Ervaring: verkoop paard verbreken via advocaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StellaPRE

Ervaring: verkoop paard verbreken via advocaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 13:28

Hallo Allemaal,

Ik heb een paard gekocht die na aankoop flink steigert en vaak steigert. (ruim binnen 6 maand)
Ik ben benieuwd naar ervaringen van het verbreken van de verkoop via een advocaat?
Welke stappen zijn gezet?
Wat was jullie resultaat en verhaal?

Het is een lastige situatie een 1e paard. Ik heb veel laten onderzoeken, dierenarts, osteopaat, injecties laten zetten in de rug, foto's van de rug laten maken, tijd gegeven maar het steigeren blijft. Het paard is een gevaarlijk en ik stap hier nooit meer op.

Het paard is gekocht via bedrijf, is gekeurd. Lijkt een gedrag / angst kwestie, pijn is soort van uitgesloten.

Ik hoop dat er wat mensen zijn die hun verhaal willen delen :)
Laatst bijgewerkt door StellaPRE op 22-02-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:30

ressivs schreef:
Hallo Allemaal,

Ik heb een paard gekocht die na aankoop flink steigert en vaak steigert. (ruim binnen 6 maand)
Ik ben benieuwd naar ervaringen van het verbreken van de verkoop via een advocaat?
Welke stappen zijn gezet?
Wat was jullie resultaat en verhaal?

Het is een lastige situatie een 1e paard. Ik heb veel laten onderzoeken, dierenarts, osteopaat, injecties laten zetten in de rug, foto's van de rug laten maken, tijd gegeven maar het steigeren blijft. Het paard is een gevaarlijk en ik stap hier nooit meer op..

Ik hoop dat er wat mensen zijn die hun verhaal willen delen :)

Tja is allemaal lastig. Wat is de aanleiding van dit gedrag? Wat staat er in je verkoopcontract?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:31

Heb je het paard laten keuren voordat je hem kocht?

just_kiki

Re: Ervaring: verkoop paard verbreken via advocaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:32

En was dit bij een bedrijf? Anders heb je maar 6 weken bij particulier zover ik weet op verborgen gebreken

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:35

Belgie of nederland?
Gekocht met gebruiksdoel vermeld op contract?
Dingen over ontbinding opgenomen in contract?
Gekocht van handelaar of particulier?
Gedragsprobleem of aantoonbaar fysiek probleem? (Aangezien je spreekt over injecties)

In belgie zit het zo dat je tot 2 jaar een soort van ‘garantie’ hebt dacht ik. Ik kan het wel even navragen bij vrienden van mij die regelmatig jonge paarden verkopen.

GDG

Re: Ervaring: verkoop paard verbreken via advocaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:50

De vragen van Poekkie zijn zeer relevant. Daarnaast: op welk moment is het paard begonnen met steigeren en op welk moment heb je de verkoper hierover ingelicht?