Lidmaatschap rijvereniging, wat kost het,wat krijg je?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Lidmaatschap rijvereniging, wat kost het,wat krijg je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:43

Hoi allemaal,

Om te vergelijken ben heel benieuwd naar wat je lidmaatschap van de rijvereniging kost en wat je ervoor krijgt.
Ben je er ook tevreden over of zou je t anders willen? Zijn er binnen jou vereniging ook verschillende soorten lidmaatschap mogelijk en wat zijn die?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

davinci2412

Re: Lidmaatschap rijvereniging, wat kost het,wat krijg je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:57

Ik ben voor (even uit mijn hoofd) €270 per jaar lid.
Je mag 7 dagen per week gebruik maken van de accommodatie, die bestaat uit twee binnenbakken ( 20 x60 & 20 x100), twee buitenrijbanen (20 x40 & 60 x 120) en een groot grasveld waarop gereden kan worden. Alles wordt super onderhouden. Daarnaast mag je gebruik maken van het springmateriaal en twee lessen per week zitten ook inbegrepen.
Het enige wat ik graag anders zou zien is de instructie. Die is niet top.
Helaas is er maar 1 vorm van lidmaatschap. Je kan dus niet lid worden op papier of om alleen de accommodatie te gebruiken.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:04

Ik betaal €176 per jaar. Daarvoor ben ik lid van de vereniging en ben ik sleutellid voor de accommodatie zelf.

Accommodatie bestaat uit een 20 x 60 binnenbaan , 20 x 40 buitenbaan en springveld.

Ben er zelf erg blij mee! Is een kleine vereniging dus nooit druk in de binnenbak. Vaak ben je er alleen. En het is maar 2,5 KM van onszelf af dus ideaal.

Je kunt eventueel ook lessend lid worden of alleen lid worden zonder sleutel voor accommodatie.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:10

Ik betaal 294 euro als accommodatielid. Kom eigenlijk de afgelopen jaren heel weinig op de club (vorig jaar heeft het dus 50 euro per keer rijden gekost haha).
Je kunt bij ons ook lessend lid of startkaartlid worden. En ze gingen dacht ik een proef doen met een wintermaanden lidmaatschap, maar ik kan thuis niet 40 x 80 trainen en daar wel (voor smw).

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:13

Wij betalen €345 per jaar. Hiervoor heb je de beschikking over 2 binnen bakken, 1 grote 1 kleine. Er is geen buitenbak. wel mag je gebruik maken van het springmateriaal en mag je altijd vrij rijden. we hebben 2x per week les van erg goede instructie! Op woensdag is er springles en is er keuze uit 2 instructeurs. Op maandag, dinsdag en donderdag zijn er dressuurlessen, ook verschillende instructie keuze.

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:14

Ik betaal 285 euro per jaar voor een rijvereniging bij jou in de buurt. 2 lessen per week (zelf te kiezen welke discipline), 7 dagen per week toegang tot 2 binnen hallen. Er is vorig jaar een tijdelijke buitenbak aangelegd maar er zijn plannen om dit jaar een goede buitenbak aan te leggen die parallel aan de binnenbak komt.

Er zijn 5 dagen in de week lessen, maandagavond, dinsdagavond, woensdagmorgen en vrijdagavond dressuurles, woensdag- en donderdagavond springlessen. Je kan dus kiezen uit meerdere instructeurs en kijken welke instructeur het beste bij jou past.

Je kan ook alleen winterlid worden (van oktober t/m maart) of alleen startkaartlid.

Als je rijdend lid ben, moet je wel meedraaien in de kantinediensten op de lesavonden (ongeveer 4 of 5x per jaar) en minimaal 4 vrijwilligersdiensten tijdens wedstrijden en/of evenementen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:19

Ik ben lid van 2 verenigingen, 1 met een binnen accommodatie en geen buiten accommodatie en de andere vereniging wel een buiten accommodatie, maar geen binnen accommodatie.
Bij de vereniging met een binnen accommodatie kan ik elke dag gebruik maken van 2 binnenbakken van 20x40 en heb ik 1x per week les. Ik kan kiezen uit spring of dressuur les, maar ik heb altijd dressuurles.
Kosten 165,00 euro per jaar (excl kosten KNHS, die betaal ik bij de andere vereniging). Als je gebruik wil maken van de binnenbak ben je automatisch rijdend lid. Als je wedstrijden wilt rijden moet je altijd rijdend lid zijn.

