Omdat mijn vriend en ik een huis hebben gekocht in Apeldoorn-zuid ben ik voor mijn shetlander ruin opzoek naar een nieuw pension plekje.
Het idee is dat hij verhuisd wordt nadat we de sleutels van het huis hebben gekregen
Omdat dat pas in mei is, wil ik mij nu wel al oriënteren op een stalling en indien mogelijk komen kijken.
In de winter kun je het beste naar een nieuwe stal kijken ivm modder en regen.
Waar ik naar op zoek ben.
- 24/7 buiten met uitloopstal
- minimaal of geen weidegang
- droge plek voor spullen en sulky
- kleinschalig, stallen en een bestraat stuk en paddock die ook dienst kan doen als bak bij iemand thuis is helemaal prima
- onverpakt hooi
- toezicht
Floris heeft PPID zonder klinische problemen. Dit wil ik graag zo houden, daarom zoek ik een plek waarbij hij minimaal of niet op gras komt, maar wel altijd buiten loopt. Ophokken is niet aan hem besteed. Vanwege zijn PPID mag hij ook geen voordroog of kuil.
Floor word in de winter geschoren omdat hij een extreem dikke vacht krijgt, in zijn oksels en liezen gaat dit vervilten en hij wordt erg duf en sloom van zijn mamoet vacht. Hij moet in beweging blijven en een dikke vacht helpt hier niet bij.
Ik men met floor voor de sulky, hij heeft geen ijzers, wel met bit. Een bak om grond werk te doen met verlichting staat ook hoog op mijn lijstje. Het liefst dicht bij het bos.
Floor heeft met ponys gestaan van alle leeftijden en formaten, heeft respect voor andere paarden en is niet extreem dominant, hooguit een beetje hardleers.
Wanneer er op niet genoeg plekken gevoerd word laat hij zich wel snel wegjagen. Belangrijk is dus dat er op meerdere plekken gevoerd word.
Floor heeft respect voor stroomdraden, mits laag genoeg en voldoende stroom, hij staat nu achter een vaste omheining zonder stroom, hij breekt niet uit.
Ik werk zelf fulltime, dit betekend dat ik doordeweeks overdag geen diensten kan draaien, in het weekend helpen is geen probleem. Mijn voorkeur gaat uit naar volpension
Ik sta het liefst particulier bij iemand aan huis, maar een kleinschalige pensionstal wil ik ook overwegen.
24/7 buiten op zand met hooi naar behoefte is een vereiste, prijs van pension naar aangeboden faciliteiten