Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:42

Willemse diervoeders in Vijfhuizen heeft ook veel merken. Ik weet niet of ze specifiek Jopak hebben maar je kan altijd even bellen

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 06:33

Hippo Fourage zijn kleine balen voordroog (20 kg ofso) en toen ik ze kocht was het echt lang spul. Paarden vinden het heerlijk.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 06:48

Hier op stal waar mijn pony staat eigenlijk alles wat je zoekt alleen een beetje erg ver uit de richting (ruim 1 uur en 40 min), succes met de zoektocht TS :o!

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:13


0000
Berichten: 5486
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:41

Als je vanmiddag iets hebt gehaald zou ik niet direct de conclusie al trekken dat ze het niet eten. Er zijn veel paarden die voordroog echt lekkerder vinden dan heel droog hooi en die aarzelen als ze daarna weer hooi te eten krijgen. Meestal krijgen ze vanzelf honger en gaan ze na een halve dag of dag gewoon aan het eten. Zolang hij ondertussen nog wat te knabbelen heeft niet te druk maken en gerust even aan durven zien. Anders denk ik dat je heel veel hooi kan weggooien en hij voornamelijk datgene zal eten wat je nou net niet wil gaan voeren.

DWitzel

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:56

Paardengras.nl kan je zeker helpen, kleine vacuum pakjes lang paarden voordroog, pakjes van ca 15kg, makkelijk te handelen. Je mag bij mij langs komen om te kijken, en een pakje te testen. Ik wil niet anders meer....

smurf26

Berichten: 101
Geregistreerd: 20-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:00

Ik heb ook een paard wat langstengelig kuilgras moet eten. Horse-dinner van Jopack is daar perfect voor alleen wat duurder. Maar hier bij mij in de buurt bij een boer zijn ook kleine baaltjes (+/- 35 kilo) te koop met langstengelig kuil. Het is zoeken maar het is te vinden. En als je van te voren mag kijken bij een baaltje scheelt dat ook. Ik heb inmiddels drie adressen in de buurt (rotterdam) waar ze geschikte kleine baaltjes hebben.

Delaja

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:11

Je kan in de tussentijd ook grasbrok halen. Dat moet je net als slobber eerst weken, dus geen harde brokken en het geeft wel de voedingsstoffen die je paard normaal uit het hooi haalt.
Wat stalling betreft kan ik je helaas niet helpen, ik ben niet bekend in die regio.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:12

Misschien bij paardenrassen.nl
Heeft kleine pakjes.De pakje die ik daar gehaald had waren altijd lang spul.
Maar mijn oudje krijgt dat nu niet meer weg

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:36

Oeps, kon het niet meer wijzigen, ik bedoel paardengras.nl

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:43

Delaja schreef:
Je kan in de tussentijd ook grasbrok halen. Dat moet je net als slobber eerst weken, dus geen harde brokken en het geeft wel de voedingsstoffen die je paard normaal uit het hooi haalt.
Wat stalling betreft kan ik je helaas niet helpen, ik ben niet bekend in die regio.


Of kijk of je in je omgeving wiesencobs kan kopen. Marstall is oa een merk die ze in hun voerlijn heeft. Zijn grassen en kruiden waarvan ook een brok gemaakt is en die voer je ook geweekt.

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:45

Pavo fibrenuggets zijn ook wiesencobs, die zijn wat gemakkelijker verkrijgbaar. Maar als je paard echt aan het interen is en je wil er wat bij geven zou ik eerder kiezen voor fibrebeet, dat zet wat meer aan dan wiesencobs/nuggets.

Karoena

Berichten: 133
Geregistreerd: 27-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:01

ogidni schreef:
Willemse diervoeders in Vijfhuizen heeft ook veel merken. Ik weet niet of ze specifiek Jopak hebben maar je kan altijd even bellen


Oh ja, die kan ik even bellen! Bedankt!

Karoena

Berichten: 133
Geregistreerd: 27-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:04

xmarliez schreef:
Hippo Fourage zijn kleine balen voordroog (20 kg ofso) en toen ik ze kocht was het echt lang spul. Paarden vinden het heerlijk.


Ga ik even naar kijken! Bedankt!

Karoena

Berichten: 133
Geregistreerd: 27-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 11:22

0000 schreef:
Als je vanmiddag iets hebt gehaald zou ik niet direct de conclusie al trekken dat ze het niet eten. Er zijn veel paarden die voordroog echt lekkerder vinden dan heel droog hooi en die aarzelen als ze daarna weer hooi te eten krijgen. Meestal krijgen ze vanzelf honger en gaan ze na een halve dag of dag gewoon aan het eten. Zolang hij ondertussen nog wat te knabbelen heeft niet te druk maken en gerust even aan durven zien. Anders denk ik dat je heel veel hooi kan weggooien en hij voornamelijk datgene zal eten wat je nou net niet wil gaan voeren.


Helaas kan mijn paard geen normaal hooi eten, daar maakt hij proppen van. (Iets misgegaan bij de tandarts) Maar ik wil heel graag dat hij ruwvoer binnen krijgt. Alleen langstengelig grof hooi (van ronde balen) kan hij eten. Mijn paard is op dit moment broodmager en dus maak ik mij wel enorm zorgen. Het gaat niet goed. Mijn hart breekt. Ik dacht dat hij wel hooi at en af en toe proppen maakte, maar van de week hoorde ik van de staleigenaar dat hij elke dag hooi uit zijn box haalt omdat hij het niet eet. Dit wist ik niet. Ik ben nu nog meer aan het bijvoeren met slobber: seniores priores, fibrenuggets, fibrebeet, speciaal voer van D & H en St. Hippolyt. Ik ga elke dag met hem aan de hand 1 uur grazen. Gras kan hij nog wel eten. Ik krijg vandaag een goede multivitamine om zijn immuunsysteem te verhogen.

Hopelijk kan hij de baaltjes van paardengras.nl of hippo fourage wel eten. (of de Horse dinner) En anders toch maar vragen of ik ronde balen mag voeren.

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:56

Wat je dan eventueel ook kan proberen is de seniorenbrok van Masters, zet nog beter aan dan SP en de meeste paarden vinden het ook lekkerder dan de SP. Deze brok verkopen ze zeker bij Roos. Je moet het wel als slobber voeren maar hoeft geen 4 uur te weken zoals SP. Met warm water is het zo klaar.

fransje23

Berichten: 15415
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:10

Misschien informeren bij Stal Cobra, is tussen Egmond en Alkmaar.

Geen stapmolen maar verder wel redelijk volgens je wensen :)

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:43

Misschien kun je nog Hartog complete senior care voeren.
Eet mijn oudje nu ook. Is een ruwvoer mixje.

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Luxe stal gezocht waar ronde balen voordroog gevoerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:08

De All-in-Soup van Aveve doet hier ook wonderen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:10

En gewoon naar een fouragehandelaar om dat kleine pakjes voordroog te halen? Bij regio Utrecht (das ruim qua regio) bijv in IJsselstein bij Van der Panne?