les prijzen (OV)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PonyPaardxo

les prijzen (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 10:33

Hoi,
Ik ben langzamerhand aan het kijken naar een paard. Ik heb al een keer een overzicht gemaakt over de kosten. Maar nu heb ik toch liever mijn paard op een paddock paradise. Dus ben ik nu het overzicht opnieuw aan het maken.

Ik weet alleen nog niet hoeveel (prive)lessen kosten. Hoeveel kost een (prive)les gemiddeld in Overijssel? En weet iemand een goede instructeur in Overijssel?

Ik kon zelf geen topic vinden over dit. Dus linkjes naar andere topics, die mijn vraag kunnen beantwoorden zijn ook goed.

veerxsjimm

Re: les prijzen (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:35

Om en na bij de 40 euro.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:38

Tussen de 40 en 50 euro. Wat voor type instructeur zoek je? Ik weet een hele fijne maar zij is wel gericht op dressuurmatig verbeteren.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:42

Op welk niveau?
Mijn instructrice (regio belgie) heeft haar lesgeefdiploma en zelf een niveau dat ongeveer overeen zal komen met Z in Nederland denk ik. Prijs is 30 euro voor een uur, ze komt aan huis.

Instructrice die prijzen reed op prix-saint-georges niveau maar nu al jaren niet meer zelf rijdt, vraagt 50 euro per uur.

Andere instructeur die niveau 4 (geen idee wat dit in Nl is, maar het hoogste niveau in dit klassement)
rijdt en ervaring met jonge paarden, zadelmak maken etc. Vraagt 50-100 euro per keer voor het rijden en beleren van een jong dier en 50-75 euro voor een les, afhankelijk of hij het met een ander paard kan combineren of niet.

Mijn instructrice 5 jaar geleden, zonder lesdiploma en lager niveau startte aan 15 euro per uur.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:03

De prijs van lessen is erg afhankelijk vh het niveau en ervaring van de lesgever en vermoed ook wel deels vraag/aanbod in de regio.

Nu moet ik zeggen dat ik nooit minder dan 30€ betaald heb voor instructie, allen van mensen met succes en ervaring jonge paarden cyclus en Z-dressuur tot inter II. Meestal 40-50€/uur.
Nu train ik bij een GP-ruiter die internationaal gevraagd is en betaal ik 75€/uur en ben blij als ik 1x/maand hem te pakken krijg.
2 andere GP-ruiters vroegen enkele jaren terug 80€/uur

PonyPaardxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 11:11

Ik rijd nu nog op een manege, dus ik zoek een instructrice/instructeur die mij kan helpen met het 'begin' zeg maar. Want op de manege leer je niet echt ontspannen rijden en ik vind dat juist belangrijk. De manege heeft mij wel leren wijken, schouderbinnenwaarts ect. geleerd, maar dat zijn opzich wel de 'standaard' dingen volgens mij.
En ik zoek een die naar locatie kan toe komen.
Op de manege deed ik volgensmij niveau L2

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:19

Ik woon dan niet in Overijssel maar in Gelderland en hier zit je dan ook al snel rond de 40/50 euro inderdaad. Soms gaat dit over een uur maar ken ook iemand die 40 euro voor drie kwartier vraagt.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:29

40 a 50 is inderdaad heel normaal.
Breng voor jezelf goed in kaart wat je graag wilt bereiken en of er stromingen zijn waar je je in kan vinden.
En liever één keer per maand goed les voor een hoger tarief dan wekelijks slecht les voor een klein prijsje, er zit veel kwaliteit verschil

Er is ook overigens een nieuwe duidelijke database www.paardeninstructie.nl

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:32

Mijn dochter betaald bij de ene voor een prive les van een half uur € 15, maar er rijden er naast haar doe dag nog 2 een les.

Bij een ander rijden ze standaard met 2 in de les, en dat is nu voor driekwartier € 22,50