Particuliere stalling rondom Hatertse en Overasseltse vennen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

P0lly

Particuliere stalling rondom Hatertse en Overasseltse vennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 11:55

Hoi!

Morgen mag ik de sleutel van mijn nieuwe plekje ophalen, in Nijmegen (bij Hatert) *\o/*
Dit houdt in dat mijn twee pony's binnenkort dus ook zullen moeten verhuizen.

Nu heb ik stal utopia gevonden in Overasselt, dit is eigenlijk precies wat ik zoek: 24/7 buiten, hoef zelf niks te doen, goed te fietsen, buitenbak, binnenbak dichtbij etc. Hoogstwaarschijnlijk kunnen de pony's hier in april al naar toe.

Maar het enige dat ik echt jammer vindt is dat het buitenrijden volgensmij een beetje tegenvalt:
- vooral op de dijk (volgens mij)
-Hatertse en Overasseltse vennen te ver om heen te stappen

Nu zijn er wel wat stallen dichterbij de Hatertse en Overasseltse vennen, maar dan komt ik toch weer bij Utopia ivm het budget.

Nu vroeg ik mij af of er misschien nog plekken zijn die niet adverteren of een website/Facebookpagina hebben, maar wel aan/bij de Hatertse en Overasseltse vennen liggen?

(Of is buitenrijden in Overasselt wel leuk/goed te doen? :+ )

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:23

Gefeliciteerd met je huisje! En leuk dat je daar naartoe gaat verhuizen!

Ik heb heel lang een eigen pony gehad die naast de vennen stond. Ik heb daar veel buiten gereden en ik had 2 á 3 verschillende routes die ik reed (ook afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik had). De vennen zijn echt wel mooi, maar het is uiteindelijk niet zo groot en vooral de laatste tijd heel erg druk. Er zijn nog maar weinig leuke galop paden volgens mij.
De dijk is inderdaad niet zo leuk, dat heb je na 2x wel gezien (al kan je daar natuurlijk wel lekker galopperen!).

Als je echt leuk buiten wilt rijden raad ik je aan naar Groesbeek te gaan. Dat is met de trailer goed te doen vanaf Utopia. Te paard kan ook, maar dan moet je er een dagtocht van maken.

Ik heb helaas geen tips voor privé stallen.

Elleen

Re: Particuliere stalling rondom Hatertse en Overasseltse vennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:38

Persoonlijk zou ik mijn paard niet heel snel op Utopia neerzetten. Oa het voer beleid laat flink wat te wensen over. Ik weet dat er achter st Frans ook een stal 24/7 stalling aanbied.
Je zou ook eens kunnen kijken in Groesbeek of Malden, daar ligt de kwaliteit van 24/7 stallen wat hoger in mijn optiek.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:50

Vanuit Hatert is Malden heel goed te doen. Ik zou daar eens rondkijken. Ik weet zo geen vrije plekken, maar er zijn verschillende kleinschalige plekken aan / dichtbij het bos.

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 15:29

@stella92, Dankjewel! Ja daar was ik al bang voor haha, met de trailer zou inderdaad kunnen (heb alleen geen trailer, wel rijbewijs haha)

@Elleen, ik ga morgen kijken, zover ik me erin heb verdiept zou het prima moeten zijn. Mijn pony's staan altijd al 24/7 buiten op gras/hooi, en zelf voer ik dan nog een balancer bij. Ze hebben niet veel nodig. Wat zou er volgens jou daar beter kunnen? Dan kan ik daar morgen eventueel nog opletten :) Ik sta inderdaad op verschillende wachtlijsten op andere plekken in Groesbeek en berg en dal.

@JosjeDZ ik ben inderdaad regelmatig in Malden, ben ook via marktplaats bij een heel aantal plekken gaan kijken of heb contact gehad met mensen. Maar dan hadden ze of geen rijbak of de verzorging kwam helemaal op mezelf aan en dat is lastig. Maar ik houd die omgeving zeker in de gaten, dankjewel!

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 15:35

@stella92, bedoel je dan achter manege St Frans? Heb je daar een naam of telefoonnummer oid van?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:43

Zover is dat toch niet, van Utopia naar de vennen?

Een kennis van mij woont met paarden aan de Schoonenburgseweg en vanaf daar rijden we ofwel langs de dijk en de hele uiterwaarden door tot aan de snelweg, ofwel naar de vennen.
Of langs de Maas heen en via de vennen terug.

En dan zijn we dus wel zo ongeveer om Utopia heen gereden volgens mij?

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 15:53

@Marije_jiplover, misschien vergis ik me helemaal hoor, maar dacht dat je toch 1,5 moet stappen dan (via google maps bekeken :+ )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:06

Dat is toch niet zo ver?

Ik moet vanaf mijn stal tot het bos tot het eerste ruiterpad is ook 1,5 km, dat zijn ideale in- en uitstaptrajecten, toch?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:02

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 21:18

Marije_jiplover schreef:
Dat is toch niet zo ver?

Ik moet vanaf mijn stal tot het bos tot het eerste ruiterpad is ook 1,5 km, dat zijn ideale in- en uitstaptrajecten, toch?

Sorry het woordje uur is weggevallen haha, 1,5 km is idd niet ver!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:24

Je zou ook kunnen kijken naar pensionstal Flierenberg in Berg en Dal; deze bieden ook 24/7 buitenstalling in groepen, hebben een verlichte rijbak en direct aan het bos. Is iets verder rijden, maar persoonlijk vind ik de uitrijmogelijkheden veel beter (direct ad groesbeekse bossen en je kunt doorrijden naar mookerheide etc)
Ik heb jaren terug naar veel tevredenheid op deze stal gestaan (reden van verhuizing was paard aan huis). De sfeer op stal is prettig en de stalhouder ook prima. Volgens mij hebben ze wel een wachtlijst.

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 21:39

Ilsje_007 schreef:
Je zou ook kunnen kijken naar pensionstal Flierenberg in Berg en Dal; deze bieden ook 24/7 buitenstalling in groepen, hebben een verlichte rijbak en direct aan het bos. Is iets verder rijden, maar persoonlijk vind ik de uitrijmogelijkheden veel beter (direct ad groesbeekse bossen en je kunt doorrijden naar mookerheide etc)
Ik heb jaren terug naar veel tevredenheid op deze stal gestaan (reden van verhuizing was paard aan huis). De sfeer op stal is prettig en de stalhouder ook prima. Volgens mij hebben ze wel een wachtlijst.

Jaaa, daar sta ik al 2 jaar op de wachtlijst. Zou daar heel graag staan, stuur regelmatig een mail of ik al bijna aan de beurt ben haha maar helaas... :')