Goede chiropractor gezocht Overijssel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

patricia2403

Goede chiropractor gezocht Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:09

Dag Allen,

Ik ben al een hele periode aan het "sukkelen" met Legend, eerst had ik sportmassage, waarna ik over ging op osteopathie. Ondanks ik een heeele fijne osteopaat heb, overweeg ik toch (tijdelijk) de chiropractor erbij te halen ivm een behoorlijke scheefstand van de bekken van Legend.

Bij voorkeur een man, omdat Legend enorm groot/zwaar is en nog wel eens wat tegen kan sputteren als het om zijn achterwerk gaat. Wat mankracht is dan wel gewenst.

Heel graag zou ik wat aanbevelingen ontvangen met ervaring uit eerste lijn.

Dankjewel, liefs ❤️

patricia2403

Re: Goede chiropractor gezocht Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 22:19

Iemand? -O-

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:41

Geen man, maar misschien Roos Tavenier ? :)

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:06

Marijke Mol-Peters misschien eens benaderen?

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:07

is alleen wel een vrouw! :)

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 13:37

Ja de bewuste vraag voor een man gezien zijn formaat (1.81) en vlotte achterbeentjes zodra t m iets zeer doet. Een man heeft (vaak) net even wat meer kracht. Bewuste keuze omdat mijn osteopaat nogal moeite had met zijn formaat/kracht (is ook een vrouw). :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:59

Ik zou zeker Emma Blijdenstein langs laten komen. Die is zowel chiropractor als osteopaat i.o., fysio en nog veel meer. Maak je niet druk om de mankracht, die neemt ze wel mee :D mijn paard was aan het begin ook niet heel makkelijk te behandelen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:19

Ik geloof dat Arthur Asveld (Arthur dierenkliniek) chiropracter is. Maar je zou even op de site moeten kijken om ‘t zeker te weten.

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:56

ElSea schreef:
Ik zou zeker Emma Blijdenstein langs laten komen. Die is zowel chiropractor als osteopaat i.o., fysio en nog veel meer. Maak je niet druk om de mankracht, die neemt ze wel mee :D mijn paard was aan het begin ook niet heel makkelijk te behandelen.

Haha ja ik heb al een hele fijne osteopaat, maar gezien de "moeilijkheidsgraad" van het behandelen van zijn achterhand is enige handigheid/kracht toch wel van belang. Daarnaast is een eis dat hij/zij zowel chiro als vee/dierenarts is :=

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:56

Change3x schreef:
Ik geloof dat Arthur Asveld (Arthur dierenkliniek) chiropracter is. Maar je zou even op de site moeten kijken om ‘t zeker te weten.

Top dankje, ga even kijken!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:00

Anne is ontzettend goed.
Mijn paard is niet de makkelijkste, maar ze neemt de tijd en heeft goed gevoel voor paarden.
De behandeling heeft niet zo veel met kracht te maken, meer met handigheid. Zou me daarom weinig zorgen maken of ze sterk is.
https://brunott.biz/contact/

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:06

Karianne Ruth komt hier ook in de omgeving.

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 22:25

Firegirl schreef:
Anne is ontzettend goed.
Mijn paard is niet de makkelijkste, maar ze neemt de tijd en heeft goed gevoel voor paarden.
De behandeling heeft niet zo veel met kracht te maken, meer met handigheid. Zou me daarom weinig zorgen maken of ze sterk is.

Snap dat de behandeling op handigheid is gebaseerd, maar met achterbenen die om je oren vliegen, is kracht ook wel ietsje handig. Maar ik begrijp je punt, en zal eens kijken.

Voor nu heb ik Arthur (dierenkliniek Arthur) in gedachten en zal een deze dagen contact met hem opnemen, mijn zadelmaker had erg goede ervaringen met hem. Meer mensen hier die ervaring hebben met arthur toevallig? :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:30

patricia2403 schreef:
Firegirl schreef:
Anne is ontzettend goed.

Snap dat de behandeling op handigheid is gebaseerd, maar met achterbenen die om je oren vliegen, is kracht ook wel ietsje handig. Maar ik begrijp je punt, en zal eens kijken.

Voor nu heb ik Arthur (dierenkliniek Arthur) in gedachten en zal een deze dagen contact met hem opnemen, mijn zadelmaker had erg goede ervaringen met hem. Meer mensen hier die ervaring hebben met arthur toevallig? :)

Achterbenen die om je oren vliegen, ik vind het nog al wat om zo'n paard naar een chiropractor te sturen... Misschien eerst een poging wagen om het zelf enigszins in te dammen?

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:35

Andrea van paardenkliniek de veluwe uit Heerde vind ik echt super fijn.

Mijn paard is ook echt een debiel, en ze weet wel hoe ze hem moest aanpakken. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:21

Jeroen Duenk is man en osteopaat, maar geen chiropractor. Misschien wel het overwegen waard als je toch bij osteopathie wilt blijven. Zit in Aalten maar werkt door heel het land.

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 16:28

patricia2403 schreef:
Firegirl schreef:
Anne is ontzettend goed.

Achterbenen die om je oren vliegen, ik vind het nog al wat om zo'n paard naar een chiropractor te sturen... Misschien eerst een poging wagen om het zelf enigszins in te dammen?

Dat mag je vinden, maar bij mij doet hij het niet. Hij is nogal dominant/beschermend en laat gewoon duidelijk merken wanneer je aan zijn probleemzone zit, als iemand bij jou op een blauwe plek of gekneusde onderarm prikt dan blijf je ook niet rustig zitten right? Zon iemand maakt wel vaker *moeilijke* paarden mee :j

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 16:29

Dank allen voor de aanbevelingen eb suggesties, mijn keuze is gegaan naar arthur :j

#topicclosed :j