Hoi, Ik ben nieuw hier, lees al een tijdje mee in mijn zoektocht naar ons droompaard. Ik heb nu een Spaanse merrie op het oog ban Max horses uit Barneveld. Hoe is de ervaring van andere met deze stal? Ik kan er vrij weinig over terug vinden.
Het is de eerste x dat ik een paard ga kopen en vindt het allemaal best spannend. Hoop dat iemand ervaring kan delen.
Rsk002
Geplaatst: 19-03-21 17:04
Ben je hier inmiddels al geweest ?
Jabik
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-21 19:15
Rsk002 schreef:
Ben je hier inmiddels al geweest ?
Ben geweest, maar niet gekocht. Paard zag er goed uit, maar had er toch niet echt een goed gevoel bij.
Is gewoon een handelaar zoals alle anderen. Ik ken ze goed. Hebben goede en minder goede paarden. Maar dat weten zij ook niet vantevoren. Mijn ervaring is dat de paarden over het algemeen wel goed zijn en als er eens een paard niet goed is ze de bereidheid hebben om het op te lossen.
Ik moet er wel een kanttekening bij maken, ook uit eigen ervaring. Kopers die niet tevreden zijn over een paard stellen echt de raarste eisen. Een paard kan terug, of je zoekt een andere uit maar op 1 of andere manier willen ze dan alle kosten vergoedt hebben zoals bijv. de stalling. En dat kan gewoon niet. Als je een tweedehands auto terugbrengt die niet bevalt of steeds stuk is kun je toch ook de wegenbelasting en verzekering niet terugvragen.
De Spaanse paarden die ze verkopen zijn mooie paarden en ze kopen ze zelf bij fokkers in Spanje, die komen niet uit de handel weet ik.