Waar kan ik terecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rody12

Waar kan ik terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 22:42

Ik heb geen idee hoe ik de post anders kan noemen, sorry alvast!

Ik ben een 22 jaar oude man en ik zou graag weer willen rijden. Paar jaar geleden heb ik IJslanders gereden, maar door het uitgaan van een relatie is die 'ingang' weg. Al een tijd prikkelt het en wil ik graag weer rijden. Het probleem is, ik ben vrij lang. Ik ben +- 190cm en 90kg. Dit is voor heel veel IJslander stallen te lang en te zwaar. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de IJslanders die ik heb gereden, maar goed.

Opzich wil ik ook best op andere paarden rijden, maar IJslanders hebben toch mijn voorkeur. Weet iemand een stal/manege/wat dan ook in de omgeving Drenthe en Overijssel waar ik met mijn lengte/gewicht kan rijden? Alle soorten en rassen zijn welkom! Ik ben voornamelijk op zoek naar buitenritten.

Nog even dit, ik ben niet op zoek naar een discussie of iets dergelijks. Dus gelieve niet een discussie te starten, bedankt alvast! Wees lief voor elkaar 8-)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 03:29

Ik vind jouw lengte icm met je gewicht ook wel een beetje de grens voor een ijslander.

Maar denk dat je nog niet zo zwaar oogt, gewoon eens bij een manege gaan kijken die ook buitenritten organiseert? Zie ook wel eens een adv. langskomen van tinkerplein Noordlaren, misschien is dat wat?

Rody12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 03:34

imaudy schreef:
Ik vind jouw lengte icm met je gewicht ook wel een beetje de grens voor een ijslander.

Maar denk dat je nog niet zo zwaar oogt, gewoon eens bij een manege gaan kijken die ook buitenritten organiseert? Zie ook wel eens een adv. langskomen van tinkerplein Noordlaren, misschien is dat wat?

Bedankt voor je reactie! Zelfs op dit tijdstip nog.

Ik had het er misschien bij moeten zeggen. De meeste maneges/stallen bij mij in de buurt hanteren een maximum lengte + gewicht en daar val ik ook weer buiten. Dus niet alleen ongeschikt voor de ijslanders, ook voor andere paarden. Ik weet niet of dat overal zo is, ik hoop het niet. Ik zal eens kijken bij tinkerplein noordlaren!

Avelienvd

Re: Waar kan ik terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 04:40

Voor andere paarden dan ijsjes weet ik wellicht een adres.
Ludanchelo hoeve in wateren. Hele fijne mensen. Met stevige paarden

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 05:34

Rody12 schreef:
imaudy schreef:

Bedankt voor je reactie! Zelfs op dit tijdstip nog.

Ik had het er misschien bij moeten zeggen. De meeste maneges/stallen bij mij in de buurt hanteren een maximum lengte + gewicht en daar val ik ook weer buiten. Dus niet alleen ongeschikt voor de ijslanders, ook voor andere paarden. Ik weet niet of dat overal zo is, ik hoop het niet. Ik zal eens kijken bij tinkerplein noordlaren!

IJslanderstal Edda op Vlieland heeft voor gevorderde ruiters een max gewicht van 95 kilo. Zou eens in de buurt vragen bij maneges. Denk dat het max gewicht ook vooral voor beginnende ruiters is.

Rody12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 13:57

Avelienvd schreef:
Voor andere paarden dan ijsjes weet ik wellicht een adres.
Ludanchelo hoeve in wateren. Hele fijne mensen. Met stevige paarden

Top, ik zal eens kijken!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:58

Ik zie toevallig een advertentie op marktplaats voor een bijrijder gezocht voor een knappe ijslanderruin in Drenthe. Is dat nog wat voor je? Lijkt sterk en slim zat.

superpony

Re: Waar kan ik terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 02:42

Je kan ook eens bij een westernstal gaan kijken. Op quarters wordt veel door mannen gereden en heel veel quarters hebben ook hele fijne, comfortabele gangen en goede karakters.

Er zijn wel weinig les mogelijkheden, maar ze zijn er wel. Vaak kleinschalig of voor buitenritten.