De kogel is sinds een tweetal maand geleden door de kerk en ik heb mijn tweede paard gekocht. Ik had gehoopt dat ik mijn Euroriding Luxor ging kunnen blijven gebruiken, ook op mijn tweede paard, maar ik merk dat dit toch niet zo comfortabel loopt voor hem als ik zou willen.
Het zadel knelt namelijk een beetje heb ik de indruk door het smalle kanaal en het is niet ver genoeg uitgesneden voor zijn schoft. Op mijn ronde, bijna schoftloze KWPN´er zit het zadel dan weer als gegoten.
Nu ben ik sinds een maand verwikkeld in een moeilijke zoektocht naar een nieuw zadel.
Omdat ik recreatief rijd en heel graag dressuurmatig, ben ik op zoek naar een dressuurzadel (daar ben ik alvast 100% zeker van, alsook de kleur: zwart).
Hierdoor is mijn budget niet onmetelijk hoog omdat ik dit zeker niet nodig vind voor een zadel waar enkel mee in de bak wordt gereden of eens een buitenrit mee wordt gemaakt.
Ik ken zelf wel wat van zadels en de verschillende zadelmerken en ik kan ook 100% zeggen dat ik niet ben voor kunststof. Heb zelf al een nare ervaring gehad met een Wintec Isabelle Werth zadel, alhoewel dat ik de zit wel fijn vond. Bates vind ik hem te duur om recreatief te rijden, ... Het is geen makkelijke zoektocht

Wel heb ik een voorkeur voor Zaldi zadels, maar ik heb ook gemerkt dat de markt niet wijd bezaaid ligt met Zaldi zadelpassers... Wat ik heel erg jammer vind, want qua prijs en ook kwaliteit (heb met Zaldi in het verleden gereden op iemands paard) vind ik ze super.
Jammer genoeg kan ik de persoon wiens paard ik gereden heb niet meer vragen wie destijds zijn zadelpasser was.
Ik hoopte dat er iemand hier was die een goede Zaldi zadelpasser kon aanbevelen?
Eventuele vergelijkbare merken en goede zadelpassers mogen ook vermeldt worden