Ik zoek mezelf helemaal scheel en ben hier (nog) niet echt bekend. Ik heb een tamelijk specifiek eisenpakket waar op dit moment nog geen plekje aan voldoet... ik heb geen haast met verhuizen en er hoeft dus niet acuut een box vrij te zijn. Ik heb al tig topics doorgelezen maar nog steeds niet hét plekje gevonden... de merrie is 21 jaar oud maar daar is ze het zelf niet mee eens. We zoeken dus een rustig plekje waar we nog wel wat kunnen ondernemen qua beweging, maar ze ook vooral kan chillen als het die maand even niet gaat.
De locatie ben ik vrij flexibel in, als het betekent dat ik heerlijk buiten kan rijden. Ik kom uit Zaandam en tot ongeveer 1u15min fietsen zou ik overwegen (ik heb zelf geen auto). De noordelijkste grens is ter hoogte van Heiloo, de ‘zuidelijkste’ ter hoogte van Haarlem.
Wie kent onze forever home? Dit is wat ik zoek:
- Geen grootschalige stal, geen manege. Max 40 paarden
- Een rustige stal. Activiteiten zijn leuk, maar geen maandelijkse wedstrijden bijvoorbeeld.
- Kundig stalmanagement
- Binnen- en buitenzetservice, mogelijkheid tot het uitbesteden van uitmesten. Ik ben soms dagen weg ivm mijn werk. Bijdragen aan klusjes vind ik helemaal geen probleem (graag zelfs!) maar dit zal niet wekelijks op dezelfde dag en tijd kunnen helaas.
- Weidegang in de zomer en ‘s’winters tenminste een paar uurtjes buiten in kleine groepjes. Liefst ‘s’nachts op stal. Als de paarden naar het land gejaagd worden, haak ik af.
- (Optie tot) goede kwaliteit voordroog of hooi. Kuil is geen mogelijkheid bij haar
- Een fijn buitenrij-gebied in de buurt, zonder dat ik bijv. 20 minuten langs een drukke weg moet stappen. Wat voor gebied maakt me niet uit — bos, duinen, helemaal leuk. Als ik we er maar veilig een rondje kunnen rijden

- Een prima (buiten-)bak waar we in mogen longeren. Binnenbak is heerlijk maar geen vereiste.
- Een kantine, of een net plekje waar ik even kan opwarmen in de winter
- Boxen die groot genoeg zijn. De merrie is ongeveer 1.70m en vrij lang
Budget is zeer ruim en geen prioriteit, ik betaal graag meer voor het perfecte plekje waar we de komende jaren mogen genieten en ze ook zou kunnen blijven vertoeven wanneer ze met compleet pensioen gaat.
Ken jij het perfecte plekje?