Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
brokjes schreef:Bij alle verzekeringen: kan je het betalen mocht er iets gebeuren en je bent onverzekerd? Zo ja, niet verzekeren. Zo niet, wel verzekeren.
Mellers schreef:brokjes schreef:Bij alle verzekeringen: kan je het betalen mocht er iets gebeuren en je bent onverzekerd? Zo ja, niet verzekeren. Zo niet, wel verzekeren.
Daar zit zeker wat in!
Maar zelfs als je het wel kan betalen dan is verzekeren toch ook fijn? Althans, zo denk ik er bij mijzelf met bijvoorbeeld de fysio of tandarts over.
En het punt 'als je het kan betalen dan niet verzekeren' is waarom ik twijfel.
Onali schreef:Mellers schreef:
Daar zit zeker wat in!
Maar zelfs als je het wel kan betalen dan is verzekeren toch ook fijn? Althans, zo denk ik er bij mijzelf met bijvoorbeeld de fysio of tandarts over.
Heb je al eens gekeken naar verzekeringen?
Een hoop wordt niet of nauwelijks vergoed.
Zeker de 2 die je noemt zijn dingen waar je zelf voor opdraaid.
Het is niet te vergelijken met een een mensen zorgverzekering.
En als je paard de 15 passeert word je er uitgegooid.
Want dan komen de mankementen en daar willen ze niet voor opdraaien.
Onali schreef:Mellers schreef:
Daar zit zeker wat in!
Heb je al eens gekeken naar verzekeringen?
Een hoop wordt niet of nauwelijks vergoed.
Zeker de 2 die je noemt zijn dingen waar je zelf voor opdraaid.
Het is niet te vergelijken met een een mensen zorgverzekering.
En als je paard de 15 passeert word je er uitgegooid.
Want dan komen de mankementen en daar willen ze niet voor opdraaien.
Zonnebloem92 schreef:En dit is dus de reden dat ik altijd adviseer om, als mensen zelf een spaarpotje willen aanleggen, daarvoor 1,5 - 2x de vervangingswaarde van het paard aan te houden. Ik reken dan met 3000 - 5000 euro voor ziektekosten/behandeling (ook afhankelijk van prijsniveau paard). En als de behandeling niet succesvol is, is er ook nog ruimte voor het kopen van een ander paard.Wat mij het meeste aanspreekt aan een verzekering is dat je als je in het ergste geval het paard moet laten gaan na allerlei behandelingen, je de behandelingen gedeeltelijk vergoedt krijgt en ook nog iets terug krijgt voor paard.