Goede prive springles/westernles zonder eigen paard gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Goede prive springles/westernles zonder eigen paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 23:14

Hoi allemaal,

Een paar maanden terug heb ik een hele gave dressuur les op een ZZ+ paard gehad en dat was enorm leerzaam en erg leuk. Nu lijkt het mij ook onwijs leuk om zo'n soort spring- of westernles te volgen. Mijn verzorgpaarden zijn nog erg jong en net ingereden, maar ze worden veelzijdig opgeleid als dressuur en westernpaard. Als de paarden het leuk vinden mag ik als ze uitgegroeid zijn ook met ze springen, maar daar heeft de eigenaresse zelf minder mee.

Nu zou ik zelf graag ook een leuke, leerzame en goede springles en/of westernles nemen. Met western heb ik nog geen ervaring, maar heb het wel altijd erg interessant gevonden. Springen heb ik wel al wat ervaring mee en dit heb ik altijd erg leuk gevonden. Ik heb wat springervaring van de manege (ruim 15 jaar terug, tot 80cm hindernissen) en afgelopen zomer heb ik ook voor het eerst weer wat gesprongen voor mijn ruiterbewijs. Wat ik hierbij miste was instructie over hoe je het paard kan helpen uitkomen voor de sprong en hoe je een eigen parcour op zet. In principe was het enige wat je leerde de verlichte zit en het paard sprong altijd wel.

Ik vroeg mij dus af of jullie een stal/persoon kennen die prive lessen geven op hun eigen paard(en). Aangezien ik echt geen idee heb hoe en waar ik kan beginnen om zoiets te zoeken, hoop ik dat jullie wat adressen en ervaringen met mij willen delen. De locatie maakt mij niet zo heel veel uit (wil best 2 uur rijden voor een leuke unieke les), maar ik kom zelf uit de regio Leiden, zuid-holland. Ben heel benieuwd of jullie kunnen helpen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:28

Jazeker, in Noord Brabant als ik mij niet vergis :D Bij Wendy van Osch. Als er eentje hier veel over kan vertellen is het Bellatrix wel, anders moet je haar even pben.

Gemma_99

Re: Goede prive springles/westernles zonder eigen paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:45

Ik heb geen tips of adresjes voor je maar ik lees graag mee! Ben ook al langere tijd op zoek naar zoiets, omg. Utrecht dan. :P

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:46

Amado7 schreef:
Jazeker, in Noord Brabant als ik mij niet vergis :D Bij Wendy van Osch. Als er eentje hier veel over kan vertellen is het Bellatrix wel, anders moet je haar even pben.

Wendy van Osch inderdaad! Kan je via haar FB gewoon benaderen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:36

Wendy is dan voor je westernles, misschien handig om te weten :D
Zeker een aanrader om een keer naartoe te gaan.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 10:55

Bedankt voor de tip! Zal zeker eens kijken naar Wendy van Osch. Zijn er nog andere mogelijk interessant voor mij? Of heeft iemand ook nog een tip voor springles? O:)

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:15

Interessant topic! TS, waar heb je dressuurles gehad? Een keer lessen op een "schoolmaster" staat ook op mijn verlanglijstje, zowel springen als dresuur.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 15:11

Lon schreef:
Interessant topic! TS, waar heb je dressuurles gehad? Een keer lessen op een "schoolmaster" staat ook op mijn verlanglijstje, zowel springen als dresuur.

Ik heb de les gehad van Marijke. De eigenaresse van mijn verzorgpaarden had dat geregeld als bedankje voor mijn hulp. Marijke heeft meerdere arabieren en geeft af en toe clinics en prive lessen. Ze bied ze geloof ik aan via facebook en zit ook in de groep "knappe arabische volbloeden".