Asielhonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femkebron

Asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:31

Hi allen!

Op dit moment volg ik een HBO-ICT opleiding en heb ik de opdracht gekregen om iets te bedenken wat een bijdrage levert aan de maatschappij. Ik heb ervoor gekozen om dieper in het onderwerp 'asielhonden' te duiken en daarover heb ik een enquête opgesteld inclusief prototype in de vorm van een website van mijn project 'Woof & Me' tot nu toe. Via de onderstaande link kom je uit bij de enquete. Zouden jullie deze voor mij in kunnen vullen?

Bedankt!

https://forms.gle/swsgBAqrfRVXhm1R7

Matheno

Re: Asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:38

Hm, de website doet mij denken aan een soort MMORPG game. Niets iets wat zo direct een "bijdrage levert aan de maatschappij".

Persoonlijk zou ik me bijvoorbeeld richten op een website die mensen bij elkaar in de buurt verbindt. Bijvoorbeeld mensen die eenzaam zijn en waarmee je een wandeling kunt maken, of een keer voor kunt koken oid. Dat is ook meteen een leuke opdracht die qua programmeren leuke uitdaging biedt.
Ik weet niet in welk leerjaar je zit?

femkebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:42

Matheno schreef:
Hm, de website doet mij denken aan een soort MMORPG game. Niets iets wat zo direct een "bijdrage levert aan de maatschappij".

Persoonlijk zou ik me bijvoorbeeld richten op een website die mensen bij elkaar in de buurt verbindt. Bijvoorbeeld mensen die eenzaam zijn en waarmee je een wandeling kunt maken, of een keer voor kunt koken oid. Dat is ook meteen een leuke opdracht die qua programmeren leuke uitdaging biedt.
Ik weet niet in welk leerjaar je zit?

Ik zit nu in mijn 3e leerjaar. Het enige is dat ik nu niet meer kan veranderen van onderwerp. Het is toevallig wel zo dat een klasgenoot van me op dat onderwerp ingespeeld heeft.

Goof

Re: Asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:46

Wellicht kun je in de OP vermelden dst hij alleen is voor mensen die een hond uit het asiel hebben.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:47

Ik heb het voor je ingevuld, maar denk dat ik het niet helemaal begrijp. Kinderen moeten een hond verzorgen? Hoe dan? Is het een beetje hetzelde idee als Spup van de hulphonden, of is het echt net als een verzorgpony?

Ook kan ik de website niet bekijken, ik zie maar de helft.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:52

prugelpiet schreef:
Ik heb het voor je ingevuld, maar denk dat ik het niet helemaal begrijp. Kinderen moeten een hond verzorgen? Hoe dan? Is het een beetje hetzelde idee als Spup van de hulphonden, of is het echt net als een verzorgpony?

Op dat bruine kleine hondje kun je klikken

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:57

Onduidelijke enquête. Mis een hoop info en de vragen zijn niet echt doortastend. Veel echte inhoudelijke informatie ga je er niet uit krijgen.
Is het vanuit een MBO Opleiding?

De site is te kinderlijk. Zelfs voor de doelgroep.

Mag je nog wat wijzigen? Dat zou wel mijn tip zijn.

Succes verder!

Edit; dit is HBO??? Dan echt even werken aan de diepgang nu je wellicht nog wat kan wijzigen. Neem aan dat je er een cijfer voor krijgt?

femkebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 16:16

prugelpiet schreef:

Hiermee kunnen kinderen aan de ouders bewijzen dat zij verantwoordelijk genoeg zijn om een hond te verzorgen. Het is niet zoiets als SPup. Dit is voor kinderen een voortraject voordat ze samen met de ouders daadwerkelijk een hond gaan adopteren uit het asiel.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:17

Snap eerlijk gezegt het nut niet voor deze site.
Ten eerste omdat elke dag op wat dingen klikken (en überhaupt online verzorgen) totaal niet vergelijkbaar is met een hond verzorgen. Ten tweede zou de hoofverzoring nooit op een jonger kind moeten vallen (site lijkt alsof bedoeld voor jonge kinderen. Dus kijken of het kind verantwoordelijk genoeg is, zou sowieso geen rede moeten zijn voor het wel of niet een hond nemen??

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:19

Knert schreef:
Onduidelijke enquête. Mis een hoop info en de vragen zijn niet echt doortastend. Veel echte inhoudelijke informatie ga je er niet uit krijgen.
Is het vanuit een MBO Opleiding?

De site is te kinderlijk. Zelfs voor de doelgroep.

Mag je nog wat wijzigen? Dat zou wel mijn tip zijn.

Succes verder!

Edit; dit is HBO??? Dan echt even werken aan de diepgang nu je wellicht nog wat kan wijzigen. Neem aan dat je er een cijfer voor krijgt?

Mee eens. Dit reflecteert niet het juiste niveau.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:44

Dit topic hoort op school, studie en werk maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en moet ik het op slot zetten.