Bij de vereniging met de buiten accommodatie betaal ik ook 165,00 euro per jaar, dit is incl kosten van de KNHS. Hier kan ik altijd gebruik maken van de buitenrijbaan (45x40). Ik woon hier tegenover, dus voor mij heel makkelijk. En 1x per week les. Je kunt ook niet-rijdend lid zijn, kosten 65 euro per jaar (incl kosten KNHS). Je mag dan geen gebruik maken van de buitenrijbaan, maar je kan wel een startpas aanvragen.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:19

Ik betaal 25€ per jaar als lid. Ik ben voor 75€ extra accommodatie lid. Mag dan gebruik maken van alle faciliteiten op de manege. Activiteiten zoals buitenritten , clinics en onderlinge wedstrijden betaal ik een kleine bijdrage voor van een paar euro per keer.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 18:06

Bedankt voor jullie reacties! Zit nog wel wat verschil in lidmaatschappen/ kosten en wat je ervoor krijgt! Grote accomodaties hebben sommige verenigingen zeg!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:09

Bij mij was het 50 euro per jaar als basislid.
Daarvoor kon ik onbeperkt gebruik maken van de accommodatie van de rijvereniging.
Ik ben nooit anders dan basislid geweest, maar als je meedeed met de groepslessen moest je meer betalen (maar hoeveel weet ik niet)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 18:27

Bedankt voor je reactie Barbet. Was dit ook een binnenacomodatie? Klinkt goedkoop

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:34

Ik betaal 120,- per jaar en krijg gratis wedstrijdstarts op een groot jaarlijks indoor-evenement, maar dat is het wel. Verder hebben we ook geen echte verenigingsaccommodatie of iets van lessen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:35

hesterve schreef:
Bedankt voor je reactie Barbet. Was dit ook een binnenacomodatie? Klinkt goedkoop

Nee alleen buiten accommodatie, 2 enorm grote buitenbakken waarvan 1 met springmateriaal.
En een grasveld waar je ook kan rijden.

https://www.dewerfhorstruiters.nl/tarieven/

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:40

Hier 240 euro per jaar als lessend lid.

35,00 - Contributie vereniging
25,75 - Lidmaatschap KNHS
180,00 - Lessend lidmaatschap vereniging

Zonder lessen is het 120 euro per jaar.

Wij hebben 3 binnenbanen en 3 buitenbanen en er wordt altijd veel georganiseerd (van oefenparcours of oefendressuur tot internationale wedstrijden).

Dit gaat over de Eschruiters in Wierden.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 21:07

Bunn schreef:
Ik betaal 120,- per jaar en krijg gratis wedstrijdstarts op een groot jaarlijks indoor-evenement, maar dat is het wel. Verder hebben we ook geen echte verenigingsaccommodatie of iets van lessen.

Is dit dan een lidmaatschap die je hebt zodat je een startkaart kan aanvragen/hebben?

In het algemeen: moeten jullie ook vrijwilligerswerk doen en zo ja is dat veel? En kan je dat ook afkopen?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:10

Ik betaal 16 euro aan lidmaatschap aan de verenging plus het lidmaatschap van de KNHS €27,75. In totaal ben ik dus €41,75 kwijt per jaar en hoef ik geen vrijwilligerswerk te doen. Er word ook korting geven op het startgeld als er een wedstrijd word georganiseerd.

Het is wel een verenging op papier dus er is geen ''eigen'' accommodatie.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:21

Wat een verschil zit erin zeg, ik moet zeggen dat ik best schrik van sommige bedragen!

Wij betalen rond de 180 euro voor lidmaatschap met lessen. 1x per week les, vrije keuze uit dressuur of springles. 2 fijne buitenbanen waar we het hele jaar door vrij gebruik van kunnen maken.
Je kan ook papieren lid zijn, dan geen lessen maar wel gebruik van accommodatie en startpas aanvragen, geen idee zo wat dat kost. We hebben een niet actiefrijdend lidmaatschap, dan kun je wel gebruik van maken de accommodatie maar geen lessen en geen startkaart, wel deelname aan aan onderlinge wedstrijden.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:28

Betaal geloof ik iets van €52 per jaar. Dat is inclusief lidmaatschap KNHS.
Zit geen lessen of bak gebruik bij in en hoef ook geen vrijwilligers werk te doen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:32

hesterve schreef:
Bunn schreef:

Is dit dan een lidmaatschap die je hebt zodat je een startkaart kan aanvragen/hebben?

In het algemeen: moeten jullie ook vrijwilligerswerk doen en zo ja is dat veel? En kan je dat ook afkopen?

Klopt! Als rijdend lid. Erg sportgerichte vereniging, naar mijn weten is er geen optie om niet-rijdend lid te zijn.

Geen vrijwilligerswerk, al vragen ze je wel of je misschien wil helpen als er een wedstrijd georganiseerd word. Maar eigenlijk zijn die plekken altijd al opgevuld voor je gevraagd wordt: het zijn mooie wedstrijden en er wordt erg goed voor de vrijwilligers gezorgd. :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:38

Ik was lid voor €20,- per jaar. Je kon de €20,- terugverdienen door te helpen bij de vereniging zoals het schrijven bij een jury of ring opbouwen. Ik betaalde altijd gewoon de €20,- en kwam er verder nooit

Toevoeging: dit is zonder les of accomodatie
Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 15-03-21 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:38

