Opleiding mbt paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D4n4

Opleiding mbt paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 21:31

Dag bokkers!

Ik zit nu dus al 3 jaar op het MBO 4 sociaal werk en vind dit eigenlijk niks aan,
de afgelopen weken ben ik veel online aan het rondkijken naar een andere opleiding en het viel me dus op dat eigenlijk niemand iets positiefs over opleidingen in de paardenhouderij te zeggen heeft! ik zou graag jullie ervaringen willen horen met paarden opleidingen, welke opleidingen de moeite waard zijn en welke ik ten alle tijden absoluut moet vermijden! :j

Ik twijfel om mijn huidige opleiding af te maken, dit omdat het niet duidelijk is wanneer ik af zou kunnen studeren en ik het gewoon echt niet meer vol houd om info binnen te houden dat me niet interesseert.

Ik wil ook toevoegen dat ik een verzorgpaardje dicht bij huis heb staan waar ik elke dag naartoe moet en wil, op kamers gaan vind ik daarom lastig want dan laat ik mijn vriendinnetje achter! als het niet anders is zal het wel moeten want school gaat natuurlijk over toekomst :) ik kom zelf uit de Achterhoek

Zelf droom ik van een eigen pension en training stal (hele grote droom ik weet het haha!)
In de paardenwereld is werkervaring het belangrijkste heb ik gehoord, ik heb dan ook een baantje op een pension/training stal :D

(als dit topic hier niet hoort, mijn excuses! ik kon geen betere categorie vinden)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:39

Alle paardenopleidingen vermijden. Houd je paarden als hobby en zorg dat je een goed diploma haalt in een zekere sector waar je een goede boterham kan verdienen.

wouterpaard

Re: Opleiding mbt paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:46

Behalve de opleiding (hbo) aan de aeres in Wageningen. Je kan hiermee in de paarden maar ook als docent Bv mbo paardenhouderij aan de slag dus dat moet maar net willen qua lessen en stage.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:48

aeres, landstede, uhm... Groene Welle! :j Gewoon lekker rond kijken en (online) open dagen bekijken om te zien waar je je het beste bij voelt! :)
Ik ben het ermee eens. Als je wilt beginnen in de paarden moet je NIET aan bokt vragen wat ze ervan vinden. :') Ik heb paardenhouderij en sport gestudeerd op Aeres. En ik vond het echt een geweldige opleiding! Ja, je moet hard werken, je krijgt NIET betaalt op stages :') , Je moet geluk hebben met goede stages want bij de ene mag je wel rijden en met de andere is het alleen uitmesten. Maar als je hart er ligt, waarom niet?
Wel eerst goed erover nadenken. Je zit al in je derde jaar van je MBO. Je zou eventueel dit af kunnen maken en HBO studeren. Daar is het wel minder paard en meer economie. Voor alle ins en outs kun je mij een pb sturen! :j
Laatst bijgewerkt door immanuela29 op 09-02-21 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:49

Ik heb zelf paardenhouderij gedaan maar er is geen brood in te verdienen het is heel hard en veel werken voor heel weinig geld. Ik ben dan via een omweg momenteel bezig met een hbo opleiding om een “echte baan” te hebben en de paarden hobby matig er naast te houden

Gezien je nu niv 4 afrond zou ik gaan kijken naar een goede hbo opleiding (je hebt in Dronten een paarden met bedrijfskunde opleiding ) waar je vele kanten mee op kan

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:50

wouterpaard schreef:
Behalve de opleiding (hbo) aan de aeres in Wageningen. Je kan hiermee in de paarden maar ook als docent Bv mbo paardenhouderij aan de slag dus dat moet maar net willen qua lessen en stage.

Hm, dus als er geen werk is in de paarden kun je als docent paardenhouderij aan de slag. Klinkt wel als een piramide constructie. :D

Ik denk dat een opleiding paardenhouderij niet noodzakelijk is. Daar zit 't 'm juist in. Vooral de drive, doorzettingsvermogen en evt. in je hebben om (bijv.) ondernemer te worden. Ik denk dat er maar weinig stallen willen mesten en paarden de hele dag willen opzadelen.

Of er er een boterham in te verdienen is hangt dus echt af van de persoon in kwestie i.m.o. en een evt. business model.

wendyh

Re: Opleiding mbt paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:55

Met jouw huidige opleiding zou je kunnen werken op een zorgboerderij (paard gerelateerd) of misschien richting coaching met paarden.
Zou zonde zijn om met deze opleiding te stoppen. Je bent al zover!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:46

Dit topic hoort op school, studie en werk thuis maar omdat de topicstarter te weinig berichten heft kan het topic niet verplaatst worden en moet ik het op slot zetten.

Wel is het mogelijk om de zoekfunctie te gebruiken voor informatie.