Ik zit nu dus al 3 jaar op het MBO 4 sociaal werk en vind dit eigenlijk niks aan,
de afgelopen weken ben ik veel online aan het rondkijken naar een andere opleiding en het viel me dus op dat eigenlijk niemand iets positiefs over opleidingen in de paardenhouderij te zeggen heeft! ik zou graag jullie ervaringen willen horen met paarden opleidingen, welke opleidingen de moeite waard zijn en welke ik ten alle tijden absoluut moet vermijden!

Ik twijfel om mijn huidige opleiding af te maken, dit omdat het niet duidelijk is wanneer ik af zou kunnen studeren en ik het gewoon echt niet meer vol houd om info binnen te houden dat me niet interesseert.
Ik wil ook toevoegen dat ik een verzorgpaardje dicht bij huis heb staan waar ik elke dag naartoe moet en wil, op kamers gaan vind ik daarom lastig want dan laat ik mijn vriendinnetje achter! als het niet anders is zal het wel moeten want school gaat natuurlijk over toekomst

Zelf droom ik van een eigen pension en training stal (hele grote droom ik weet het haha!)
In de paardenwereld is werkervaring het belangrijkste heb ik gehoord, ik heb dan ook een baantje op een pension/training stal

(als dit topic hier niet hoort, mijn excuses! ik kon geen betere categorie vinden)