Qua vereniging ligt het er denk ik ook wel aan hoe de accommodatie is en wat je belangrijk vindt.
Die van Babet is heel goedkoop, maar heeft er ook geen goede bodems in liggen... Zijn simpel gekeerde bakken en zijn vrij zwaar en mul, maar daar mag ook geen goede bodem in gelegd worden en ook als het donker is kan je er niet rijden i.v.m. het natuurgebied waar het naast ligt, waardoor lampen niet mogen. Ik ben daar toevallig zelf lid geweest, maar zou toch liever wat meer betalen voor een actieve vereniging qua activiteiten met een goede accommodatie qua bodem en materiaal die aanwezig is. Dierenarts is een stuk duurder als je de pezen kapot rijdt in een slechte bak. :o

Als ik weer lid zou worden van een andere vereniging, dan zou ik €150,- betalen als accomodatielid waarbij ik zowel een grote binnenbak als 2 grote buitenbakken ter beschikking zou hebben met hele goede bodems erin.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:47

Ik schrik ook van het verschil in bedragen....

Ik betaal op jaar basis €200,75 voor een niet lessend lidmaatschap.
Dit betekent dat ik 7 dagen in de week gebruik mag maken van de accommodatie. Wanneer er lessen zijn in de buitenbak mag je daar niet rijden en wanneer er lessen zijn in de binnenbak mag je daar niet rijden. Buiten heb je twee gedeeltes waar gereden kan worden. Gedeelte voor het springen en gedeelte voor de dressuur. In het springgedeelte staat altijd een parcours klaar. Van het bovenstaande bedrag is €25 bijdrage voor de accommodatie, geen idee wat er precies met die bijdrage gebeurt. Zal wel in de wedstrijden/ onderhoud manege worden gestopt. Verder hoort je knhs lidmaatschap hierbij.

Als je lessend lid bent betaal je: €340,75 op jaarbasis. Het enige verschil met niet lessend lid is dat je 1 keer in de week les hebt. Afhankelijk van op welke dag je rijd is bepaalt of dit springen of dressuur is. Ook zijn er groepen waarbij je de ene week dressuur rijd en de andere week springt.

Hier ben je niet verplicht om vrijwilligerswerk te doen, maar ben wel regelmatig gevraagd toen ik nog lessend lid was. Vond dit ook altijd wel gezellig. Inmiddels merk ik dat mijn betrokkenheid bij de club veel minder is doordat ik geen lessend lid meer ben.

Moet zeggen dat de onderhoud van zowel de binnenbak als de buitenbak erg goed is. Is twee keer in de week onderhoud. Daarnaast vind ik het het geld waard puur omdat ik op 5 a 10 minuten stappen van de club af zit. Zoals nu is de bak op stal een natte bende en dan rijd ik er makkelijk even heen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:19

Wij betalen 25 euro aan contributie per jaar
Lessen kosten 14,00 per keer.
Verder als je wilt vrij rijden kost dat 10 euro per keer.
En dacht 150 per kwartaal.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:41

Hier heb je verschillende vormen:

Volledig lidmaatschap:
2 x per week 45 minuten les
vrij gebruik van de rijbanen, longeerring en paddocks
stemrecht binnen vereniging
deelname aan verenigingstaken (20 uur)

Volledig lid: € 505,98 per kalenderjaar, exclusief KNHS kosten

Gedeeltelijk lidmaatschap:
1 x per week 45 minuten les (springen of dressuur)
geen vrij gebruik van de rijbanen, longeerring en paddocks
deelname aan verenigingstaken(20 uur)

Gedeeltelijk lid: € 297,65 per kalenderjaar, exclusief KNHS kosten

Gastlidmaatschap:
vrij gebruik van de rijbanen, longeerring en paddocks
af te spreken per week, maand(en) of jaar
geen deelname aan lessen, geen stemrecht, geen verenigingstaken

Gastlid: € 11,00 per keer, € 55,00 per maand of € 650,00 per kalenderjaar

Startkaartlid:
deelname aan wedstrijden onder naam van het Blauw Gele Vendel
geen deelname aan lessen, geen stemrecht, geen verenigingstaken
geen vrij gebruik van de rijbanen, longeerring en paddocks

Kaartlid: € 50,75 per kalenderjaar, exclusief KNHS kosten

Niet rijdend lid:

Niet rijdend lid: € 70,60 per kalenderjaar, exclusief KNHS kosten

Afkopen vrijwilligerstaken:

Afkopen verenigingstaken: € 250,00

Afkopen schepbeurten (2x): € 50,00

Je hebt hier overigens twee binnenbanen (20x40 en 20x60) en een grote buitenbaan. Het is midden in de Randstad

Laatst bijgewerkt door Kidde op 15-03-21 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:43

Ik betaal € 125 per jaar. Je kunt gebruik maken van de accomodatie tenzij er verenigingslessen of evenementen zijn. 2 binnenbakken 20x40 en 25x50 met goede bodem. Geen buitenaccomodatie. Een keer per week les waarbij kiest voor óf springen óf dressuur, of om de week wisselend. Er wordt wel entreegeld geheven voor nieuwe leden.