I’m so sorry I don’t speak Dutch yet, so will post a google translation below
I’m looking for recommendations on everything horse related.I have moved to Delft in October last year and it has always been my dream to have my own horse. This year I would like to make it happen but I’m not an expert and had a long „horse pause“, my network in the Netherlands is super small and I’m a bit worried about buying a horse without „guidance“ from someone experienced.
Therefore:
Can you recommend any breeders or dealers where you can buy a horse without being scared of buying a sick horse, unsuitable horse, „surprise horse“...? Someone who really wants the best for the horse and the buyer?
Can you recommend stables in the Delft area? Saddlers? Vets? Everything !
Also, how does it work in the Netherlands when you buy a horse. Does the seller or the buyer pay for the „vet check“? Can you recommend a reliable vet who I could contact for that?
Thank you so much for your help and have a lovely day.
Dutch:
Hallo iedereen, Het spijt me zo dat ik nog geen Nederlands spreek, dus zal hieronder een google-vertaling posten
Ik ben op zoek naar aanbevelingen voor alles wat met paarden te maken heeft. Ik ben vorig jaar oktober naar Delft verhuisd en het is altijd mijn droom geweest om een eigen paard te hebben. Dit jaar zou ik het graag willen laten gebeuren maar ik ben geen expert en heb een lange "paardenpauze" gehad, mijn netwerk in Nederland is super klein en ik maak me een beetje zorgen over het kopen van een paard zonder "begeleiding" van iemand ervaren. Daarom: Kunt u fokkers of dealers aanbevelen waar u een paard kunt kopen zonder bang te zijn voor het kopen van een ziek paard, een ongeschikt paard, een "verrassingspaard" ...? Iemand die echt het beste wil voor het paard en de koper? Kun je stallen aanbevelen in de omgeving van Delft? Zadelmakers? Dierenartsen? Alles ! Ook hoe werkt het in Nederland als je een paard koopt. Betaalt de verkoper of de koper voor de "vetcheck"? Kunt u een betrouwbare dierenarts aanbevelen bij wie ik daarvoor terecht kan? Heel erg bedankt voor je hulp en een fijne dag gewenst.
If you can follow me haha.
You have a nice budget that'll get you a good, young sportshorse with potential. Do you have any breeds you don't like? Like, Friesians or Haflingers? The latter can be really nice allround horses that may be able to fit your bill.
and sometimes they also know of people that want to sell their horse.