er wel goed voor ze gezorgd werd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:39

Ik heb 2 paarden op pensioen in Spanga. 24/7 buiten jaarrond op 20 hectare en vrije beschikking over 2 grote schuren met ruwvoer en stro. Ik betaal 125 per paard, ex enting en hoefsmid. Dit wordt geregeld door de stal en daar krijg ik dan achteraf een factuurtje van.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 23:06

Mazida schreef:
Paardenrusthuis Van der Kruis in Heeze en Leende. Kun je zowel kiezen uit weidegang met groepsstalling of zonder. En ruim onder je budget. Staan meerdere paarden die er ook tijdelijk staan. En ook toezicht, ze hebben een speciale medewerker die de paarden dagelijks nakijkt. O ja, en je bent altijd welkom op bezoek. Misschien iets verder rijden dan 1,5 uur vanuit Den Haag, maar dan weet je zeker dat je paard een gouden en ook een betaalbare plek heeft.

Dat klinkt exact als wat ik zoek :) Ik heb meteen Google geraadpleegd en die zegt dat ik het binnen 1 uur en 36 minuten moet kunnen redden, daar schrik ik nog niet zo erg van. Deze komt dus zeker op mijn lijstje!

Dat is toch wel angstaanjagend om controle over je paard helemaal uit handen te geven dus ik moet er nog een paar nachtjes over slapen...